17 May 2013, 13:56
Wordt het nu niet een veredeld omkat-topic?

260-techniek in een 100-serie?
|
17 May 2013, 13:56
Wordt het nu niet een veredeld omkat-topic?
![]()
17 May 2013, 14:22
Het blijft toch een 240, er zitten alleen andere spatborden en motorkap op dan
![]()
17 May 2013, 15:33
DopdeDouwer schreef:Het blijft toch een 240, er zitten alleen andere spatborden en motorkap op dan Tenzij ze het chassisnummer ook van een 140 erin zetten (geldt ook voor de 265 die eventueel een 165 wordt). ![]()
17 May 2013, 15:46
DopdeDouwer schreef:Het blijft toch een 240, er zitten alleen andere spatborden en motorkap op danIs die 165 van Marktplaats die BW linkte niet een 164 waar een 245 achterkant op is gezet? Hij heeft een B30 en de wielbasis van een 164.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
17 May 2013, 17:05
Ik bedoelde het voorbeeld van Jambon; een 242 met (grofweg) de sparborden en motorkap van een 140.
17 May 2013, 19:36
BartWillem schreef:Er staat toevallig nu een 165 te koop: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr Ik vind de neus van een 164 erg mooi maar de 245 kont is eigenlijk te hoekig om eraan "te plakken". Smalle 145 achterlichten zou misschien al een verbetering zijn. Ik vraag me af of de buitenschermen van de 164 op de binnenschermen passen van een 145 en of het front zonder aanpassingen over te zetten is zoals bij de vroege-late 2 serie modellen het geval is.
17 May 2013, 19:46
dan moet je ook van voren alles aanpassen, is 10 langer allemaal.. en in dat geval maak je met evenveel tijd ende moeite van een 245/265 een 165..
17 May 2013, 19:52
jos245 schreef:Ik vind de neus van een 164 erg mooi maar de 245 kont is eigenlijk te hoekig om eraan "te plakken". Smalle 145 achterlichten zou misschien al een verbetering zijn. Het aanpassen van de achterlichten is zelfs nog goed te doen als je zelf kan lassen. Sterker nog: Zwarte Flirt van dit forum heeft het bij zijn 245 gedaan omdat er een andere achterkant op gehobbied was. Hij heeft gewoon 2 stukken uit een oud type 245 geslepen en in zijn 245 gelast. En voila: je hebt de oude achterkant. ![]()
17 May 2013, 20:00
Ik denk wel dat een 164 neus aan een 140 te lassen is als je alle puntlassen losboort. Beetje tricky met de chassisbalken, die moet je doorzagen.
De makkelijkste optie lijkt mij de voorruitstijl doorzagen en de bodem ongeveer achter de bult vd versnellingsbak. Dan heb je ook gelijk het chassisnummer van de 164 erbij.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 May 2013, 20:16
De 164 is dus een apart ontworpen model begrijp ik uit de reacties....dus niet zoals bij de 264 waarvan je de neus in no time kunt veranderen in een 240/245 neus en andersom.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
2-Serie Cabrio's.... legaal in NL? | Bassius | 7 | 5.019 |
13 May 2008, 22:11 Laatste bericht: turbo-frul |