Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zwak richtingaanwijzer indicatielampje
Zojuist mijn richtingaanwijzer relais vervangen voor eentje die iets betrouwbaarder is. Echter heb ik het probleem, wat ik al een aantal keren heb gehad overigens, dat het indicatielampje erg zwak brand. Als ik de draden (geel en rood, als ik mij niet vergis) bij wijze van proef omwissel doet hij het wel goed, maar de richtingaanwijzers zelf doen dan uiteraard niks. De zekering heb ik al vervangen, de rest heb ik nog niet naar gekeken omdat het bij het oude relais prima werkte. Het oude relais wil ik liever niet terugplaatsen, dit omdat hij hoorbaar aan zijn eind aan het komen is.

Ik heb een 144 uit 72, het rare is dat in het schemas een relais met 4 aansluitingen gemeld staat terwijl ik zelf alleen maar relais heb gehad met 3 aansluitingen.
Antwoord
je kunt het ook over een andere boeg gooien (Volvo Penta Wink..) Ik heb een electronisch relais geplaatst, die zijn niet belasting afhankelijk, en vragen een stukje electronica bij de "stengel" aan het stuur. Eventueel vervang je het gloeilampje in je dashboard door een LED-je..

Werkt perfect en is altijd stabiel..

overigens kan het gloeilampje door de jaren heen "zwart" geworden zijn, of het verkeerde wattage hebben omdat ie door een verkeerde vervangen is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Als ik mijn oude relais terugplaats werkt het lampje wel gewoon goed. Dat relais wil ik echter om eerder genoemde redenen niet meer gebruiken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)