18 February 2013, 00:09 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 February 2013, 00:18 door Koekie.)
Gisteren even bezig geweest met het omboren van de wielsteek naar 5x120 maar ik weet
niet of dat iets word met deze naaf,hou weinig vlees over aan de buitenkant.
[ATTACH=CONFIG]263[/ATTACH]
@ DopdeDouwer, ik heb de overstap naar star gemaakt omdat de multylink as een complex en erg zwaar ding is en de Hyundai as is een keuze gemaakt omdat er nog wel eens een diff of steekas sneuvelt in de driftwereld en de H100 as is al bewezen door iemand gebruikt met 400+ Nm koppel en het gaat niet kapot en daarbij is het diff eventueel te wisselen zonder dat de as onder de auto uit hoeft.
Lang verhaal kort,lichter,sterker en makkelijker aan te sleutelen dus.
Beetje driftauto heeft natuurlijk een schroefset dus dan mag de mijne niet achterblijven natuurlijk.
Omdat er voor een 960 niet veel te kop is an als het er dan wel is schreeuwend duur dus maar een setje coilovers van een
Opel Astra H gekocht en daar de slijptol maar in gezet.
Ik ben zelf niet handig met rvs lassen dus een maatje bereid gevonden me daarmee te helpen.
Eerst zelf voorbereiden natuurlijk,nieuwe platen voor de bevestiging aan het fusee gemaakt.
[ATTACH=CONFIG]295[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]296[/ATTACH]
Oude platen eraf gehaald.
[ATTACH=CONFIG]297[/ATTACH]
Poot een stukje verlengen aan de onderkant.
[ATTACH=CONFIG]298[/ATTACH]
In de pijnbank
[ATTACH=CONFIG]299[/ATTACH]
orgineel van rvs dus het zal wel goed zijn,en de wielen gaan er vaak zat vanaf tijd zat om ze te kontroleren dus.
En als het afbreekt is er nog geen man overboord.
weer wat aan de auto gedaan
draagarmen ontroest en zwart gemaakt.Binnenscherm schoon gemaakt.
[ATTACH=CONFIG]465[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466[/ATTACH]
Alles weer netjes in de verf,veerpoot met nieuwe topmount eronder
en de adapter gelijk ook gemonteerd ,is nu steek 5x120
[ATTACH=CONFIG]467[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]468[/ATTACH]
Weer een nieuwe update,de andere coilover zit er ook onder en hij staat weer op z'n wielen.
Erg tevreden over het resultaat,nog wat dingen eraan gehangen om een beeld te krijgen.
[ATTACH=CONFIG]529[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]530[/ATTACH]