Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koekie's 960 DriftBrick
#11
Volvo motor beviel zo goed dat ik de rest ook maar eens wilde proberen Smile
En het plakband word nog vervangen door trekbandjes Wink

Die Hilmersson Manta ken ik inderdaad,dik ding.
Er komt straks ook een turbo in de 960,donor 850 T5 staat al te wachten
Antwoord
#12
Gisteren even bezig geweest met het omboren van de wielsteek naar 5x120 maar ik weet
niet of dat iets word met deze naaf,hou weinig vlees over aan de buitenkant.
[ATTACH=CONFIG]263[/ATTACH]

@ DopdeDouwer, ik heb de overstap naar star gemaakt omdat de multylink as een complex en erg zwaar ding is en de Hyundai as is een keuze gemaakt omdat er nog wel eens een diff of steekas sneuvelt in de driftwereld en de H100 as is al bewezen door iemand gebruikt met 400+ Nm koppel en het gaat niet kapot en daarbij is het diff eventueel te wisselen zonder dat de as onder de auto uit hoeft.
Lang verhaal kort,lichter,sterker en makkelijker aan te sleutelen dus.


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#13
Beetje driftauto heeft natuurlijk een schroefset dus dan mag de mijne niet achterblijven natuurlijk.
Omdat er voor een 960 niet veel te kop is an als het er dan wel is schreeuwend duur dus maar een setje coilovers van een
Opel Astra H gekocht en daar de slijptol maar in gezet.
Ik ben zelf niet handig met rvs lassen dus een maatje bereid gevonden me daarmee te helpen.
Eerst zelf voorbereiden natuurlijk,nieuwe platen voor de bevestiging aan het fusee gemaakt.

[ATTACH=CONFIG]295[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]296[/ATTACH]
Oude platen eraf gehaald.
[ATTACH=CONFIG]297[/ATTACH]
Poot een stukje verlengen aan de onderkant.
[ATTACH=CONFIG]298[/ATTACH]
In de pijnbank
[ATTACH=CONFIG]299[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#14
Zie daar een coilover voor een Volvo 960.
[ATTACH=CONFIG]300[/ATTACH]
Beetje polijsten nog.
[ATTACH=CONFIG]301[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]302[/ATTACH]

Tadaaa Smile
[ATTACH=CONFIG]303[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
               
Antwoord
#15
Lekker glimmie,glimmie..
Maar rvs is wel erg bros.
Met (buig)belastingen heb je al gauw scheurvorming.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#16
orgineel van rvs dus het zal wel goed zijn,en de wielen gaan er vaak zat vanaf tijd zat om ze te kontroleren dus.
En als het afbreekt is er nog geen man overboord. Wink
Antwoord
#17
weer wat aan de auto gedaan
draagarmen ontroest en zwart gemaakt.Binnenscherm schoon gemaakt.
[ATTACH=CONFIG]465[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466[/ATTACH]

Alles weer netjes in de verf,veerpoot met nieuwe topmount eronder
en de adapter gelijk ook gemonteerd ,is nu steek 5x120
[ATTACH=CONFIG]467[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]468[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
               
Antwoord
#18
Weer een nieuwe update,de andere coilover zit er ook onder en hij staat weer op z'n wielen.
Erg tevreden over het resultaat,nog wat dingen eraan gehangen om een beeld te krijgen.
[ATTACH=CONFIG]529[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]530[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#19
Gaaf project. Staat lekker laag zo. Mooi werkplaatsje heb je daar ook!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#20
Dank je,hij kan nog wel wat zakken maar eerst even kijken wat hij doet als alles eraan zit.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)