Topics: 38
boedr schreef:ziet er leuk uit als ik mijn 164 ooit uit de stalling haal wil ik ze zelf gaan maken mbv motor gasklephuizen (suzuki)
Thanks! Kan ook goed en was mijn eerste idee. Alleen kwamen de buizen wel erg slecht uit tov het volvo spruitstuk.
sludge schreef:Alpha-n werkt tegenwoordig prima met MS, je kan ook hybride gebruiken, onderin Alpha-n en bovenin speed density (map) is dan weer een apart mapje voor bij welk toerental je overschakelt ;-)
Die studie moet ik nog maar eens aan beginnen zodra alles ingebouwd is ;-)
Door een vacuum hub te maken verwacht ik met de MAP nog wel eea te kunnen. Zo niet, dan Alpha-N studeren.
frox schreef:Leuk dat filmpje op Zandvoort maar dat zou ik toch niet aandurven hoor. Niet met mn 142 en al helemaal niet als ik een nette p1800 zou hebben. Ik denk dat ik waart jij netjes corrigeerde ik netjes achterstevoren zou staan :redface:
Heb je al een idee op welk vermogen je uit gaat komen? en op hoeveel je ongeveer zat? Het zal zo langzaam aan toch wel richting de 170-180pk gaan?
Blijft leuk die oude dingen een beetje opvoeren.
170-180 pk is wel erg veel hoor. Ik denk dat 140-150 pk realistischer is. Ik twijfel nog een beetje of ik het oude inlaatspruitstuk terug zal plaatsen om eerst de motor 1000 km in te rijden alvorens de jenveys erop te zetten. Met een verkeerd mengsel sloop je de boel natuurlijk flink. Andere kant; dan moet ik maar zorgen dat het niet gebeurd ;-)
edwin schreef:Wat betreft die 2,5 inch flensen:
Ik ga voor dat soort dingen naar onze plaatselijke banden/uitlaatboer en vraag dan of ik even in de schrotbak kan struinen.
Voor oud ijzerprijs ben je dan klaar.
Ik moet wel toegeven dat 2,5 inch een lastig maatje is...
Klopt, maar dat dit zo duur moet zijn, snap ik niet. Of zoek ik verkeerd. Ik wil gewoon staal, en zelf maken vind ik te bewerkelijk. Dat kan niet uit.
Groeten, Boele
Topics: 52
Citaat: Ik twijfel nog een beetje of ik het oude inlaatspruitstuk terug zal plaatsen om eerst de motor 1000 km in te rijden alvorens de jenveys erop te zetten. Met een verkeerd mengsel sloop je de boel natuurlijk flink. Andere kant; dan moet ik maar zorgen dat het niet gebeurd ;-)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je nog wel een tijdje bezig bent om het juiste mengsel ingeregeld te krijgen. Als je goed begint is dat veel te rijk. Maar acceleratieverrijking lijkt me echt lastig met die gasklephuizen. Het traject is zo kort dat de computer heeeeel snel moet reageren met de verrijking. Als je het goed krijgt zal je een fel motortje krijgen hoor.
Conclusie van mijn kant: ander spruitstuk zal je weinig helpen, omdat deze een veel rustiger beeld zal geven richting computer.
Volvo 142 B23 schreef:Uit ervaring kan ik je vertellen dat je nog wel een tijdje bezig bent om het juiste mengsel ingeregeld te krijgen. Als je goed begint is dat veel te rijk. Maar acceleratieverrijking lijkt me echt lastig met die gasklephuizen. Het traject is zo kort dat de computer heeeeel snel moet reageren met de verrijking. Als je het goed krijgt zal je een fel motortje krijgen hoor.
Conclusie van mijn kant: ander spruitstuk zal je weinig helpen, omdat deze een veel rustiger beeld zal geven richting computer.
Klopt gedeeltelijk. Met het oude spruitstuk was het MS systeem ingeregeld en startte en reed perfect. Vandaar dat ik het overweeg tijdelijk terug te plaatsen. Zodat de laatste configuratie goed was en ik dat kan handhaven totdat de motor ingedraaid is.
Groeten, Boele
Topics: 52
Ah vandaar, had nog niet in de gaten dat je een blok lopend had op megasquirt. Dan is het misschien niet verkeerd om e.e.a. eerst in te rijden inderdaad.
Volvo 142 B23 schreef:Ah vandaar, had nog niet in de gaten dat je een blok lopend had op megasquirt. Dan is het misschien niet verkeerd om e.e.a. eerst in te rijden inderdaad.
Klopt, maar dat is wel 2x een kabelboom maken. (ik was al met demontage begonnen.)
Ik ga het toch maar gewoon proberen. Ik moet alleen een vacuum HUB maken om van alle vier de inlaat kanalen 1 stabiel vacuumpunt te maken. Iemand tips waar/wat ik daarvoor kan gebruiken?
Groeten, Boele