18 June 2012, 20:07
..ja.. dat wel.. maar r ister maar 1tje van.. en die heb jij..!!
360 r-t.....
|
28 July 2012, 23:06
Door het drukke werkschema is het monteren van de nieuwe olieretourleiding even blijven liggen.
Aangezien ik ook last had van loslopende moeren bij de turbo kon het vandaag mooi allemaal in 1 x. Deze moeren..... ![]() zouden als t goed is niet meer los moeten kunnen lopen...ben benieuwd. Om de retourleiding en de moeren te monteren moest eerst maar weer eens alles aan de uitlaatkant eraf.Dat gaat wel steeds sneller moet ik zeggen Omdat toch alles dr af ligt heb ik ook maar meteen de uitgang van het uitlaatspruitstuk uitgefreesd .Die is namelijk vierkant en zowel de verloop als de ingang van de turbo zijn rond.Meteen ook maar even in hittebestendig blauw gespoten ![]() Van de flens van de retourleiding moest nog even een klein stukje weggehaald worden en toen paste die perfect op de turbo ![]() Mooi,alles weer monteren.........de slang past perfect ! (gezien vanaf onderkant motor) ![]() ......nog ffff de slang borgen........ ![]() simpel en doeltreffend!
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
14 August 2012, 17:40
Omdat ik dus op de nieuwe lagerschalen moet wachten,die (hopelijk) morgen geleverd worden,ben ik maar aan de nieuwe bougiekabels begonnen.
Dit is hetzelfde type kabels als die ik op de 55 gebruikt heb.Die motor liep hierdoor daarna in combinatie met een zwaardere bobine hoger stationair ! Een bevriend Triumpf tuner(die 195 pk uit een TR4 blok perst) heeft me die kabels ooit eens aangeraden.Dezelfde kabels worden ook gebruikt in topfuel dragsters!Deze kabels hebben geen koperen kern maar een flexibele spiraal kern. ![]() De kabels worden half gemonteerd geleverd dwz. dat de aansluitingen voor de bougies zitten er aan. ![]() En dan krijg je dit er nog bij..... ![]() Je kunt de kabels dan op de gewenste lengte afmonteren.Een nadeel is wel dat er alleen haakse doppen bij zitten voor op de verdelerkap maar aangezien ik nog een bende oude bougie kabels had,heik daar 4 rechte doppen vanaf gepakt. Die plaatjes zijn bedoeld om de kabels dicht te klinken ![]() ![]() ![]() ![]() En gemonteerd ziet dat er wel heel netjes uit al zeg ik t zelf ![]() ![]() Het enige wat niet past is de aansluiting aan de bobine.Die heb ik dus van de originele bobinekabel afgehaald en toen op dezelfde manier vast gezet als bij de rest van de kabels.De kabels zijn trouwens in diverse kleuren leverbaar en een komplete set kost iets meer dan de helft van de overbekende BERU kabelsets!
14 August 2012, 20:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 August 2012, 21:04 door skidje.)
Heb je een link naar het merk vd bougiekabels? Een prijs van 25 -35 EUR lijkt me wel wat voor een goede set. Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
14 August 2012, 21:52
Heb ik geen link van.Zo'n setje kost 4 tientjes.ls je intresse hebt kan ik wel wat bestellen voor je(4 tientjes betaal ik ook ik verdien er nix op.)
Voor zo ver ik weet zijn ze dr in zwart,rood ,geel,lichtblauw en blauw zoals ik ze heb.
14 August 2012, 23:44
Nee hoor,zitten allemaal op de juiste plaats.
15 August 2012, 12:41
Ik heb de ontsteking dr in van de B200die in de auto lag..Voor zover ik weet staat ie zo goed want de rotor wijst naar de uitsparing!
Bij de ontsteking die er eigenlijk op zat,dus de originele voor de B21ET, stond ie precies t zelfde.
17 August 2012, 22:06
jep I know !
In het rotorhuis zit alleen maar een rotor.De motor heeft de Renix ontsteking van het originele blok!
19 August 2012, 21:42
Vanmorgen heb ik eerst maar eens de 3 M5 boutjes waar de brandstofrail mee op het inlaatspruitstuk geschroefd zit,vervangen door tapeindes.Bij normaal gebruik,lees niet meerdere keren los en weer vast draaien ,is dit niet nodig maar d3 rail is de llatste tyd zo vaak los gemaakt en weer vast gezet dat dat de schroefdraad in het aluminium begon na te laten.Dus tapeindjes dr in en probleem opgelost.Daarna de 0ranje injectoren gemonteerd.Met de originele LMM loopt ie dan wel stationair maar zo gauw je gas geeft is ie de weg kwijt en verzuipt gewoon.Ok geen punt,daar hebben we 'n oplossing voor.Volgens wat er op 300power in zweden verteld wordt moet dus de iedeale combi bestaan uit de oranje injectoren uit de 850T5 en een LMM uit een BMW 535i .
Niet lopen...met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen .Ik heb die LMM gebruikt gekocht en toen werd gezegd dat ie uit n rijdende auto is gekomen maar nu begon ik toch ernstige twijfels te krijgen over de staat van het ding.UIteindelijk alles maar weer terug naar origineel gebouwd.Morgen maar eens ffff naar de Boschdienst hier in het dorp om het ding door te laten meten.Veel zin had ik er overigens ook niet meer in.Het was op de parkeerplaats vóór het huis bijna 40' en ik had al eens mn klauw verbrand aan een ringsleutel die fff te lang in de zon had gelegen.De geest er mee.Heb mn zwembroek aan getrokken en heb t grootste deel van de middag in het zwembad onder de parasol gelegen! Omdat t verhaal me eigenlijk niet lekker zat heb ik de LMM(nadat ik me met veel tegenzin uit t zwembad gesleept had) naar binnen gehaald om te kijken of er überhaupt iets te meten viel aan dat ding.En ja de multimeter gaf wisselende waardes als de klep bewoog.Da's mooi maar toen vroeg ik me toch wel af waarom de diameter van dat ding zo groot is terwijl de klep die er in zit niet verder open kan als haaks op de doorstroomrichting en dus min of meer alle lucht tegenhoudt? Goed....nog eens wat met die klep zitten pielen en ineens was het net alsof er iets weg was en toen ging de klep wel helemaal open! Conclusie mag waarschijnlijk zijn dat ie dus niet te weinig brandstof kreeg maar hoogstwaarschijnlijk veels te veel in verhouding met dat kleine beetje lucht wat nog door de LMM kon.Ik heb daarna nog eens de multimeter aan de lmm gehangen omdat ik een beetje bang was dit er nu intern iets kapot was maar nee hoor en nu natuurlijk nog een veel groter verschil in waardes! Mooi,dan morgen nog maar eens proberen,vandaag niet meer,tis mooi geweest!
16 September 2012, 19:06
Heb afgelopen zondag de 360 zn ringdoop gegeven.Dat het daar eigenlijk de verkeerde dag voor was kon ik van te voren ook niet ruiken natuurlijk.
Op de openbare weg kan ie nu echt goed meekomen maar wat doet ie op het circuit...dat was een groot vraagteken? De eerste openbaring van de dag was onze 850.......?!?!?!?Gewoonte getrouw(destyds met de 55) een aanhanger geregeld en toen richting de ring.Nou is die roffel maar een 2liter 10 klepper EN ook nog eens op lpg...inderdaad geen strepentrekker!450000 km op de klok en nog steeds lopen als een klokje.Die aanhanger was wel wat aan de zware kant,670 kg +daarbij de 360,1160 kg en dn hoef ik nix meer uit te leggen.Maar...geen krimp gaf ie en geen druppel olie verbruikt! De 2e openbaring was de drukte op t vroege tydstip.Ik weet niet of dat tegenwoordig normaal is maar ik was het in ieder geval niet gewend.Goed ,auto afladen en dan maar de baan op.Het is qua rijden een heel andere auto dan de 55 en eerlijk gezegd had ik het ook niet naar mn zin!Door de drukte kom je dr niet aan toe om de auto uit te proberen en ik was na de eerst ronde blij dat ik terug was!Ondertussen was Boris Duindam,die met zijn 360 in de 360cup rijdt,ook geland. Hij was van mening dat ik te langzaam gereden had en dat daar het rotgevoel in de auto vandaan kwam.Ik was ook niet voluit gegaan omdat ik zoals gezegd daar de auto niet goed genoeg voor ken.Dus met dit in het achterhoofd ben ik weer terug de baan op gegaan..dan maar gas erop en zien wat dat brengt.Dat werkte goed minder onderstuur en de auto voelde nu wel lekker aan.Daarna heb ik nog 1 ronde gereden en toen was de baan alweer dicht.Mooi geweest,spullen inpakken en naar huis.Ik ben wat de auto betreft wel n heel stuk wijzer geworden en daar ging ik eigenlijk voor.Een paar dingen zullen de volgende keer veranderd zijn ten opzichte van nu.Inmidedels zitten er nu voor rode koni's onder(achter had ik al instelbare schokbrekers.De bevestiging van de stabilsatorstang op de achteras moet anders.De bevestiging aan de carrosserie is afgebroken.....Nieuwe,veranderde, zijn reeds in de maak.En wat ik zeker nog verander is dat de bak en het dif dat er nu onder hangt(van een gle versie,langste overbrenging die er is) eronderuit gaat en plaatsmaakt voor het originele,inmiddels compleet gereviseerde setje.Op de openbare weg is dat gle dif wel fijn,op het circuit niet! Maar al met al wel een leuke dag gehad.Fijn om weer eens terug te zijn op de heilige grond! Het jeukt en smaakt weer naar meer en eigenlijk weer naar de 55.Voor mn gevoel leuker en fijner op de ring maar die staat voorlopig in de hoek,helaas!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|