Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem met mijlenteller K 9800, Help !!
Hallo, ik ben Rene en betrekkelijk nieuw op dit Forum

Ik heb sinds oktober 2001 een 240 Wagon 1988 uit de USA (leer, airco, automaat etc,etc,) en ben er superhappy mee Big Grin
hij heeft ongeveer 100.000 mijlen gereden :lol:

sinds kort heeft de kilometerteller kuren :evil: , hij geeft nog wel de snelheid aan, maar de dagteller blijft op "000 " staan en de totale mijlenstand loopt ook niet op.
Er staat een code "K 9800" op de dashboardunit

Wie kan mij helpen met tips of een andere Mijlentelller :?:

Groeten uit Twente

Rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Antwoord
Rene,

Ik heb laatst een complete 'unit' gekocht voor 45 euri bij Estateservice
Misshien hebben zij er nog een voor je?

http://www.estateservices.nl/
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Hi filip

dat is inderdaad een mogelijkheid :?
maar ik wil graag een teller in mijlen en kilometers , dus graag tips voor reparatie
Misschien is het iets kleins Confusedhock:

Bij vervanging alleen de USA/ canada versie :!:

Leu oet Twente:............................Leuke Leu Big Grin Big Grin Big Grin

rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Antwoord
Hey, weer 'n tukker d'r bij! Welkom!
Antwoord
Ik denk dat er een tandwiel is afgebroken. Misschien door het spul rijdend te resetten. Dus uitbouwen en openen..kijken of je het kan fixen. Ik heb dat ooit gedaan met mijn amazone teller. Bleek er een stukje van een tandwiel te missen. Dat stukje heb ik toen met wat plamuur o.i.d. gereconstueerd op het tandwiel met secondenlijn. Nu na 15.000km werkt alles nog steeds!! :-) Het is wel een gepiel, ik was er een dag mee bezig maar dat is ook vooral omdat het bij een amazon moeilijk uit en in te bouwen is uit het dashboard.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Ik denk dat er een tandwiel is afgebroken. Misschien door het spul rijdend te resetten. Dus uitbouwen en openen..kijken of je het kan fixen. Ik heb dat ooit gedaan met mijn amazone teller. Bleek er een stukje van een tandwiel te missen. Dat stukje heb ik toen met wat plamuur o.i.d. gereconstueerd op het tandwiel met secondenlijn. Nu na 15.000km werkt alles nog steeds!! :-) Het is wel een gepiel, ik was er een dag mee bezig maar dat is ook vooral omdat het bij een amazon moeilijk uit en in te bouwen is uit het dashboard.

Moin, saint

Bedankt voor de tip Idea

Er is echter een probleem:

Ik ben zo technisch als een bos winterpenen :lol:

Ik zag dat er meer Tukkers zijn op het Forum

Is het een goed idee om in Tukkerije een keer bij elkaar te komen voor een Tourtje, een hapje en een drankje ( en wat hulp :roll: )

Een zogenaamde "Twentse Volvolvo- Stamtafel" :lol:

Of bestaat zoiets al? :?:

groet'n uut Soasel Big Grin
rene
Antwoord
maar wellicht heeft estateservice wel zo'n amerikaanse apparaat ?
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
We hebben het al 'ns gehad over een soort alternatieve sleuteldag in 't twentelan'; BBQ-tje d'r bij... 8)
Antwoord
Divadi schreef:We hebben het al 'ns gehad over een soort alternatieve sleuteldag in 't twentelan'; BBQ-tje d'r bij... 8)

Mijn auto is ook Twents... 8)
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Dan mag ik zeker ook wel komen met mijn bij Thom de Jong gekochte 244, of niet? :wink:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  oplossing voor radio-probleem Roelof 52 30.850 3 October 2006, 11:36
Laatste bericht: Holowkregel

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)