Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: May 2011
9 July 2012, 15:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 July 2012, 21:31 door Mdenboer.)
Kan iemand mij vertellen wat de functie is van de sensoren en/of elementen die worden aangedaan door de blauwe draad rondom mijn carburateur en inlaatspruitstuk?
Ook komt er uit de kabelboom een geel/groene draad die afgebroken lijkt. Weet iemand waar deze op hoort?
https://dl.dropbox.com/u/1934816/2012-07...25_692.jpg
Zou een kabelbreuk hierin een verklaring kunnen zijn waarom mijn 740 slecht start wanneer hij warm is en bijzonder goed start waneer hij koud is?
Met vriendelijke groet,
Maurits
740 GL 1986 B230A
480 GT 1995 2.0
480 ES 1995 2.0
Berichten: 36
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2009
Zijn de slangen nog wel goed?
Ik zie er breuken in zitten klopt dat ?
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: May 2011
Ik zie inderdaad op de foto ook breukjes zitten in de gebogen slang die vanaf het klepje richting ingang carburateur gaat. Er is mij verteld dat dit een damp-retour is richting de tank maar ik weet dit niet zeker. Na inspectie bij de auto bleken de slangen niet gescheurd te zijn. Het slechte warm starten is inmiddels opgelost, het bleek een lekke pulsair terugslagklep te zijn waardoor bij warme start uitlaatgassen de inlaat in werden gezogen. Ik heb het volledige pulsair-systeem verwijderd en afgedicht.
740 GL 1986 B230A
480 GT 1995 2.0
480 ES 1995 2.0
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Mooie B230A heb je daar. Linkertonnetje is de anti-nadieselklep, die hoort open te gaan zodra je de sleutel op II draait.
De rechter is de warmestartklep, die de overtollige benzinedampen (die tijdens erge warme dagen en bij hete motor in de inlaat hangt) afvoert. Kwenie precies wanneer deze open en dicht zou moeten gaan. Maar, je kan die hele slang daarnaar toe afsluiten en in geval van hete motor starten met een beetje ingedrukt gaspedaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
25 September 2012, 15:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 September 2012, 15:44 door Dopski.)
In de 240 (vroege) zit in deze bedrading ook vaak een draadbreuk/verteerde isolatie.
Ik dacht dat de warmestartklep werd aangestuurd door een temp.gevoelig "schakelaartje" die in de carb zit (iig in een sisac).
vergelijkbaar probleem, andere carb
slechte bekabeling