Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RDW voertuiggegevens onbekend / APK datum
Ik krijg bij 2 voertuigen van 1 autohandelaar "voertuiggegevens onbekend" als ik het NL kenteken ingeef.
Is dit omdat de auto na import nog niet op naam gezet is?

Tevens zie ik een auto die 25-4-2012 op kenteken is gezet, volgens marktplaats een APK heeft tot 6-11-89 en volgens RDW 30-11-2012
Is dat doordat de zweedse APK datum is overgenomen?
Antwoord
Onbekend zou kunnen komen doordat hij meteen in de bedrijfsvoorraad is gezet of inderdaad nog niet ingevoerd.

Die APK op marktplaats is datum eerste toelating plus 3 jaar. Na drie jaar hoeft een auto namelijk pas voor de APK. Een Zweedse APK wordt niet overgenomen (gelukkig).
Blijkbaar is hij nadat hij op Marktplaats is gezet APK goedgekeurd en werkt Marktplaats dit niet bij. Waarom die datum niet in de pas loopt met invoerdatum in Nederland begrijp ik niet. Is die 25-april-2012 niet toevallig datum aanvang laatste tenaamstelling? Ipv eerste toelating NL? Dan kan het wel.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/in...nvoer.aspx

buitenlandse APK wordt geaccepteerd.

Bij import 24-5-2012 verwacht ik een APK tot 24-5-2013 of later, niet 30-11-2012.
Antwoord
Dat alle APK's worden overgenomen is nieuw voor me, ik dacht alleen in Europa.
Wat is het kenteken? (evt PM).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
oudevolvo schreef:Een Zweedse APK wordt niet overgenomen (gelukkig).

Wel dus, vandaar waarschijnlijk de eind datum. Zweedse APK kent ingangsdatum en de RDW plakt hier een jaar of twee bij op tot de volgende APK datum. Je krijgt geen NL APK formulier maar moet het Zweedse Besiktning formulier er bij houden. Dit is tot 30-11 dan je APK formulier.

Heb je het oorspronkelijke Zweedse Kenteken nog?
Antwoord
De Zweedse APK is alleen zwaar bagger: tot nu toe heb ik nooit mogen zien dat een auto ingevoerd uit Zweden hier zo door de APK komt (en ik heb er ongeveer 150 uit Zweden ingevoerd voor een bedrijf). Haast altijd remverschil achter (wordt niet of nauwelijks naar gekeken in Zweden), voorruiten mogen gerust in gruzelementen liggen en meer van dat soort ongein. Tongue De Zweden gaan er namelijk van uit dat iedereen zijn auto veilig genoeg maakt omdat men daar over het algemeen toch grotere afstanden moet afleggen en dus een pechgeval of onveilige auto zich niet kan permitteren. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
APK uit EU landen wordt bij import gratis overgenomen tot einddatum die de APK in het desbetreffende land had. In dit geval had de auto bij import in NL nog zweedse APK tot 30-11-2012. Dat wordt overgenomen.

Ook als een auto uit bv. 1986 (nog geen 30 jaar oud) in Frankrijk nog twee jaar APK had (tot bijvoorbeeld 01-05-2014) wordt dit bij import overgenomen.
Antwoord
APK wordt overgenomen maar bij RDW gaat eea niet goed zie ook mijn opmerking van gisteren met de berichten ervoor, kenteken mijn kenteken is 63TBV5
http://volvolvo.nl/showthread.php/10258-...er!!/page8
Antwoord
BartWillem schreef:De Zweedse APK is alleen zwaar bagger: tot nu toe heb ik nooit mogen zien dat een auto ingevoerd uit Zweden hier zo door de APK komt (en ik heb er ongeveer 150 uit Zweden ingevoerd). Haast altijd remverschil achter (wordt niet of nauwelijks naar gekeken in Zweden), voorruiten mogen gerust in gruzelementen liggen en meer van dat soort ongein. Tongue De Zweden gaan er namelijk van uit dat iedereen zijn auto veilig genoeg maakt omdat men daar over het algemeen toch grotere afstanden moet afleggen en dus een pechgeval of onveilige auto zich niet kan permitteren. Smile

Even off topic:
Echt niet: met remverschil komt 'ie er zeker niet door heen. Heb ik twee keer aan de lijve mogen ondervinden.
Dat er hier een milder APK regime is, mee eens maar bagger, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ook hier is de APK slechts een moment opname en met een raam aan barrels en andere gebreken die de veiligheid negatief beinvloeden kan je het echt wel vergeten.
Een brommende verrotte achterdemper is hier geen afkeur maar een aanmerking welke je wel binnen 6 weken moet herstellen.
Doe je dit niet en je wordt aan de kant gezet heb je een probleem.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Dan is het toch apart dat veel auto's vanuit daar die toen met nieuwe Zweedse APK kwamen (daar gekeurd bij verkoop en vervolgens naar Nederland gereden) hier gewoon afgekeurd werden met "teveel remverschil achter", zo bleek op de remmenbank van de onafhankelijke keurder. Smile Ook een paar keer mee mogen maken dat een voorruit met vertakkingen erin gewoon daar goedgekeurd was.

Laat ik het iets nuanceren: vergeleken met een Nederlandse of Belgische APK vind ik het bagger. Smile Remverschil aan de achterzijde hoort in mijn mening gewoon absoluut niet: als je een noodstop moet maken en je vliegt vervolgens de verkeerde kant op zijn de gevolgen niet te overzien, en helaas heb je met genoeg malloten hier op de weg toch echt goede remmen nodig. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  met waterstof flink brandstofbesparen onzin of maakt onbekend onbemind ? jero 3 4.499 29 April 2013, 10:03
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)