Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ome BW en d'n rooden duyvel
#31
De schokbrekers etc zijn binnen! Verlagingsveren helaas nog niet. Sad De massakabel blijkt de verkeerde te zijn (zelf verkeerd besteld, bleek dus het kabeltje tussen motor en carrosserie te zijn) dus daar moet ik morgen even wat voor verzinnen. Ik denk gewoon een plus-kabel gebruiken en die zwart tapen ofzo. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#32
Zo, dankzij Boedr zitten de schokbrekers aan de achterzijde eronder. Tongue We wisten alleen niet dat die dingen zo ontzettend stug waren, dus eronder knutselen was dus lastiger dan gedacht. Smile Maar gelukkig konden we ze goed spannen en was het daarna zo gepiept. Smile De oude schokbrekers waren vele malen erger lek dan gedacht: eentje was compleet leeggelopen en de ander was ook niet veel soeps en beiden zo roestig als wat. Tongue Je zou haast zeggen dat het de allereerste schokbrekers waren (helaas vergeten een fotootje te maken). Tongue

De 740 rijdt nu wel wat beter op de snelweg, maar soms toch nog best als een zeilboot (lang niet meer zo erg als eerst gelukkig), dus de schokbrekers voor zullen langzamerhand ook aan vervanging toe zijn (wat Boedr ook al dacht). Smile En het massaprobleem lijkt niet een massaprobleem te zijn maar de plus-aansluitingen op de startmotor die gewoon extreem vuil zijn. Smile Een dezer dagen even goed schoonmaken dus!
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#33
Even weer een update!

Heb in de tussentijd weer veel gedaan aan de 740: de carburateur is nu eindelijk goed afgesteld en schoongemaakt (heb een paar flessen carburateur-reiniger er doorheen gejaagd): deze stond veels te rijk. Verbruik moet nu een stuk minder zijn en hij loopt stationair niet meer belachelijk hoog (nu circa 900-950 toeren, was 1300-1500). Ook is de accu vervangen door een gloednieuwe nadat de oude zichzelf opgeblazen had. Het vreemde is dat deze nog steeds meer dan 12v bleef geven maar voor te starten had 'ie geen vermogen meer. Waar we trouwens meteen bij de startmotor uit komen: deze bleek niet stuk te zijn. Smile Maar bleek dus toch aan de accu te liggen, dus de ene keer deed 'ie het wel en dan weer eens niet. Beetje wazig dus. Tongue

Verder ook de luchtfilter verwisseld en de bougies vervangen (zaten 2 verschillende types in), voorschakelweerstand van de kachelmotor vervangen (nu doet de blower het weer in alle standen), speakers vervangen (oude waren slecht en eentje opgeblazen zelfs), de paar slechte plekjes onderaan de voorportieren en bij 't knipperlicht geheel opgeschuurd en bijgewerkt (roest was gelukkig alleen oppervlakkig), veel steenslag-plekjes bijgewerkt, nieuwe mattenset en een berg andere kleine meuk. Tongue Olie wisselen moet ik nog doen. Smile En ik ben een paar uur zoet geweest met het ding polijsten. Daarna nog een uur of 2-3 zoet geweest om het ding in de wax te zetten (moet wel goed gebeuren aangezien de lak opnieuw verzegeld moet worden). Smile Het is een wereld van verschil nu!

Ziehier het resultaat. Smile Eindelijk glans i.p.v. een doffige lak. Smile

[Afbeelding: 2s00fwk.jpg]

[Afbeelding: 2iw01z.jpg]

[Afbeelding: 346nz7t.jpg]

Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen. Smile Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt.....
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)