Even weer een update!
Heb in de tussentijd weer veel gedaan aan de 740: de carburateur is nu eindelijk goed afgesteld en schoongemaakt (heb een paar flessen carburateur-reiniger er doorheen gejaagd): deze stond veels te rijk. Verbruik moet nu een stuk minder zijn en hij loopt stationair niet meer belachelijk hoog (nu circa 900-950 toeren, was 1300-1500). Ook is de accu vervangen door een gloednieuwe nadat de oude zichzelf opgeblazen had. Het vreemde is dat deze nog steeds meer dan 12v bleef geven maar voor te starten had 'ie geen vermogen meer. Waar we trouwens meteen bij de startmotor uit komen: deze bleek niet stuk te zijn.

Maar bleek dus toch aan de accu te liggen, dus de ene keer deed 'ie het wel en dan weer eens niet. Beetje wazig dus.
Verder ook de luchtfilter verwisseld en de bougies vervangen (zaten 2 verschillende types in), voorschakelweerstand van de kachelmotor vervangen (nu doet de blower het weer in alle standen), speakers vervangen (oude waren slecht en eentje opgeblazen zelfs), de paar slechte plekjes onderaan de voorportieren en bij 't knipperlicht geheel opgeschuurd en bijgewerkt (roest was gelukkig alleen oppervlakkig), veel steenslag-plekjes bijgewerkt, nieuwe mattenset en een berg andere kleine meuk.

Olie wisselen moet ik nog doen.

En ik ben een paar uur zoet geweest met het ding polijsten. Daarna nog een uur of 2-3 zoet geweest om het ding in de wax te zetten (moet wel goed gebeuren aangezien de lak opnieuw verzegeld moet worden).

Het is een wereld van verschil nu!
Ziehier het resultaat.

Eindelijk glans i.p.v. een doffige lak.
Maar er is toch slecht nieuws: ik had eigenlijk de 740 gekocht om m'n V70 te vervangen. M'n V70 is superfijn, maar met een 740 automaat zou ik ook tevreden zijn. Diverse malen m'n V70 te koop neergezet, maar niet eens een kijker komen opdagen. Wel wat personen die mailden dat die 'm voor 3000 "zo op wilden halen" maar aangezien ik er een maand of 3-4 geleden 2000 Euro aan onderhoud (450 Euro aan banden omdat de Conti's me niet bevielen, en 1550 voor beurt en distributieriem) in heb gestopt snappen jullie wel dat ik 'm voor 3000 niet weg ga doen.

Op zich nog geen man overboord, maar wel als de discussie over parkeervergunningen hier wederom aan het oplaaien is (en dat allemaal dankzij die &*(^&*^winkeliers en winkelpersoneel dat hier gratis parkeert overdag omdat ze 7 Euro per maand op het winkelcentrum teveel vinden) betekent dat ik er toch afscheid van ga nemen (de 740 van m'n vriendin is eigenlijk te leuk en te fijn om weg te doen). Daarna wordt het de hoogste tijd om m'n 244 van stalling te halen en te voorzien van APK en dan gaat 'ie ook de verkoop in. Dus als iemand een belastingvrije 740 automaat zoekt.....