2 June 2012, 22:34
Vrijdag 8 juni om 08:30 naar de RDW...................
Impossible.........is a challenge!
![[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]](http://i187.photobucket.com/albums/x151/BartManders/BMR%20Racing/GeboreninBorn.jpg)
https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
![[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]](http://i187.photobucket.com/albums/x151/BartManders/BMR%20Racing/GeboreninBorn.jpg)
https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
360 r-t.....
|
2 June 2012, 22:34
Vrijdag 8 juni om 08:30 naar de RDW...................
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
2 June 2012, 23:52
Ga je alles op kenteken laten zetten? Ben benieuwd naar je ervaringen hiermee. En er lopen hier wel meer 'hobbyisten' rond die wellicht interesse hebben.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
3 June 2012, 10:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 June 2012, 14:31 door BartMandersRacing.)
Jep dat is idd de bedoeling en wel om meerdere redenen
-geen gezeik bij eventuele controles -geen gezeik met een verzekeringsmaatschappij -geen gezeik met de TÃV beambten aan de Nordschleife :eyebrows: Dit laatste is eigenlijk naar aanleiding van de ervaringen met de 55 op de Nordschleife waar de heren regelmatig over de parking liepen om steekproeven te doen bij de aanwezige voertuigen en bij de 55 hadden ze altyd wel n bedenkelijk gezicht.De eerste keer hebben ze me toen ook de toegang tot de baan geweigerd na 'n geluidsmeting......112 DB dat was te luid vonden ze.Toen we 2 weken later terug kwamen stonden ze al naast me toen ik de auto van de trailer reed.Het zijn net olifanten.....ze vergeten niet vlug iets! Maar wat eigenlijk voor mij wel t belangrijkste is,dat ik dan dus op kenteken 'n 360TURBO heb.Aangezien ze het kentekenbewijs veranderen wil ik proberen om het ook zo onder "handelsbenaming" vastgelegd te krijgen! De keuring aan zich moet eigenlijk geen probleem opleveren.CO is laatst bij de APK gemeten en was ruim binnen de marges.De vermogens toename blijft (officieel) ook binnen de gestelde grenzen. Verder heb ik van de donorauto het complete (belgische) kentekenbewijs nog zodat ik kan aantonen waar de motor vandaan komt. De laptop gaat ook mee met de volledige fotoreportage van de de ombouw.Heb voor die gasten wel een aangepaste versie gemaakt,je moet ze ook niet wijzer maken dan ze al zijn he!
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
3 June 2012, 13:19
Ik ben benieuwd hoor!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
3 June 2012, 14:31
Ik ook wel hoor!
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
3 June 2012, 14:38
Die handelsbenaming zullen ze denk ik niet wijzigen, ik heb zelf ook een omkeuring gedaan van een 760GLE naar een 760 Turbo en ze hebben slechts vermogen, cylinderaantal en gewicht gewijzigd.
De CO hebben ze bij mij niet gemeten, wel is ie op de remmentestbank geweest. Daarnaast moest ik aantonen (althans ik heb ze geholpen door het VIN van de donorauto en advertentie/koopovereenkomst te laten zien) dat het motorblok niet gejat was (of uit een gejatte auto kwam. Ze hebben een tijdje zitten zoeken in hun kantoor en toen waren ze overtuigd dat het in orde was. Voor het aantonen van het vermogen en de cylinderinhoud wellicht handig een paar kopietjes van een greenbook/handleiding mee te nemen. Echt waar zo iets staat van B21ET = 155pk/....kW Succes!
760 | Groen | Snel
3 June 2012, 15:53
Bedankt voor de tip.
Ik heb de Olving vraagbaak.Daar staan de gegevens in dus dan neem ik die wel mee.Aantonen dat ie niet gejat is kan ik met t kenteken dat ik nog heb. Remmentestbank ben ik al helemaal niet bang voor met die Nissan Sunny GTI-R installatie op de vooras.Ze kunnen hooguit vinden dat ie missc hien wat overberemd is!
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
8 June 2012, 16:17
Ik ben vanmorgen naar de RDW geweest.Was overigens wel blij dat ik n afspraak gemaakt had want het was dr erg druk.
Was rond 08:00 in Elsloo en toen zat er behoorlijk wat volk binnen waarvan de meeste geen afspraak hadden gemaakt.Eerst de administratieve afwikkeling.Het feit dat ik het volledige kenteken van de donor 244 nog had maakte het geheel n heel stuk makkelijker. Mooi op tyd om 08:30 kon ik naar binnen. ![]() De motorombouw was snel bekeken,daar waren ze zeer tevreden over.De keurmeester was alleen niet zeker van zn zaak voor wat betreft de verlengde draagarmen.Hij ging t opzoeken en na een minuut of 10 kwam de mededeling" Ik vindt het prima.Staat nergens beschreven dat dit niet mag dus van mij mag t! " Hij heeft nog wel de spoorbreedte opgemeten en als het goed is wordt dat in de nieuwe papieren ook verandert.Mooi,dan kan dat dus ook nooit geen gezeur meer opleveren! Geen CO meeting,geen remmentest maar wel nog even op de weegbrug. ![]() GOEDGEKEURD :high5: En toen kon ik naar de kassa.kosten â¬53,-(daar hoef je t dus niet voor te laten!) Het originele kentekenbewijs + het kenteken van de donor worden ingenomen en daar kreeg ik een ontvangstbewijs van.Het gewijzigde kentekenbewijs zal komende week in de bus liggen. Stonden nog een paar leuke (import)auto's. ![]() En dit was echt n beest Commodore met een 4 liter zes in lijn dr in! ![]() Vanmiddag nog even wat kleine dingen gedaan zoals ![]() Na een paar keer met een weigerende brandstofpomp gestaan te hebben(ook al voor de ombouw) was ik die origineel bijgeknutselde zekeringen kast spuugzat!Was iedere keer slecht contact van de zekering en die is ook 1 keer compleet dr tussen uit gedonderd na een rondje boenderen. FFf de accu dr uit en dat prehistorisch geval verwisseld voor een modernere en veel stabielere zekeringhouder. ![]() Die zal in de toekomst nog wel n andere plaats krijgen maar voorlopig is dit prima zo. Daarna ben ik nog even bij de plaatselijk hydrauliekboer binnengeleopen(die heeft ook de flexibele oliedrukleiding van de turbo gemaakt).Ik had nog een flens van een retourleiding en daar komt nu een volledig flexibele slang aan.Is een teflon slang met een gevlochten rvs mantel.Geschikt voor zeer agressieve en vooral zeer het vloeistoffen tot max 270' celcius .Ideaal dus voor de olieretourleiding van de turbo!Zal volgende week klaar zijn. Al met al n produktief dagje
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
8 June 2012, 16:33
Die Commodore!
Jezus wat een mooie kar vindt ik dat . En deze heeft de "dieselmotorkap" erop (met bult!) Het is dat ik al een Amazon heb/had ,want anders had 't er zo ÃÃn geworden...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
8 June 2012, 17:57
Weet hoeveel je in % nou ben toegenomen in vermogen? deden ze daar nog moeilijk over?
Ik dacht namelijk dat het niet zoveel mocht zijn maar iets van 30% ofzo Had die filmpjes nog niet gezien trouwens Het ziet er in ieder geval lekker rap uit ![]()
Volvo 142S - 1973
Felix |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|