Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remvraag
Vandaag voor de herkeuring geweest omdat hij twee weken geleden was afgekeurd op een remverschil achter van 80%.

Beide achterklauwen er af gehad, zuigers eruit gehaald, schoongemaakt, doorgeblazen, nieuwe rubber-ringen en stofhoesjes geplaatst en zuigers gaan soepel heen en weer.
Klauwen gemonteerd, easy-bleed-ontlucht en weer op de remtestbank.
Wat bleek!: remverschil tussen links en rechts achter 84%

Damn, waar kan dat dan aan liggen?
Voor remt ie goed, weinig verschil, aleen achter blijft er dus een veel te groot vesrchil.
Pedaal zat wel wat diep zeiden ze, dus daar ook nog een keer ontlucht, maar het remverschil bleef.

Linksachter doet niet mee, terwijl bij ontluchten daar een goede doorstroming van remvloeistof was
Bij rechtsachter kwam er weinig tot geen vloeistof uit de nippel, ook niet met druk erop en zelfs als de nippel er helemaal uit was ??

Rechts remt goed terwijl daar (met druk erop) bijne geen vloeistof uit komt; links doet bijna niet mee, terwijl daar WEL vloeistof uit komt met druk-ontuchten.

Waar moet ik het nu zoeken?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
vervang de slangen maar ens, zit er hws 1tje "dicht"..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Voor alle 4 vervangen (mooie blauw Goodridge) maar achter idd nog niet.

Beetje dom wellicht,maar toen ik de Goodridge-set kocht zaten er 6 slangen in.
Ik 4 stuks voor vervangen, en toen naar achter, maar wat schets mijn verbazing? geen slangen achter op de klauwen.
Pas vanochtend bij de herkeuring zag ik dat de slangen niet direct op de klauwen zitten, maar zo'n beetje voor de achteras.
Dom!

Anyway, blijft toch vreemd dat rechts WEL goed remt, en daar geen vleoistof uit komt, en links niet goed remt en daar komt WEL vloeistof uit.

+*Vanavond maar even de slangen achter vervangen... (
Antwoord
valt wel mee, mogelijk is er al ens 1tje vervangen, dan zit er leeftijdverschil in.. de "goede" slang zal hws dicht gaan zitten zodra ie in contact met lucht komt.. heb er al een paar meegemaakt zo, en helaas, iedereen die denkt dat "ie er nog goed uitziet" kan niet zien wat er binnen gebeurd..
Antwoord
remdrukbegrenzer..?!
Antwoord
Eeeh, die is nieuw voor mij.
Wat is een remdrukbegrenzer en waar zit die?
Antwoord
daar zitten de slangen aangesloten op de bodem, daarvandaan gaan ze naar de as.. zelf nooit meegemaakt dat er 1tje stuk gaat, maar uitzonderingen op de regel zeg maar.. Het zijn ook 2 componenten, dus zou mogelijk kunnen zijn... eerst de slangen maar ens, is nooit een overbodige luxe..
Antwoord
Ok, herkeuring was geen succes, nog steeds 90% verschil tussen links en rechts.

Toen maar weer de klauwen eraf, uitelkaar, nog gangbaardergemaakt dan ze al waren, doorgespoten/gespoeld, nix verstopt iig.
Remslangen acjhter vervangen, remleiding achter vervangen, remsysteem geflushed en ontlucht en net weer naar de her-her-keuring geweest.
F#ck, nog steeds 90% verschil tussen links en rechtsachter.
Linksachter doet gewoon niet mee, terwijl hij mooi onlucht (dus er komt wel sap doorheen) en gangbaar is.

Probleem kan toch haast niet in de hoofdremcylinder zitten, want dan zou voor toch ook een verschil moeten zijn? (linksachter+rechtsvoor & rechtsachter/linksvoor, toch?)

Wat doet de remdrukbegrenzer? zou het dan daar in kunnen zitten?
Antwoord
rdb heb ik nog nooit stuk gehad, maar kan blijkbaar wel, zorgt ervoor dat er maar iets van 20/30% naar de achterwielen gaat, anders zouden deze altijd blokkeren.. wel vaag.. die plunjer vlak na de hrc, die zit toch wel gecentreerd..!?
Antwoord
Citaat:die plunjer vlak na de hrc, die zit toch wel gecentreerd..!?

En hoe check ik dat?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)