Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175?
#51
Da's netjes ingebouwd, alles gebruikt van de standaard B230A zo te zien. Dan heb ik effe geen ideeen meer over de benzine in je luchtslang.

Bij mijn carb motoren (B20's) heeft de benz. pomp een dikke pakking tussen blok en pomp, heeft deze dat ook?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#52
http://s1240.photobucket.com/albums/gg495/mark-244/
Heb poging gedaan om dikke pakking te zien maar van boven en met zon in snoet is dt echt niet waar te nemen.
Zal kijken als hij keer op de brug gaat of er een dikke pakking te zien is.
Jammer dat er aan die Pierburg/Stromberg's zo weinig is te stellen. Heb gevoel dat hij net wat lekkerder
stationair/rond loopt met de Pierburg maar tot op heden na 3x stuk/je te hebben gereden nog geen brandstof in
luchtfilterslang met de Stromberg, maar ben nog niet van overtuigd of nu echt over is.
Bij de nu gemonteerde Stromberg is de CO schroef aardig verder ingedraaid dan bij de Pierburg die ik erop had,
weet niet of dit ook nog invloed heeft op het overstromen of dit bv de vlotternaald extra afsluit
Laat weten wat er de komende dagen gebeurt.

Mark
Antwoord
#53
Heb de Stromberg nu regelmatig gecontroleerd maar geen brandstof meer in luchtfilter.
Helaas weet ik nu niet het probleem wat de Pierburg had. Mss toch co schroef wat moeten aandraaien zodat naald
minder ruimte kreeg. Heb intussen wel de slangen die van die ronde koektrommel naar luchtfilterslang lopen
en direct voor carb uitkomt omgewisseld. Dus die van trommel uit t-stuk loopt heb ik nu op bovenste aansluiting en die een soort van rechtsteeks uit de trommel komt zit nu onder. Iemand idee of slangen zo origineel zitten?
Start wel beter als hij warm is nu dus waarschijnlijk zat dat verkeerd om. Moest altijd even zoeken hoe beste te starten met warme motor maar nu bij eerste slag van startmotor slaat ie aan.
Helaas dus geen verklaring voor Pierburg probleem met benzine in luchtfilter. Alles loopt nu zo mooi dat ik niet weer ga switchen ook al liep Pierburg nog zo mooi, het brandstof in luchtfilter vondt ik niet fijn want kan ook backfire geven denk ik.

Mark
Antwoord
#54
Hallo Mark,

Ligt het bij jou ook niet aan een ingesleten sproeier? en waar haal je dan die stromberg vandaan lijkt idd een exacte copie de pierburg versie!

Arjan
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 2.829 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.051 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.184 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.237 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 18.220 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30 volvohenkie 9 8.032 3 January 2016, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  Stromberg 175 CD-2 reviseren Mark244 11 13.929 24 June 2015, 21:23
Laatste bericht: Mark244
  tankvlotter uitwisselbaar 1976 - en nieuwer ? jero 0 1.480 28 June 2014, 21:56
Laatste bericht: jero
  brandstofpompen uitwisselbaar? Prins 1 2.142 21 November 2013, 16:17
Laatste bericht: Prins
  inlaatspruitstuk uitwisselbaar ? wat te doen met koelwateraansluitingen ranger 0 1.389 27 October 2012, 18:50
Laatste bericht: ranger

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)