Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175?
#41
Hoi Jambon, ik heb een B23 en een blok van 1989 in mijn 244.
Heb intussen ff gereden, stationair wat minder mooi maar nog best oke, verder prima trekken en geen blauwe walm.
Thuis luchtfilterslang weer los, geen brandstof. Niet te vroeg juichen want was met Pierburg ook wel eens gewoon niets
aan de hand....inderdaad niet te vroeg juichen de Stromberg lekt onder uit vlotterkamer. Pakking mss niet goed en blijkbaar is er toch soort drukopbouw want anders zou het er toch niet zo uitdruppelen want toch best redelijk vast aangedraait. Kan dat kreng van een carb er weeeeeer af - 2 juli komt er lpg op maar wil hem toch oke hebben.
Ps heb nu bijna geen olie in het gele dopje, kan daar ook naaimachine olie in of alleen atf.
Antwoord
#42
Alle dunachtige olie is prima, bv. rijwielolie. Motorolie kan ook, hoe dikker de olie hoe sterker de mengselverrijking bij gasgeven, en omgekeerd.

Als het blok nieuwer is dan de auto, is het wel interessant hoe die onbouw gedaan is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#43
Turkey Turkey, heb vorige eigenaar getraceerd, deze wist te vertellen dat ze kop hadden opgeblazen van orginele
motor toen ze hem op weg naar huis ff koud vol op de staart gingen trappen op de snelweg.
Wel een bedrijf dat veel ouder auto's heeft maar wel slordig met bedrading etc. Heb eerst alles eens mooi bij
elkaar gedaan en tyrerap hier en daar. Tja zal geen orgineel carb blok zijn geweest en wat verder wel en niet gedaan is
weet ik niet. Neem aan dat brandstofpomp etc van het oude blok zijn...
Zal mij benieuwen of ik het vlotterdeksel morgen dicht krijg, zal de pakking van de originele Pierburg gebruiken want
die was oke...maar denk steeds meer aan drukopbouw door iets en dan na ca 3 min is druk te veel en wil het ergens uit.
De zwakste schakel nu dus de vlotterdeksel. Wordt vervolgt..helaas:frown:
Antwoord
#44
Stromberg weer af gehaald, vlotterpakking leek niet helemaal goed te zitten. Opnieuw gemonteerd met pakking van Pierburg,
alles past nog steeds van wat ik switch. Vlotterkamper lekt niet meer en staat ook niks in luchtfilterslang maar ik hoor
wel weer bubbels en sissen. Hd ff ca 50 km getoert, denk dat met hitte carb warm is en dat benzine ala minute verdampt.
Staat nu dus niets in luchtfilterslang maar ben bang dat probleem niet verholpen is en dat het door overdruk in vlotterkamer
komt en wordt veroorzaakt door........?? Zoals gemeld komt er LPG op nu ben ik toch beetje bang voor backfire want je start op benzine en rijdt dan op LPG. Van andere kant natuurlijk wel zo dat overdruk in vlotterkamer dan wel weg kan
omdat je rijdt...iemand daar ander mening over?

Groetjes
Mark
Antwoord
#45
Ik start al mijn LPG auto's (alle drie) meteen op LPG. De benzinetoevoer naar de carb wordt door de LPG installatie afgesloten, dus daar ben je dan mooi vanaf.
Plaats eens een foto van het blok, carb en andere aanhangsels zoals bv. de benz. pomp.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#46
Oke, heb ervaring met lpg dat het altijd automatisch op benzine starte. Maar al poos terug dat ik lpg reed, zette
na ca 2 km altijd knopje om van lpg. Maar zie wel hoe inbouw zal gaan.
Zal wat foto's maken, hoe plaats je deze..via image button?
Antwoord
#47
Dit is nog de oude versie van het forum, maar het werk hetzelfde:
http://volvolvo.nl/showthread.php/48-Sta...-het-forum

http://www.photobucket.com vind ik zelf wel handig om de foto's op te slaan. Die site geeft zelf al de linkjes voor plaatjes, links, en tumbnails op.
Antwoord
#48
Oke Dop, dank, zal ze met photobucket plaatsen vanmiddag
Groet
Mark
Antwoord
#49
Nou hoop dat het werkt, ze zitten in de emmer...

komt ie... http://s1240.photobucket.com/albums/gg495/mark-244/
Antwoord
#50
DopdeDouwer schreef:Dit is nog de oude versie van het forum, maar het werk hetzelfde:
http://volvolvo.nl/showthread.php/48-Sta...-het-forum

http://www.photobucket.com vind ik zelf wel handig om de foto's op te slaan. Die site geeft zelf al de linkjes voor plaatjes, links, en tumbnails op.

Photobucket heeft als groot nadeel dat ie de plaatjes niet laad op een iPhone. In tapatalk alleen de thumbnails en bij doorklikken naar de website krijg ik het hele album te zien op de mobiele versie van hun website.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 2.829 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.051 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.184 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.237 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 18.220 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30 volvohenkie 9 8.032 3 January 2016, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  Stromberg 175 CD-2 reviseren Mark244 11 13.929 24 June 2015, 21:23
Laatste bericht: Mark244
  tankvlotter uitwisselbaar 1976 - en nieuwer ? jero 0 1.480 28 June 2014, 21:56
Laatste bericht: jero
  brandstofpompen uitwisselbaar? Prins 1 2.142 21 November 2013, 16:17
Laatste bericht: Prins
  inlaatspruitstuk uitwisselbaar ? wat te doen met koelwateraansluitingen ranger 0 1.389 27 October 2012, 18:50
Laatste bericht: ranger

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)