Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pierburg cdus 175 1 op 1 uitwisselbaar met Stromberg cdus 175?
#31
Als niets kan zien aan je vlotter, wil dat nog niet zeggen dat ie niet lek kan zijn.
Soms zit er een minuscuul gaatje in dat je nauwelijks kan zien. Je vlotter eens in heet water leggen! Door de warmte zet het materiaal uit en kan zijn dat het lek toch nog aan het licht komt. In ieder geval, als je twijfelt, vervangen. Je zal het dan snel zien of er een probleem was.

Je vlotterventiel / -naald zit in ÃÃn van de hoeken bovenin de vlotterkamer (als je de carb gewoon rechtop houdt), onmiddellijk naast het scharnier waarmee de vlotter zelf vast zit. Aan de vlotter zit een soort koperen lipje, dat op het ventiel rust.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#32
Het klinkt als een probleem met warmte. Door de motor warmt de carburateur op. Hierdoor verdampt een deel van de benzine in de vlotterkamer. Tijdens het rijden levert dit geen probleem op (constante instroom en uitstroom), maar als je vervolgens de motor uitzet wordt er geen benzine meer uitgezogen. Het verdampen gaat nog even door dus er wordt druk opgebouwd, en de benzine wordt er blijkbaar door de sproeier uitgegooid.

Twee dingen om te checken: zit er een hitteschild tussen uitlaat en carburateur? En sluit het luchtfilter de beluchtings-opening naar de vlotterkamer niet af (of is dat kanaal op andere manier verstopt geraakt)?
Antwoord
#33
ik zeg sediment in de kamer en rond de naald, dan lekt de boel en alles wat tijdens stilstand door warmte naar boven wordt gedrukt, ook de restdruk van de pomp, resulteert in overlopen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#34
Rubicon, dank, dan weet ik dat ik het vlotterventiel heb gevonden. Zal ook de vlotter(s) nog ff in heet water leggen.
Had ze met koud water getest, onderdompelen en kijken of er luchtbelletjes kwamen. In de 2 reserve vlotters gebeurde niets. Hoop morgen carb er weer af te kunnen halen (hoop ivm tijd, nu al 5x maar oke) en zal het vlotter controleren en een vlotterventiel wisselen.

Keter, dank, zou kunnen en zal beluchtings-opening doorblazen. - hitteschild is het speciale pakkingstype toch tussen blok en carb? Carb zit namelijk niet aan uitlaatkant dus
echt een hitteschild a la spaceshuttle zal niet nodig zijn toch..

Jambon, maar kamer is helemaal schoon, kamer ook nog met carburateur reiniger ingespoten en schoon gemaakt voor ik hem er weer op had gezet, jou optie valt af maar toch dank!

waar is trouwens dat slangetje voor dat vanuit carb weer in carb gaat, zit ca 8cm benzineslangetje, uitgang en ingang ca 3 cm schuinonder elkaar, de onderste komt uit in de vlotterkamer, is dit een soort overloop?
Antwoord
#35
zweedse schone schreef:Keter, dank, zou kunnen en zal beluchtings-opening doorblazen. - hitteschild is het speciale pakkingstype toch tussen blok en carb? Carb zit namelijk niet aan uitlaatkant dus
echt een hitteschild a la spaceshuttle zal niet nodig zijn toch..
Ik zat te denken aan de constructie bij een B18/B20 waarbijde carb vlak boven de uitlaat zit. De B230 is natuurlijk cross-flow dus daar heb je geen last van.
Antwoord
#36
Hoi Keter, oke dan mis ik geen schild dus :-)
- toch dank voor meedenken en mss hebben andere lezers met een B18/B20 er wel wat aan!

Groet
Mark
Antwoord
#37
Carb er weer af gehad, vlotter en vlotterventiel verwisseld en nogmaals alles schoon gemaakt...

Helaas geen resultaat. Na ca 3 min luchtfilter slang eraf gehaald en hij lekt benzine.
Waren luchtbellen te horen en denk dat er al met al ee half kopje benzine uit kwam.
Heb brandstofslang nog dichtgeknepen maar stopte niet dus komt uit carb zelf.
Komt langs sproeiernaaldcilinder naar buiten. Heb ook cilinder paar keer ff laten "vallen" maar bellen en benzine
bleven komen. Na half kopje stopte het, hoorde nog ff wat bellenblazen en na minuut stopte dat ook.
Al met al helaas nog steeds geen resultaat na membraam, vlotter en vlotternaald vervanging...

Mark
Antwoord
#38
Is de benz. pomp wel eens vervangen of heb je mss. een elektrische? De pomp levert maar 0.15-0.27 bar en de vlotternaald kan ws. niet veel meer aan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#39
Hallo Marc, benzinepomp vervangen, durf niet te zeggen, ben pas ca 3 maand eigenaar.
Had wel de leiding dicht/dubbel geknepen toen het begon te stromen maar totaal geen reactie van meer of minder benzine
of luchtbellen geluid
Heb trouwens intussen Pierburg eraf en nu 1 van de Stromberg erop.
Straks kijken wat er gebeurt..
Antwoord
#40
...of een mechanische met een hogere opbrengst, want die zijn/waren r voor een B18/20 ook..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 2.829 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  Welke koppen zijn uitwisselbaar 245 GLT 1984 dwarswind 2 3.051 5 January 2018, 23:02
Laatste bericht: RM
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.184 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.237 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 18.220 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  synchroniceren van zenith-stromberg carburateurs van een b30 volvohenkie 9 8.032 3 January 2016, 21:08
Laatste bericht: Jambon
  Stromberg 175 CD-2 reviseren Mark244 11 13.929 24 June 2015, 21:23
Laatste bericht: Mark244
  tankvlotter uitwisselbaar 1976 - en nieuwer ? jero 0 1.480 28 June 2014, 21:56
Laatste bericht: jero
  brandstofpompen uitwisselbaar? Prins 1 2.142 21 November 2013, 16:17
Laatste bericht: Prins
  inlaatspruitstuk uitwisselbaar ? wat te doen met koelwateraansluitingen ranger 0 1.389 27 October 2012, 18:50
Laatste bericht: ranger

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)