Topics: 125
bakmans schreef:mijn kdfi ligt met een afgefakkelde igbt nog ergens in de schuur te slingeren. heb er nu kms op zitten. werkt perfect. met boost control, widebandlambda en dis bobine en lpg injectie. heb de 200kw dampgasinjectie set van bs erop zitten. pas op de testbank geweest en zit nu op 212pk. vanaf de 4500rpm wordt het mengsel arm en staan de injectoren100%dutycycle.
ga nu ff een metertje in de dampgasslang maken om te kijken wat de gasdruk onder turbodruk doet.
Wat voor gasleiding heb je onder de auto Bakmans? Hoorde laatst dat de gebruikelijk 6 mm beperkend kan zijn bij hogere vermogens/toerentallen/lpg-afname!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 52
Klopt. Voor een beetje pit is 8mm zeker aan te raden.
Topics: 5
@bakmans; kwam dat omdat je niet de juiste gevens had hoe je de DIS bobine aan moest sluiten?
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Topics: 17
op de kdfi had ik geen dis. zat toen een 850 bobine met losse eindtrap op. toen ik voor kms nog wat sensoren ging halen heb ik meteen ook maar een kms (vag kopie) bobine opgezet.
was idd wel een gekloot met die bobine toen. moet via een pullup (fijn dat dat ook in de specificaties/gebruiksaanwijzing staat)
gaspijp zat idd 6mm onder. inmiddels vervangen voor 8 en een dikke afsluiter op de tank. lijkt nu beter al zit ik wel al behoorlijk richting de 100%duty.
nu ik al met al al dat spul erop heb zitten zit ik ook te twijfelen of ik de motor ook niet vervang. hangt nu nog een 9mmdrijfstang exemplaar in en ik heb er nog 2 liggen met dikke...
ok iemand nog een bsautocrap gasinjectie instalatie kopen? is de 180 kw versie. heb ik ongeveer een maandje mee gereden.
Niet genoeg power? 180kW = ca. 244 pk , of haalt die verdamper en injectoren dat niet?
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
met die dikke gaspijp is het wel beter maar nog niet naar mijn zin. ik heb een mazdaatje gehad met 260pk (gemeten) met een landi install op de 6mm leiding. ik heb een drukmeter op de gasinjectoren aangesloten en je ziet de druk pulseren als een gek. wat me ook niet aanstaat is dat als de turbodruk oploopt de gasdruk wel omhoog gaat maar niet evenredig. mijn kdfi was ook al geen succes dus ik ben mijn hele bs experience kotsbeu. alles wat daarvandaan komt gaat uit mijn auto. kms werkt perfect en met landi lpginjectie heb ik ook goede ervaringen. het is allemaal wel wat duurder maar daar kan ik de ellende niet voor hebben. vandaar
Topics: 52
Pfffft... Juist twee dagen bezig geweest met een kdfi aansluiten. Een b230ft met daarop zowel gas als benzineinjectie. Daarbij zijn mij twee grote nadelen opgevallen tov de kdfi.
De kdfi zou een waterdichte behuizing hebben. Helaas zit de map-sensor (manifold air pressure) in de behuizing. Daarvoor moet een gat gemaakt worden in de behuizing. Hoe je dit waterdicht maakt is jouw zorg. Verder is behuizing erg krap waardoor dit best een lastig klusje is. Ook zit de map-sensor niet zoals bij ms op de printplaat vast omdat deze daar niet in voorzien is. Daardoor komt de kracht van het slangetje dat een krap bochtje maakt in de behuizing volledig op de sensor. Daardoor brak er een pin af en moest de soldeerbout ter hand genomen worden. Erg jammer....
Moeilijkheid twee was toch wel de stekker. Die is wel netjes als ie in elkaar zit, maar in elkaar zetten is een draak! Beetje dikkere draden voor bijvoorbeeld de massa van een wasted spark bobine is bijna niet te doen.
Al met al vanmiddag om twee uur de sleutel maar eens omgedraaid. Vijf seconden doorstarten en hij liep. Wel veel last van een resettende ecu. Dat heeft ons de rest van de middag bezig gehouden en is nog niet opgelost.
Zou je die map-sensor niet buiten de behuizing kunnen plaatsen en dan met draden aansluiten? Of zit je dan met hetzelfde probleem om hem waterdicht te maken?
Loopt ie al goed?
Topics: 289
waterdichte behuizingen zijn er toch in alle soorten en maten te koop voor de electronica hobby-isten..