Topics: 7
PP bedankt voor je mail.
Echter ik heb een AW71 er onder liggen, dus 3 trap+OD.
Funs, Als ik bij 120 het gas intrap (maar niet tot de vloer) dan trekt hij wel, maar schakeld de OD niet uit. Zelf het knopje bedienen is geen probleem en werkt feiloos.
Zal toch maar eens bij mijn sloop volvo 265 GLE VAN gaan kijken als ik alles hieruit haal. Deze heeft een B28e met AW71 eronder liggen.
Misschien heeft de motor te weinig PK's om de OD eruit te krijgen?? Afstelling niet 100%??. Rijdt anders aardig goed. (Zal met het gereviseerd blok wel opgelost zijn.)
Zal een iemand naar de automaat laten kijken als het blok vervangen wordt en laat het jullie dan wel weten.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Topics: 41
check je mail again!
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 41
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
leuk verhaal zo en hele mooie motorblokhouder!
vlgs mij mag je een alu kop prima vlakken: het vlakken gaat over tienden van millimeters, dus alles blijft prima passen. En vlgs mij zijn bijna alle koppen van alu?
Zitten er lossen cylinderbussen in je blok?? Dan zou je die wellicht ook nog kunnen vervangen als er krassen ed inzitten.
Funs: Ik heb een foto van de krukas geplaats op jouw verzoek.
Ticcie:
Je hebt gelijk, je mag een alu kop wel vlakken. Een paar tiende van een mm.
Ik heb echter een motor gezien, waarbij de kop 2-3 mm gevlakt was. Je krijgt dan een hoogte verschil met de distributiedeksel. Dit was opgelost met vloeibare pakking. Niet de meest elegante oplossing.
De cylinderbussen zien er van binnen goed uit. Ze worden wel gehoond en er komen nieuwe zuigerveren in. Als je toch bezig bent, waarom niet meteen goed.
eens kijken of er nog mensen zijn die deze topic lezen.
Na veel vijven en zessen, toch maar besloten om een 2,7 blok verder te reviseren.
Waarom heeft alles zolang geduurd? Zaken die over de kop gaan, beloftes die niet na gekomen worden enz. Veel hoofdpijn dus.
Maar goed, nieuw blok en we beginnen weer opnieuw.
Paar vragen over de kop:
Is het verstandig om de koppen 1 mm te laten vlakken/er af te halen? Dit in verband met het bijna constant rijden op LPG.
Door er 1 mm eraf te halen zou de compressie van 1:9 naar 1:10/11 gaan, wat beter zou zijn voor het rustiger lopen van de motor.
Ik ben geen ingenieur, maar ben hier wel benieuwd naar.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden (probeer zoveel mogelijk zelf te doen ivm de het geld)
Topics: 135
Das mooi dat je nog even je topic aanvult. Maar je gaat verder met het blok dat je gedemonteerd hebt neem ik aan? Ik lees namelijk ' nieuw blok' en dat schept ietwat verwarring bij mij.
Zo nee; waar is je gedemonteerde blok nu naartoe? Zo ja, hopelijk weet je nog hoe alles in elkaar moet na zo'n tijd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
mijn blok ligt bij een ex zakenrelatie van Bram met wie ik het blok zou monteren. Echter een ex dus, enige nare verwikkelingen en ik was hem tijdelijk even kwijt. Nu is Bram failliet gegaan en is het motorblok er ook niet meer, evenals mijn AW71 automaatbak en nog een paar andere dingen. Heeft me wel geld gekost, maar het leven gaat door. Gelukkig heeft Bram wel voordat hij failliet ging mij een ander motorblok gegeven en die heb ik inmiddels uitelkaar liggen. Volgende week ga ik naar een revisie bedrijf in de buurt en gaan we kijken wat ik kan doen en wat zij gaan doen en als laatste niet te vergeten het kosten plaatje.
Zal natuurlijk weer een aantal foto's maken en deze hier plaatsen.
Hoop dat de verwarring voor iedereen weg is.
heel vervelend! Toen mijn 245 turbo werd gelast zat ik bijna in dezelfde situatie en stond dat bedrijf ook op het randje van faillisement en voordat je dan je auto terug hebt.....
Ik weet niet of je zomaar 1mm van je kop kan halen, da's best een boel en de rest van je blok moet daar op lange termijn maar tegen kunnen???
Ik heb net even de boeken na geslagen. De compressie ligt bij een B27e blok tussen de 1:8 tot 1:11.
Een aardig verschil.
In de handboeken wordt gezegt dat je de kop niet mag vlakken. Zal wel een kern van waarheid in zitten. Misschien dat de bougie of kleppen dat tegen de zuigers aankomen.
Toch vraag ik me af of max 1 mm zo erg is (misschien een 0,5 mm beter?).
Vraag me af wat dit betekend voor de compressie verhouding. Zal wel hoger worden, maar hoeveel hoger?
Bij een brommertje had je wat meer vermogen als je de kop vlakte. Is dit ook het geval bij dit motorblok?
Zal een deze weken naar een revissie bedrijf gaan en ze deze vragen ook stellen.
Heeft trouwens iemand ervaring met het (zelf)revissieren van een PRV blok?
Dat je dezelfde hoogte van de distibutiekettingkast eraf moet lijkt me een goed plan.