Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
post hier je grootste sleutelblunder.
...pfff zal m'n buurman ens op attent maken..

zoiets heb ik ook meegemaakt, zij het niet door werken aan, eerder door belasting, DAF YA4440, voor haspels dus behoorlijk aan / over het laadvermogen.. staat 10 dgn op 1 kant te leunen in het veld, uiteindelijk wordt ik onderweeg uit de colonne gevist, alle wielmoeren aan 1 kant los voor ongeveer de helft.. en da's M-groot..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Van de week mijn V70-staal met winterbanden gemonteerd. ET van de V70 is 43 dus 20 mm spacers ertussen. 's Avonds om 21.00 klaar, hongerig naar huis. Wel een rare slinger in mijn stuur en de auto..... Sturen was direct en betrouwbaar, dus geen los wiel. Probleem voor morgen..... Op mijn bed de klus nog eens overdacht, heb ik ineens zo maar een vaag idee. Gisteravond de voorwielen er nog maar eens afgehaald: Paspen links voor niet verwijderd Confused. 20% kans, maar ik heb de spacer precies zo geplaatst dat de pen door het bevestigingsgat van de spacer ging. Da's een M6-boutje dus geen pasklare oplossing bij de hand. De spacer bleef op de 6-kant van de paspen liggen waardoor alles er vanaf dat punt scheef op ging.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Tom tie dom tie dom........ verder zeg ik er niets over.

[Afbeelding: IMG_0420.jpg]

Ohja, het blok was al helemaal opgebouwd en heb een avond lopen stoeien om er achter te komen waarom hij geen compressie had.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Tom tie dom tie dom........ verder zeg ik er niets over.

[Afbeelding: IMG_0420.jpg]

Ohja, het blok was al helemaal opgebouwd en heb een avond lopen stoeien om er achter te komen waarom hij geen compressie had.

Dat scheelt een paar tandjes ja ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Heb er genoeg meegemaakt met witgoed fixen, maar deze is wel het grappigst, Ik had eens een wasmachine van Asko [Bosch/Siemens geval] waar de lagers van kapot waren, Heb dus de lagers vervangen maar niet de keerring, gevolg is dus dat de lagers weer kapot gegaan zijn :yuck:
[Afbeelding: ndohglt.jpg]
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Antwoord
Wist u dat...
...als je bij een 140 de deur dicht gooit met het knopje omlaag (op slot dus), het knopje weer omhoog komt als je 'm dichtgooit? (heel veel oude autos hebben dat)
...als je de deurgreep omhoog houdt, je de deur wel in het slot kan dicht doen?
...als je een centraaldeurvergrendelingsmotortje hebt ingebouwd je de deur opeens wel gewoon in het slot gooit :eeks:
...het heel erg ***** is als dan je (huis)sleutels, sleutels van je broer, afstandbediening vd CV en je telefoon in de afgesloten auto liggen.
...je bijna 1,5uur aan het klooien bent om in je "eigen" auto in te breken, omdat je niet zo lang geleden allemaal nieuwe deurrubbers en -snorren hebt gemonteerd.

Uiteindelijk wel geslaagd voor het toelatingsexamen van het dievengile :high5:
Antwoord
Anderhalf uur? Ik had vorige week mijn Kever open binnen een minuut, met een ijzerdraadje :p
Antwoord
DennisvdB schreef:Anderhalf uur? Ik had vorige week mijn Kever open binnen een minuut, met een ijzerdraadje :p
ja Dobbert, ff blijven oefenen, ik heb er een handje van gehad meer dan regelmatig de deur af te sluiten met de sleutels in het contact, vervolgens de achterklep open gelaten met standaard een stomerijkleerhangertje in model achterin, plus een doek en een platte schroevendraaier.. werd een standaard handeling.. en bij die 2 deurs heb je nóg meer speling op de deur. ..
Antwoord
Bij de 240's vanaf '86 kan je hem dus onmogelijk dichtdoen met het knopje omhoog. Helaas had ik een tijdje terug het geniale idee om via de achterste deur het knopje van de bestuurdersdeur dicht te doen, die van de achterdeur ook en toen alles dicht te gooien. Sleutels uiteraard nog op het contact. Toen is m'n moeder opgetrommeld met de reservesleutel :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
da's ook een klassieke ja.. het trouwens allemaal klassiekers..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vloeken in de kerk, post je auto die GEEN Volvo is. SanderGLT 96 96.888 3 August 2020, 20:59
Laatste bericht: Arjan.
  Gaat iemand hier naar toe? A_A 1 3.892 24 June 2014, 08:55
Laatste bericht: A_A
  Ik ben nieuw hier dus ik stel mezelf even voor CaptainIglo 2 3.731 19 July 2013, 10:08
Laatste bericht: frox
  Uitstapje naar s'werelds grootste autoshow jos245 2 3.110 18 September 2011, 11:00
Laatste bericht: Jambon
  Iemand zocht hier toch een 240 Koets ? pwassink 1 2.437 30 November 2008, 17:01
Laatste bericht: Jelmar
  Wegens groot succes ook hier het ONZIN topic Postma 245 GL 450 171.590 22 March 2008, 14:37
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Wat klopt hier niet? LJ 21 12.934 29 October 2006, 10:00
Laatste bericht: MP
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.236 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)