9 April 2012, 13:49
En Bart, is hij al klaar???

360 r-t.....
|
9 April 2012, 13:49
En Bart, is hij al klaar???
![]()
9 April 2012, 14:25
Nope...en dat gaat dit weekend ook niet meer lukken.......helaas.
Impossible.........is a challenge!
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
9 April 2012, 18:28
Toen ik gisteravond ophield(het was inmiddels donker.....)zat me het verhaal luchtweger niet lekker en toen viel me in dat ik dat ooit eens ergens gezien had maar ik wist niet meer waar..Bij de K-jet zit de luchtweger ook vóór de turbo dus zou dat nu ook moeten alleen was dat nu niet t geval.Dus vanmorgen weer vroeg uit de veren om met veel goede moed vast te stellen dat t regende .
Om nog even op gisteren terug te komen...ik heb dus een oplossing gevonnden voor de koplampwiswastoestand. Aan de linkerkant is het geen probleem maar de rechterkant wel.Hoe ik de wissermotor ook draai het past niet.Het is de intercoolerlslang,de bumdersteun of het lamphuis.1 van deze 3 zit in de weg.Het lamphuis heb ik al genoeg verbouwd,met de intercoolerslang kan ik verder nix,blijft de bumpersteun over.Dan moet t maar rigoreus................ ![]() Kijk,dat levert n hele boel ruimte op! ![]() Ik zeg past precies! Terug naar de luchtmassameter. Vóór de turbo ipv erna dus...... ![]() en met de ingekorte steun waar ie normaal mee vast staat.... ![]() staat ie netjes vast en trillingsvrij!Ik heb de komplete kabelboom die naar de lmm gaat naar de andere kant gelegd en dus ook het relais van de brandstofpomp. En daarna.......begon t zo hard te regenen dat ik er de brui aan gegeven heb.Zat er ook wel een beetje doorheen eigenlijk.Heb nu 2 weken nix anders gedaan als passen,meten en nog eens opnieuw beginnen.Daar kwam het huishouden en de verzorging van Susan (na haar operatie)nog bij.Met haar gaat het gelukkig hard de goeie kant op. Vanaf morgen ben ik weer aan het werk,dat betekend uitrusten. ![]() Is wel fff goed om even afstand te nemen van het project.Dan kan ik dr volgend weekend weer volgas tegenaan,als het weer meewerkt heet dat!
9 April 2012, 22:12
He Jammer! Rust maar goed uit...:peace:
16 April 2012, 12:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2012, 12:23 door BartMandersRacing.)
T wil niet zo vlotten.
We hadden gistermiddag alles zover klaar om de auto tot leven te roepen.Omdat het blok al heel lang niet meer gelopen heeft heb ik 'm eerst maar eens doorgestart zonder ontsteking totdat de oliedruklamp uit ging.Op de aansluiting van de aanvoerleiding naar de oliekoeler lekte een beetje olie.Geen punt,even 'n beetje los gedraaid en toen opnieuw vast gezet.Daarna weer gestart en toen bleef het droog......wat de olie betreft.Maar het druppelde koelvloeistof.De terugvoer leiding van de kachel was nat ter hoogte van de 3e cilinder.Maar daar boven was nergens koelvloeistof te zien. Om n ernstig vermoeden te bevestigen heb ik mn handy zo dr tussen gefrunnikt dat ik een foto gemaakt om te kunnen zien wat er aan de hand is......... ![]() Duidelijk te zien dat ie lek is !!! Dat kon ik d'r ff niet bij hebben.Maar goed het is zo en nu ? Repareren is geen optie.Solderen gaat niet lang houden want 't wordt daar veels te warm.Om die reden is het ook geen optie om dr 'n stuk slang op te zetten met 2 slangen klemmen.De retourleiding van de B 200 past niet.Blijft maar 1 ding over,en dat is vervangen. Da's makkelijker gezegd dan gedaan op zaterdagavond!Maar gelukkig had een goeie vriend van me in zijn haast onuitputtelijke voorraad nog een paar verschillende leidingen liggen.Die zijn we vanmiddag op gaan halen.Hij had ook nog iets anders leuks voor me. ![]() Nieuw in het doosje! Grille embleem van n 240Turbo(waar mijn motor dus uit stamt).Hij bezorgt me ook nog het kofferbak embleem van de Turbo.Leuke detais om straks de auto compleet te maken. Thuis aangekomen n nieuwe tegenvaller.De leiding kan dr zo niet uit.Dus dat wil zeggen.........koelvloeistof aftappen,turbo,spruitstuk,alle koelvloeistof-,olie-,intercooler en aanzuigleidingen weer los ............. Alles zit dr weer op maar starten ho maar.Gezegend d'r mee,volgende week verder.
16 April 2012, 21:24
Ben vanmorgen eerst weer eens met Susan naar t ziekenhuis geweest.Daarna naar de zaak gebeld.Nee blijf maar thuis vandaag.
Omdat het niet lopen me niet lekker zat heb ik me maar weer in de werkkleren gehesen. Van voren af aan beginnen..distributie....staat op tyd.Om uit te sluiten dat het aan de verstuivers ligt heb ik de T5R verstuivers weer omgewisseld voor de originele.....starten ....nix . Zekering van de brandstog pomp nog maar eens nagekeken voor de zoveelste keer.....starten ......nix . Aangezien er wel af en toe een plof uit de uitlaat kwam ging ik er wel van uit dat ie gewoon benzine kreeg maar om op nummer zeker te gaan ben ik begonnen bij het brandstoffilter.Leiding los...starten...benzine en toen het zelfde gedaan bij de brandstofrail en de drukregelaar.De gedachte daarachter was dat er misschien lucht in het inspuitsysteen zat omdat alles los is geweest.Daarna weer gestart,en volgehouden en zo waar ...........heel langzaam kwam er leven in de brouwerij .Na nog een paar keer doorstarten sloeg hij eerst pruttelend aan maar toen hij eenmaal een beetje regelmatig liep viel 1 ding meteen op en wel 't van de turbo.Bij een beetje verhoogd toerental hoor je m al fluiten! Maar de pret was van korte duur.De koelwater leiding die ik zondag gehaald heb was van een turboloze uitvoering en die zijn anders dan de leiding van een turbo.Die loopt nu dus pal achter t uitlaatpruitstuk en word waarschijnlijk veels te heet(waar ik overigens al bang voor was) na een paar minuten begon hij te lekken........einde oefening dus .Maar t belangrijkste is toch dat ie gelopen heeft,das een hele opluchting.Ik heb de originele leiding inmiddels laten repareren en die kan dus weer dr op maar dat zal wel in het weekend gebeuren.Heb ondertussen nog wel wat andere dingen gedaan die nog gemaakt moesten worden zoals bijv de onderste steun van de downpipe,waarmee deze aan het koppelingshuis hangt.
16 April 2012, 23:19
Aha! Mooi. 6 mei ga je wel halen dus! Succes Bart!
16 April 2012, 23:54
Lijkt me geen probleem te geven, of je het nou wel of niet met een koppelingstuk doet.
29 April 2012, 22:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2012, 22:44 door BartMandersRacing.)
Veel gedaan de afgelopen 2 weken.
Allereerst de retourleiding van de kachel.Om die te kunnen monteren moest dus weer alles dr vanaf...turbo,spruitsuk(alle bouten en moeren zijn inmiddels lekker gangbaar ).Na de montage bleef ie droog,da's lekker. De olieretourleiding van de turbo bleef ook lekken. Uiteindelijk heb ik vanmorgen een compleet nieuwe gemaakt en die lekt niet meer! Ik heb vandaag nog even wat hulp van Martijn en Fabian gehad.Die waren hier In verband met de piggyback voor de ontsteking.Na nog een uurtje sleutelen en veranderen moest het dan toch maar gebeuren....PROEFRIT.... Fff rustig de straat en ook het dorp uit.De eerste keer goed gas geven leveren leverde een prachtig turbofluitconcert op en 3 megagrijnzende gezichten................Dedjuuuuu wat gaat dat ding af zeg.Terug thuis even provisorisch een turbodrukmeter gemonteerd en toen nog eens hetzelfde rondje gemaakt.Maximale turbodruk is nu 0,45 bar.Dat wordt nog hard lachen als die nog wat hoger gezet wordt. Morgen middag nog even wat kleine dingen doen na het werk(ja ik moet werken op koninginnedag) en dan dinsdagmorgen naar de APK.(duimen duimen duimen......) Ben eigenlijk wel heel dik tevreden met zoals het tot nu toe gegaan is met de hele ombouw.Natuurlijk stoot je wel eens hier of daar je kop maar daar leer je van zullen we maar zeggen. Foto's en rijimpressie volgen nog.
![]() https://www.facebook.com/Volvo360TURBO |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|