Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Ik overweeg een 940 2.3 hpt te kopen, waar moet ik zoal op letten?
Koppakking tussen de 250.000 en 300.000 km heb ik eens gelezen,
-hebben ze allemaal een turbometer in het dashboard?
-hebben de automaatbakken een goede reputatie?
-als er olie buiten op de turbo zit is dat een heel slecht teken? (nee, het hoort er niet, maar wat is de oorzaak)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Dank je, leuk over die vibrerende aandrijflijn, bij accelereren (als de turbo begint te werken) voelde ik idd een fibratie, maar dacht dat het de uitlaat was, nu de vraag, als het de aandrijflijn is , welk onderdeel is verdacht?
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
wielspin
In de aandrijflijn zijn de kruisstukjes en ophanglager berucht cq het enige wat snel en makkelijk is te vervangen.
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Dus enigzins te controleren zonder brug door met de hand de cardan te bewegen?
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja en de kruisstukjes als het ware "uitwringen"; tegen elkaar indraaien, checken op speling.
Berichten: 28
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2008
kan je zien waar de olie vandaan komt? van de turbo zelf of van een olieleidingkje wat eropzit misschien?
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Ik vermoed van bovenaf, het lijkt of deze van bovenaf tussen de turbo en slang zweet, maar of dat ook daadwerkelijk kan, ik ben niet thuis in turboland.