Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mr.borrie's Wagenpark
Ik kreeg van iemand op dit forum de opmerking dat mijn "handtekening" op deze site vol staat maar dat er nergens plaatjes van te vinden zijn op dit forum.
Goede reden om dus even het wagenpark aan jullie voor te stellen. we beginnen met mijn 1e Volvo en tevens mijn grote liefde de 764 Turbo AKA White-Rice.
Jaren geleden gekocht als 19 jarige jongen (nu net 26).Door de jaren heen teveel mods gedaan om op te noemen en enorm veel plezier aan beleefd.
hoop deze tot het einde van mijn leven te hebben dus ze ondergaat nu een grote revisie en daarna mag ze alleen nog buitenspelen met mooi weer.

[Afbeelding: img0487q.jpg]
[Afbeelding: img1534m.jpg]
[Afbeelding: img0230z.jpg]
[Afbeelding: img0386cf.jpg]
[Afbeelding: img0302zq.jpg]

Dan hebben we mijn dagelijkse gebakje voorzien van opendak en 940 leder interieur en goede sound system.
Niet gek veel aan gedaan: IPD swaybar, verbreed staal met chroomen ringen, geupdate main seals, lamelle's, catchcan, simons sport uitlaat, JBL sub en nieuwe pioneer radio ook nog de motorkap vervangen., Heb goede spatborden liggen en tevens een compleet sport onderstel voor de 144 maar tijd ontbreekt me helaas aangezien ik elke dag ermee op pad ben naar me werk etc. Deze moet gewoon hard werken en het doen

[Afbeelding: IMG_3734.JPG]
[Afbeelding: img3652c.jpg]

Mijn 360 Cup wagen uit 86.
Deze wagen heb ik in mijn studententijd omgebouwd naar race auto vanaf straat wagen om in de 360 cup te gaan racen. Weinig geld dus ik had een belastingvrij model nodig met kenteken. geen een van de wagens heeft een kenteken (al gaat dat dit jaar veranderen begrijp ik van de inschrijvengen. komen groot aantal nieuwe wagens op kenteken bij!) Ik heb zeker een trent gezet :-P

Voor meer informatie http://www.brickautosport.com .. ik ben altijd opzoek naar sponsoren die met hun naam op de wagen willen! geld, martiaal, hulp alles is welkom in deze dure sport :-)

[Afbeelding: img1776e.jpg]
[Afbeelding: dsc04859g.jpg]
[Afbeelding: dsc0381l.jpg]
[Afbeelding: DSCN4892.JPG]
[Afbeelding: dsc03741kv.jpg]
[Afbeelding: dsc04853w.jpg]
[Afbeelding: dsc03639af.jpg]
[Afbeelding: img2535e.jpg]

Dan hebben we de 360 GLS. Deze auto staat eigenlijk alleen maar stil. Het betreft een enorm harde 360 en die zijn zelfdzaam zeker uit 85 (belastingvrij) deze komt elke keer goed door de keuring heen dus ik hou hem voor die 5 tientjes in het jaar op me naam tot mijn 360 CUP een harde klap maakt. Hier en daar al begonnen met strippen

[Afbeelding: 2gv292o.jpg]
[Afbeelding: img3587v.jpg]
[Afbeelding: gls1.jpgp]

En als laatste mijn Volvo 242 project. Eigenlijk wou ik niet meer auto's hebben maar deze stond al 3 jaar in de tuin van een vriend van mij nadat we hem samen in een opwelling voor hem gekocht hadden. Stukgelopen B21 blok was het probleem. Hij is echter gestopt met lessen ivm geld en ik kon het niet langer aanzien heb de wagen van hem overgenomen. De wagen is keihard en dat voor een 242 uit 77 leek me vrij uitzonderlijk (origineel NL wagen) Mijn plannen zijn om een B230FK blok met LPG injectie in te bouwen en een straatracer ervan te maken (showcase wagen meer)
met LPG injectie die zelf instelbaar is leek me een leuke uitdaging dus toch maar de wagen serieus aangepakt. nog niet veel gebeurd maar bijna al het martiaal is er inmiddels.

[Afbeelding: img0065gd.jpg]
[Afbeelding: img0105kz.jpg]
[Afbeelding: img3430s.jpg]
[Afbeelding: img3459xa.jpg]
[Afbeelding: img3506h.jpg]
[Afbeelding: img3521c.jpg]
[Afbeelding: img3572b.jpg]
[Afbeelding: img3592c.jpg]
[Afbeelding: img3674ek.jpg]
[Afbeelding: img3682ps.jpg]

Hopelijk was het niet teveel of saai, maar dan weten jullie nu een beetje wat er precies met die Mr.Borrie aan de hand is, compleet Volvo gestoord.... ;-)
Antwoord
Sjonge jij hoeft je niet te vervelen haha.
Vind die achterlichten op de 740 stiekem wel tof. Zijn dat originele of zweeds tjoenspul (niet dat me dat wat boeit, maar zegt wel wat over verkrijgbaarheid Big Grin)?
Antwoord
Prettig gestoord ;-) Leuke collectie!
Antwoord
Mooie introductie, en daarbij behorende collectie! Heb op Turbobricks al het een en ander over je 760 Turbo gelezen, gave wagen! Wat zijn daar je plannen verder mee?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Sjonge jij hoeft je niet te vervelen haha.
Vind die achterlichten op de 740 stiekem wel tof. Zijn dat originele of zweeds tjoenspul (niet dat me dat wat boeit, maar zegt wel wat over verkrijgbaarheid Big Grin)?

Zijn niet origineel, worden verkocht in zweden door Hova maar ik geloof dat euro tuning die dingen inmiddels ook leverd. Voor een oude neus heb je alleen wel een converter nodig en je moet slijpen (spijltjes achter je lamp, zie je niets meer van. wel goed behandelen tegen roest uiteraard)

volvosvenska schreef:Prettig gestoord ;-) Leuke collectie!

Thanks!

Yellow240 schreef:Mooie introductie, en daarbij behorende collectie! Heb op Turbobricks al het een en ander over je 760 Turbo gelezen, gave wagen! Wat zijn daar je plannen verder mee?

Klopt ik doe eigenlijk alles op TB, hebben mij jaren geleden veel geholpen dus blijf beetje hangen daar om nog iets terug te kunnen doen en weer nieuwe dingen te leren. Plannen voor de 760 zijn compleet strippen (huur speciaal loods nu ervoor) helemaal antiroest behandelen, laten spuiten en helemaal netjes opbouwen met nieuw blok waar ik rond de 400-500PK uit wil halen. speelgoed voor mooie weer dagen.
Antwoord
En aan het uiterlijk ga je verder niks doen? En 400-500 PK? Me likey likey!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Mr.Borrie schreef:Zijn niet origineel, worden verkocht in zweden door Hova maar ik geloof dat euro tuning die dingen inmiddels ook leverd. Voor een oude neus heb je alleen wel een converter nodig en je moet slijpen (spijltjes achter je lamp, zie je niets meer van. wel goed behandelen tegen roest uiteraard)
tnx voor het zoekwoord Big Grin
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=30249
goed voorbeeld...
Antwoord
Yellow240 schreef:En aan het uiterlijk ga je verder niks doen? En 400-500 PK? Me likey likey!

Miss dat de nieuwe tint wit in de BMW/AUDI wit spierwit dus. Voor de rest ben ik tevreden met de SE bodykit en snowcap en in kleur gespoten handgrepen met die Hova achterlichten en bijpassen tussenpaneel. wat mij betreft is dit de mooiste 760 en dat is maar goed ook want het is die van mij :-)
Wellicht iets lager en andere velgen, maar Hausser verlagingsveren zijn ook een coole optie en blijven er ook wel onder denk ik.
Verwacht niet veel aan interieur en exterieur te doen, het meeste zal aan de ophanging, remmen etc worden gedaan.

Dit soort spul

[Afbeelding: img1483.jpg]
Antwoord
Goed bezig, die 242 wordt ook wel wat, schat ik zo in.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Erg leuk spul bij elkaar.
Een vraagje, de bruine 'kuipstoel', waar heb je die vandaan? Zou leuk zijn voor mijn 242.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo toegevoegd aan het wagenpark Jelmar 7 3.637 10 October 2012, 09:31
Laatste bericht: Mr.Borrie
  Mr.Borrie's 242 LPG Injection project Mr.Borrie 12 7.863 7 October 2012, 21:50
Laatste bericht: Mr.Borrie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: