Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verlagen 142 (wederom.. )
Hallo allen,

ja, ik heb gezocht met de zoekfunctie.. met 1.000.000 resultaten..

dus stel ik het maar weer;

welke set kan ik het beste gebruiken, wie heeft er welke set gebruikt? (op een vroege 142)
komende week gaan er poly's onder, en ik ga me orienteren op verlagingsveren met (het liefst) gele koni's omdat deze te verstellen zijn..
Maar.. deze heb ik alleen voor de achteras gevonden..
zijn deze (dan) niet leverbaar voor de voorkant?
wat is een alternatief?
ik kwam dit op t www tegen: http://members.multimania.nl/volvofiel/f...lery4.html

maar kan niet zien welke Bilsteins dat zijn..

verder heb ik ook ergens gelezen dat er een extra stabilisator te monteren is op de vooras?
welke is dat dan, ik dacht van een 200 model, maar weet dat niet zeker..

wie heeft suggesties/ links/ voorbeelden?
of wellicht nog een leuke stabilisator liggen?
zgan schokbrekers?

anders?

vast dank voor jullie reactie,
gr
patrick
Antwoord
[URL="http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=672&category_id=241&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl"]http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=672&category_id=241&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl

j[/URL]e kunt er een extra 140 stabi bij schroeven, en ik heb aan de achterzijde een 240 stabi bij geplaatst.

Ik heb rondom Bilsteins, volgens mij **4 nog wat. Ik vindt het voldoende voor op de weg en een hele verbetering tov enkelwerkende exemplaren. Eerlijk gezegd merk ik het verschil pas wanneer ik weer eens een stukje in een standaard auto gezeten heb, je went er aan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
De koni's zijn volgens mij niet leverbaar voor een 142. De reden dat je ze wel ziet voor de achteras is dat dit dezelfde demper is als van een 240. Correct me if im wrong.
Bilsteins rijden ook prima overigens (op een 240 in ieder geval).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:De koni's zijn volgens mij niet leverbaar voor een 142. De reden dat je ze wel ziet voor de achteras is dat dit dezelfde demper is als van een 240. Correct me if im wrong.
Bilsteins rijden ook prima overigens (op een 240 in ieder geval).
klopt.. dat is ook waarom je voor een late 140 -4mm kunt kopen, en de vroegere -3mm, heeft alles te maken met de veerschotels achter. Monteer die onder een oude 140 en je kunt -4 monteren.. (leuk voor de drempeltjes..)
Antwoord
ik heb inderdaad gezien dat er verschil zit tussen de bouwjaren, dus schotels eronder en je kan ook -40mm?

verder een dubbele stabi-stang aan de voorkant en ÃÃn ve 240 achter?
of een voor stabi ve 240 achter monteren?

lijkt me goed te doen..

maar met die schokbrekers moet ik nog even uitvogelen, omdat bij APP wel (instelbare) koni's worden aangeboden..
(en redelijk betaalbaar) voor de voorkant er dan weer geen (..) gele optie is..

dus?
andere tips..?
Antwoord
stabi voor uitwisselen met een 240, geen idee, ik heb een IPD voor en een 245 achter. Zij het met wat aanpassingen.. Voor zou ik proberen een 2e standaard 140 te nemen, ogen afzagen en bij wize van test met slangklemmen aan elkaar trekken. Je moet wel om de bevestiging aan de balken heen werken..

- 40 kan dus op die manier heb ik begrepen, ik vindt - 30 voldoende, en die zullen door de tijd nog wel wat zijn ingezakt verwacht ik..
Antwoord
duidelijk,

nu die dempers..
weet iemand welke bilstein demper dat zijn in die link van mijn eerst post?
of een suggestie daarin?
Antwoord
patrick2wd schreef:duidelijk,

nu die dempers..
weet iemand welke bilstein demper dat zijn in die link van mijn eerst post?
of een suggestie daarin?

ik denk B6 sportdempers?
Antwoord
dit zijn de mijne iig... om deze of andere van die diameter te kunnen plaatsen moet het het gat in de onderste draagarm iets vergroten...

[Afbeelding: 2208293750102125362S600x600Q85.jpg]
Antwoord
Een twee de stabilisatiestang erbij beunen is nog steeds een leuk idee, ik heb het zelf (nog) niet gedaan. En een stabi van een 240 gaat niet passen. Je moet er echt een hebben van een 140. voor de achterzijde zijn er voor de 140 geen standaard oplossingen dus daat moet je zelf iets op verzinnen zoals Jambon heeft gedaan.

Ik heb achter nog standaard dempers voor iets stuggere rode koni's

Hier zie je een setje verlagingsveren die ik heb gemonteerd. (van de forumsponsor APP :thumbSmile
[Afbeelding: DSC08278.JPG]

Volvo heeft bij de achterveren van de 140 verschillende bevestigingen gebruikt:
In het midden zie je de voorveren, de buitenzijde zijn de achterveren. Ik heb de achterveren met een "varkenskrulstaartje" als bevestiging. deze moeten vast met zo'n plaatje. Je hebt de achterveren ook zonder dat varkenkrulstaartje, een beetje als de voorveren, die zijn wat meer "open" bij de bevestiging en die moet je bevestigen met deze veerschotel zoals je ziet zijn die dingen best duur, nieuw, en van een sloper zijn ze meestal in mindere staat. Ik zou deze bevestiging dus meiden.

Je moet gewoon ff onder je kijken welke je achter hebt. desnoods fototje maken van de bevestiging, die aan de bovenkant.

succes
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  145 verlagen Dirk86 3 4.633 25 October 2017, 16:54
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)