9 October 2011, 15:19
Weet iemand hoe je de tellerbak van een 140/160 met lintteller kunt demonteren? Dit omdat ik een lampje wil vervangen en graag even duidelijk wil zien hoe ÃÃn en ander vast zit.
|
Tellerbak loshalen
|
|
9 October 2011, 15:19
Weet iemand hoe je de tellerbak van een 140/160 met lintteller kunt demonteren? Dit omdat ik een lampje wil vervangen en graag even duidelijk wil zien hoe ÃÃn en ander vast zit.
9 October 2011, 15:56
stuurombouw er af, km kabel los, stekkers er af, plastic "schroeftoeters" L & R los, hele ding iets naar achteren, voorover kantelen (stukkie karton tegen het beschadigen), en dan kan ie door het gat naar buiten gemanouvreerd worden...
probeer adh van foto's op gevoel de lampje te bereiken, dan kun je alles laten zitten... wel een paar pleisters klaarleggen...
13 October 2011, 17:17
Jammer, toch prutsen dan...
13 October 2011, 17:45
Voorzichtig bij het weer aandraaien van de schroeftoeters, kunnen in de loop der tijd broos worden; niet te strak aandraaien.
15 February 2012, 23:04
Jeemienee, dat is een aardige klus, geloof ik. ik wil ook wat lampjes vervangen enzo.
schoonmaken en invetten waar nodig. Heeft dit project al plaats gevonden,.. zoja Ziko heb je er fotootjes van gemaakt. Ik heb namelijk ook zo'n lintteller in me 145E de luxe
19 March 2012, 21:56
Om hier nog even op terug te komen, beter laat dan nooit.
Ik heb enkele lampjes op gevoel vervangen, je hebt kleine handjes nodig en zelfs dan haal je je handen nog aan verschillende zaken open. Het vereist dus wat geduld, maar het kan wel! Dus gewoon lekker aan de pruts op een rustige zaterdag
19 March 2012, 23:59
Ik heb nog niet de eer gehad om aan een 100 series te sleutelen, bij de 200 series kun je de meeste teller lampjes van onderaf vervangen door de bekleding boven de pedalen los te halen, heb je het zo ook gedaan?
20 March 2012, 00:11
100 serie heeft bij de oude alleen het stuk plastic als afwerking, links bij de motorkapsteun loswerken en plaatselijk uit de klemmetjes trekken waarmee eea aan het dashboard hangt. En er zit ook nog 1 m8 moer ter hoogte van het dashboardkastje met een beugel, ter hoogte van de scharniertjes. Dan kun je op gevoel de lamphoudertjes vinden..
20 March 2012, 09:05
Spiegel erbij en een lamp, het is mij ook gelukt met mijn grote hoeven.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
20 March 2012, 09:40
Jambon schreef:100 serie heeft bij de oude alleen het stuk plastic als afwerking, links bij de motorkapsteun loswerken en plaatselijk uit de klemmetjes trekken waarmee eea aan het dashboard hangt. En er zit ook nog 1 m8 moer ter hoogte van het dashboardkastje met een beugel, ter hoogte van de scharniertjes. Dan kun je op gevoel de lamphoudertjes vinden..Vergeet niet de twee schroeven onder de zekeringkast-klep. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| tellerbak 145 stuk :) | -wj- | 1 | 2.419 |
7 February 2013, 23:50 Laatste bericht: Dopski |
|