Topics: 2
Dank je. Het hoeft geen showroomauto te worden maar wel origineel laten en technisch 100%. Zaten wel een aantal jipenjanneke oplossingen op het blokkie. Stuurpompsteun staat zo dat de v-snaar onder een hoek draaide en ook het gasdeel is niet zoals het hoort
Topics: 22
Ik heb hem niet zien lopen en heb hem ook nooit onder de motorkap bestudeerd. De eigenaar na mij heeft hem wel snel op de weg gekregen maar blijkbaar toch met wat kanttekeningen. Met je grondige aanpak krijg je hem vast weer top. Het interieur is netjes en met wat werk is de buitenkant toch ook deftig te krijgen? Succes en vooral plezier ermee.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 10
Ach, het begin is in ieder geval gemaakt door ons. Misschien hebben jullie een oplossing voor hoe ik de carterventilatie wil maken. In het oude, kapotgelopen en eruit gehaald blok zat het beruchte potje rechtsonder welke helemaal dichtgekoekt zit. Ook de vlamdover helemaal totaal dicht. Ik wil dit dus anders maken en wel op de volgende manier; het 'nieuwe' blokje heeft een klepdeksel met een opening linksboven erin en halverwege het blok zit ook een opening, hier wil ik dus een T-stuk tussen gaan zetten en dan met een slang of rechtstreeks naar het inlaatspruitstuk toe, of met een slang naar het luchtfilter toe. Dus eigenlijk op zoek naar een stel passende slangen, T-stuk, etc. Of heeft iemand een beter idee ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Ja Dirk, het zal wel niet de eerste 244 zijn met dit probleem?
Lijkt me ook niet Arjen, maar echte (nuttige) reacties komen er niet

. Sterker nog er komen volgens mij helemaal geen reacties op de vraag, hahaha.
Iemand hier die nog een rechter koplamp heeft liggen?
Vandaag heeft de 244 met zijn ruilmotortje weer gelopen. Het ruilhart loopt supermooi, geen oliegeblaak, gewoon meteen goed. Gelijk nog even het rechts achter reservewielbak dichtgelast en geschutzt. Is bijna klaar voor gebruikt, nu alleen de stuurpomp nog veranderen. Weet niet wie dit erop heeft gekaaid, maar klopt geen hout van. De pomp is van een 700 serie, geen enkele poelie lag in lijn, was dus gewoon köt. Van de week komt het nieuwe (gebruikte) spul binnen, inclusief alle goede steunen en dan vervangen we de boel en kan de auto mee naar Arjen toe. Kan die eindelijk eens gaan genieten van het ding.
Vraag staat verder nog steeds open, heeft er iemand een rechter koplamp liggen voor een 244 uit 1976 ?
Topics: 60
Ik denk dat die van een 264 ook passen, mocht je die tegenkomen.
Ok wordt de vraag heeft iemand een rechterkoplamp van een 244 of 264 liggen?
Zo de witte is verhuisd van Nijmegen naar Borculo. Motortje loopt perfect zij het iets minder snel als mn D5:tongue:. Wel heeft de dame nog een beetje tlc nodig en rechterachterrem moet nog een keertje nagekeken worden. Bleef hangen omdat de blokjes iets te groot waren maar het euvel is nog niet helemaal verhoplen. Daarnaast licht lekkage krukaskeerring. Maar afwachten of die nog verzadigd moet raken en anders de bak er maar weer achterweg. De eerste emmer sop is er ook overheen. De verf/lak van de motorkap wrijf je er zo af, dus voorlopig nog werk genoeg. Als laatste de verlichting. Reflector rechts is helemaal vergaan