Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 krijgt een tweede leven
Aangezien ik toch nog niet zo ver ben, dit een iets actiever forum is,
ik 'enige' aanpassingen van plan ben, etc, ga ik naast het v44 forum mn restauratie ook maar hier bijhouden!

Ook dan maar voorstellen... Had ik hier immers nog niet gedaan!
Ik ben oscar, 19, student,
en ik ben in het bezit van een 164 met twijfelachtige dingetjes (klinkt net als je bij de AA voorstellen zeg..)
Maar het is m'n eerste auto, dus vind ik dat ze het verdiend om opgelapt te worden.

Momenteel ben ik bezig met het uit elkaar trekken van de dame.
Ramen eruit, deuren mee bezig (door beperkte ruimte..) interieur weg, stroom is bijna helemaal eruit,
ik liep afgelopen week vast op het dashboard..
Dan gaan we lekker aan de motor.

Plaatjes!

[Afbeelding: 2012-02-17+22.50.24.jpg]

[Afbeelding: 2012-02-17+17.45.12.jpg]

[Afbeelding: DSC_0278.JPG]

[Afbeelding: 2012-02-17+22.49.32.jpg]

Ze heeft haar betere en mindere plekken..
Een vorige eigenaar heeft de afwateringsgaten in de bodem dichtgesmeerd, en daarmee ervoor gezorgd dat ze grotendeels een nieuwe bodem krijgt (elke nadeel heeft z'n voordeel?).
Ik beloof hierbij overigens ook plechtig, voortaan er beter aan te denken om de camera mee te nemen en lekker veel foto's te maken!

Zal binnenkort ook wel bekend maken wat de verbeteringen zijn die er zullen komen Wink

Meer foto's staan overigens op m'n blog en op de pc heb ik er nog veel meer, mochten mensen geïnteresseerd zijn, laat het even weten Wink
Antwoord
Welkom hier en succes met je project. AA bijeenkomst, hoe verzin je het.:wink:

Foto's kun je hier niet genoeg plaatsen dus laat maar komen.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Welkom! Dame uit elkaar scheuren, hoe verzin je het. Smile
Antwoord
Ja, dat je niet genoeg foto's kan plaatsen, ik snap dat jullie dat vinden,
vind ik ook van anderen, maar als ik ALLES wat ik fotografeer online zou zetten...

Nou, wat foto's dan maar hèh..

Ook heb ik eind afgelopen jaar een sloper gekocht,
HEEL VEEL onderdelen, body is goed, behalve op de bekende plekken (exlc voorruit) die wel extreem slecht zijn..
[Afbeelding: DSC_0220.JPG]

[Afbeelding: DSC_0288.JPG]

[Afbeelding: DSC_0287.JPG]

Het lijkt me een duidelijke indruk Wink
1970 164, Djupgrön, Beige läder (stiekem deurpanelen van lichte kleur)

Foto's, restauratie: http://volvorestauratie.blogspot.com/
Antwoord
Daar gaan we weer

Afgelopen weekend hebben we maar eens wat gedaan aan de donor, ook die auto zal toch wel uit elkaar moeten...

[Afbeelding: 2012-02-25+17.04.37.jpg]

Zo hebben we onder andere de achterruit verwijderd, dat ging best wel makkelijk eigenlijk..
Draadje in 1 hoek, rubber aan de binnenkant wegtrekken en het glas wegduwen,
hoekje los en voor de rest stukje rubber wegtrekken, ruit stukje verder, etc etc..

[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.41.jpg]

Benzinetank was gelukkig (vrijwel) leeg, dus die hebben we ook kunnen verwijderen.
Hoewel de tank leeg was kwamen daar nog best een walmen van benzine van af, toch bijzonder hoe lang dat blijft hangen!
Wat is eigenlijk de 'gangbare' manier om de tank eruit te halen? Slang los, benzineleiding los (/doorzagen als de koppeling niet wil/je er niet bij kan) en dan?!
De tank zit met een soort kit vast op het randje waar de tank op de carroserie ligt, ertussen kan je niet komen door de rand rondom de tank..
Wij hebben het uiteindelijk opgelost door een krik met een plaatje hout erop onder de tank te zetten en te krikken,
dan is het overigens nog verbazingwekkend hoeveel kracht zo'n kit heeft! De auto kwam best een end van z'n veren voordat de kit het begaf!

[Afbeelding: 2012-02-25+19.38.47.jpg]

Gelukkig ook wat goed nieuws van het plaatwerk front!
De bodem van de donorauto is in een stuk betere staat dan die van degene die wordt gerestaureerd, mooi donorplaatwerk dus! De dorpel is echter jammergenoeg wel in verregaande staat van ontbinding...

[Afbeelding: 2012-02-25+16.45.18.jpg]

Ook bij de rode moest de bedrading eraan geloven...

[Afbeelding: 2012-02-25+18.56.52.jpg]

Na de bedrading was het front een fluitje van een cent!

Antwoord
164's zijn altijd tof! Veel succes met je project!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Ivm de M47 die momenteel hier op het forum (goedkoop) wordt aangeboden een opiniepeiling.

In de 164 zal na de restauratie waarschijnlijk ook een andere bak gaan.
M46/47 is natuurlijk een goede optie.
M46 schijnt wel iets robuuster te zijn dan 47, maar de overdrive is dan weer minder?

Of zou (ja, het zijn veel aanpassingen, maar de 164 moet een goede daily driver worden, dus dat is neit erg) een M90 een idee zijn..?
Op een zweedse site is er ook iemand die dit doet, dus het zou mogelijk moeten zijn..
Kunnen we in dit geval zeggen, nieuwer is beter..? En dus voor de M90 gaan?

Waarschijnlijk koop ik toch wel een M47 "voor het geval dat" maar ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Antwoord
M90 is de fijnste bak van het rijtje dat je opleest. Of het zonder veel werk past achter de B30 weet ik alleen niet.
Antwoord
M90 is inderdaad de sterkste en soepelste uit het rijtje. Dit is echter wel de enige zonder telleraandrijving en de duurste. Neem dat mee in de overweging. Voor alles is een oplossing. Maar alles heeft een prijs.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
modern zou ik indien mogelijk (veel kan als je het kunt maken) toepassen, dus M90 (alhoewel ik dáár nog geen ervaring mee heb) anders gewoon de M410 zoals ie achter een B30 hoort dus mÃt OD. En die kan er tegen.. M46/47 ben ik bang dat je die op termijn om zeep helpt.. M46 is wel zwaarder, later type OD dan de toenmalig M41 van de B18/20, maar niet voor niets is er een M410 achter de B30 gekomen.. Zelfs kortstondig achter de B20E..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)