Kaasie: "de busjes komen in de chassisbalken , als afstandsbus
anders knijpje het blik van de chassisbalken naar elkaar toe"
Jaaaren geleden heb ik een trekhaak gemonteerd, zonder afstandbussen....
==> Is het belangrijk die bussen alsnog aan te brengen?? Weet iemand de lengte van zo'n bus?
(Morgen APK, zal geen afkeurpunt zijn :roll: )
Topics: 28
hou de speling van de bouten in de gaten.
Topics: 0
Ik ben in het bezit gekomen van een TOBO(was vroeger een merk, is overgenomen door Bosal) trekhaak voor mijn 244. nu heb ik bij bosal al gekeken en ook de onderstaande link van Brink zal handig zijn bij het installeren.
http://www.brinkweb.nl/attachment.php?t=...cation/pdf
Ik weet nu de maten van de bouten, alleen nog niks van de afstandsbusjes. graag zou ik hier de maten te weten komen. kan ik op zoek gaan. zat zelf te denken aan een stukje verwarmingsbuis...
Alvast bedankt, Bram.
Topics: 9
bram, misschien moet je dan wel oppassen dat het buisje zich niet in je kokerbalk vreet, dan gaat het zaakje weer roesten. Misschien ringetjes ertussen oid (had je wellicht zelf ook wel bedacht)
79-er 242 GT B23e
Topics: 55
ook ik heb nog een trekhaak liggen die er nog 'ns onder moet (kan mooi als de auto opgehokt is). De montage moet wel lukken, maar hoe/waar sluit ik de draden die uit de stekkeraansluiting op de trekhaak komen aan ? Aan een van de de achterlichten of zo ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 38
Ik zou het maar op twee achterlichten doen, anders mis je iig een richtingaanwijzer :lol: :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 26
Wat een reacties, we kunnen aan de slag!
Ik wil de trekhaak er morgen onder zetten, en morgenvroeg eerst bouten halen. Boutmaten heb ik inmiddels, maar ik vermoed dat in ieder geval de lange M14's geen draad over de hele lengte hebben.
Wie zou het eens willen nameten?
Vast bedankt,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Topics: 38
Funsdaf schreef:Als ik me goed herrinner nu juist volle draad, anders krijg je ze er niet helemaal ingedraaid
Je begint nl. vanuit de kofferbak naar onder te draaien bij mijn 264, door het gat waar normaal de bumpersteun aan vast zit.
Wanneer je pasbouten hebt krijg je deze niet door de bumpersteunen heen.
Ik dacht me ook zoiets te herinneren
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 55
Peter Timmer schreef:Ik zou het maar op twee achterlichten doen, anders mis je iig een richtingaanwijzer :lol: :wink:
Ja, h? h?.... Nu even serieus: wat is de gebruikelijke manier: hoeveel en welke draden horen er naar de trekhaakstekker te gaan en waar/hoe breng je deze de kofferbak in en hoe sluit je ze aan op de achterlichten ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 26
Nou, hij zit er onder en de electriciteit is aangesloten. Stelde uiteindelijk niet zoveel voor.
Over de lange bouten: de oude bouten hadden een steel (zo heet dat toch?) van ongeveer 4 cm, daarna begint de draad. Weten we dat ook weer.
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V