Topics: 52
Ik heb vandaag mijn schoonbroertje zo gek gekregen weer een Volvo te gaan kopen. Nu heeft ie zijn oog laten vallen op een 940lpt. We hebben allebei nog geen ervaring met de 900 serie. Zijn er specifieke punten waar we op kunnen letten tijdens de proefrit/bezichtiging?
Topics: 12
Koppakking checken (die gaan meestal tussen de 2 en 3 ton) - dus even in de leiding tussen radiateur en thermostaat knijpen en de andere standaard trucjes om het te checken. Verder roest op de chassisbalken onder de motorkap en onder de kappen in de achterbak. Als je een schroevendraaiertje meeneemt kun je de slang tussen turbocompressor en intercooler even loshalen, en kijken naar overmatige olie sporen in de buizen en naar speling op het schoepenwiel. Verder kom ik er zo snel even niet op. Stoelverwarming even checken. Ja, en verder...
En verder gewoon een Volvo? ;-).
Tja, ik kan er zo snel even niet op komen. Check even of de dagteller en totaal teller enzo het doen, die gaan ook nogal eens stuk. Probeer even met 1 van jullie twee achterin zittend (hoe meer gewicht hoe beter) of de aandrijflijn vibreert.
Alvast bedankt voor deze tips. Allemaal geen onoverkomelijke zaken maar hij moet natuurlijk niet aan alle punten voldoen.
Geen punt. Ik zit met m'n hoofd even niet bij m'n auto, dus als ik straks nog iets bedenk dan hoor je dat uiteraard. Die koppakking is wel echt de grootste kwaal, ik heb het bij beide auto's gehad. Of ik rijd heel slecht natuurlijk. Een LPT heeft waarschijnlijk geen M46 bak meer hè?
Topics: 74
Heb ook een LPT, zijn echt beesten van machines. Alles werkt en blijft ook werken lijkt het. Zou inderdaad ook zo niet weten wat kwaaltjes zijn. Gewoon de standaard dingen goed bekijken.
LJ schreef:Heb ook een LPT, zijn echt beesten van machines. Alles werkt en blijft ook werken lijkt het. Zou inderdaad ook zo niet weten wat kwaaltjes zijn. Gewoon de standaard dingen goed bekijken.
Klinkt allemaal als een auto met niet teveel zwakke punten dan. Dan moet Emiel morgen maar eens een blik gaan werpen op die auto.