Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kdfi
#1
mensen hier ervaring mee?

ik zit met het volgende probleem. kdfi op mijn b230 ft gebouwd en wil gaan mappen maar krijg geen ontstekings signaal. in megatune zie ik tijdens het starten wel mijn start rpm en de map heen enweer gaan. met mijn scope meet ik wel een injector signaal maar niets op de ontsteking. de igbt van de ontsteking gaat zodra de kdfi op contact gaat meteen voledig naar massa.

ff kort hoe of wat
kdfi
originele volvo 60-2 vliegwiel rpm pickup
bobine met eigen eindtrap van een 850 glt.
Antwoord
#2
dat willen er meer graag weten, al veel over gevraagd hier, helaas nog geen "pasklare" antwoorden...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
hmz
lekker is dat. zitten toch allemaal wat meer haken en ogen aan dit systeem als ik dacht. ga vant weekend nog even wat probren met een maat van me (electronicagast) als ie na het weekend niet werkt heb ik een kdfi te koop
Antwoord
#4
Ga je er toch mee terug? Heb je zelf een kabelboom getrokken?
Het kunnen zo veel dingen zijn, ik zou eerst eens nakijken met de multimeter of de vr sensor wel werkt/leest.
Groeten, Boele
Antwoord
#5
de VR sensor doet het goed. ik zie in megatune netjes mijn start toerental. ook met ik met de scope een keurig nette injectie puls. het enige wat er gebeurd is dat de igbt (ontstekings snoepje op de print) zodra het contact erop gaat direct naar massa gaat.
ik begin goed van dit systeem te balen. heb veel verschillende systemen opgebouwd en afgesteld maar dit slaat werkelijk alles. op de site een hoop opgeschep over hoe goed en geweldig het systeem is en dat mensen hun kms en dtas verkopen om zo'n systeem te kopen. (moet je dus nooit doen) ook staat er op diverse plaatsen dat de service goed is en wij zullen u niet laten zitten met uw project! als je belt wordt je afgezeken voordat je ook maar een vraag heb kunnen stellen. opdiverse fora lees ik dat iedereen dezelfde ervaring heeft met dit systeem. je moet maar een cursus volgen!
het grote probleem is dat de handleiding gewoon verre van voledig is. als je de manuals van kms van de site bekijkt staat er precies wat je wel en niet mag aansluiten. bij kdfi moet je maar raden. ook moet je jumpers door solderen. staat in de gebruiksaanwijzing een mooie foto van een print en waar die jumpers dan zitten. die foto is alleen van een andere print.
en dan verkopen ze dit systeem met de zogenaamde onboard wideband controler. dus alleen maar sensortje nodig en je kunt voledig closedloop rijden. je mist alleen een chippie dat moet je weer los bij bestellen.....zucht dan is het toch GEEN onboard wideband controler... maargoed wil je dit chippie bestellen staat er doodleuk op de site van nee doen we niet meer want het werkt niet!
ik ga er nog 1x naar kijken met een maat van me en anders pleur ik er kms op. die heb ik hier zowiezo al liggen maar wou dit systeem een keer proberen
Antwoord
#6
mij heb je overtuigd, dan maar verder sparen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:mij heb je overtuigd, dan maar verder sparen..
.. voor?

@Bakmans, dan zou ik hem idd op KMS zetten en lekker je KDFI proberen te verkopen!
Groeten, Boele
Antwoord
#8
Boele schreef:.. voor?
...iets wat wel werkt maar duurder is.. (de aftersales is hier ook al vaker langs gekomen..)

het zou wel leuk zijn als er een "Jip ende Janneke" uitleg zou ontstaan zodat anderen de drempel makkelijker kunnen nemen en begrijpelijk kunnen installeren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Oei! Dat valt me tegen. Wat mij al tegen stond was het feit dat als je daar voor zo'n 1000 eurie spullen gaat halen en je wil uitleg, dan moet je inderdaad maar eerder genoemde cursus nemen. Ik snap dat ie anders hele dagen telefoon moet beantwoorden. Maar geef dan die 50 euro retour bij bestelling van de spullen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
Jambon schreef:mij heb je overtuigd, dan maar verder sparen..

Jij ging toch "old School" met dubbele webers?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)