Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Als je budget toch rond de 5000 euro is dan zou ik eerder kijken naar iets als
dit. Mooi oud model en weinig km.
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Zou ik eerst
hier even op klikken......
Ik heb nix gezegd hoor, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
Berichten: 7
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2012
Dat van Gerard Kramer had ik al begrepen. Is Nordicar wel ok?
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Nordicar lijkt me wel OK, maar wat heb je met de autohandel? Een Volvo 240 is een eenvoudige auto, iedereen kan hem in een middag tot de laatste schroef uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Heel makkelijk te beoordelen, en als er iets kapot is ook heel goedkoop te fixen.
Roest en deuken zijn storend, de rest is vervangbaar. Je hebt er geen expert of handelaar voor nodig om een goeie te kopen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
[QUOTE= Een Volvo 240 is een eenvoudige auto, iedereen kan hem in een middag tot de laatste schroef uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Heel makkelijk te beoordelen, en als er iets kapot is ook heel goedkoop te fixen.
Roest en deuken zijn storend, de rest is vervangbaar. Je hebt er geen expert of handelaar voor nodig om een goeie te kopen.[/QUOTE]
Hoi Marc,
daar moet je toch niet te makkelijk van uit gaan.
Ik heb me goed laten voorlichten, wist ongeveer wel waar ik op moest letten. Maar heb nu toch een overigens prachtige 244DL waar de slecht gerepareerde plekken in de wielkasten door beginnen te roesten.
Daarnaast ben ik niet in staat om een 240 in een middag uit elkaar te halen, zowel fysiek als wat technische kennis betreft.
Ik kan alleen adviseren neem iemand mee van bv het forum om een wagen te beoordelen.
Uiteindelijk heb ik ook iemand gevonden maar toen had ik mijn 244 al.
Ik moet je wel gelijk geven wat het goedkoop fixen betreft. Maar vooral daarom heb ik ook voor deze wagen gekozen.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die wielkastranden kan je van binnenuit bekijken als je wat zijpanelen van de laadvloer weghaalt (voor estate) en voor de sedan kan je langs de klepscharnieren een heel eind naar voren kijken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969