25 January 2012, 17:42
Vandaag bij Onnix Starcraft langs geweest om mijn 123 Ignition en carburatie goed af te laten stellen.
Mijn 1ste ontsteking van 123 is door een te hoge laadspanning van m'n dynamo uitgefikt!
Dynamo is inmiddels gereviseerd en ontsteking gerepareerd. Ik heb voor de zekerheid maar een rechtstreekse verbinding tussen dynamo en accu gemaakt, dit om zeker te zijn dat de spanningsregelaar de accuspanning correct doorkrijgt. Daarna de gerepareerde ontsteking gemonteerd, wat een verschil!
Stationairloop is superstabiel, meer trekkracht onderin en veel makkelijker doorlopen tot hoog in de toeren.
Toch had ik het gevoel dat er meer uit te halen valt en dus een afspraak met Hans van Onnix gemaakt.
De werkplaats heeft veel weg van een operatiekamer, schoon en veel indrukwekkende instrumenten.
Hans heeft voor de C curve gekozen en de gastoevoer een weinig opgeschroefd, resultaat was een nog soepeler oppakken van laag in de toeren en ook het verbruik is afgenomen, 1ste tankstop (fijne omweg door Duitsland gemaakt) 1:8 (was 1:5.5!)
Ik hou jullie op de hoogte!
![[Afbeelding: Foto-YREJ4HBC-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YREJ4HBC-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-OOIUFTBD-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOIUFTBD-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CQS3N8GV-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQS3N8GV-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-YNZJCLDI-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNZJCLDI-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ABL83JYS-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ABL83JYS-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-NXGOIPJY-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NXGOIPJY-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-EQNMCLXW-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQNMCLXW-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-QFCNJYYF-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFCNJYYF-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-EJK4QPIZ-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJK4QPIZ-D.jpg)
Mijn 1ste ontsteking van 123 is door een te hoge laadspanning van m'n dynamo uitgefikt!
Dynamo is inmiddels gereviseerd en ontsteking gerepareerd. Ik heb voor de zekerheid maar een rechtstreekse verbinding tussen dynamo en accu gemaakt, dit om zeker te zijn dat de spanningsregelaar de accuspanning correct doorkrijgt. Daarna de gerepareerde ontsteking gemonteerd, wat een verschil!
Stationairloop is superstabiel, meer trekkracht onderin en veel makkelijker doorlopen tot hoog in de toeren.
Toch had ik het gevoel dat er meer uit te halen valt en dus een afspraak met Hans van Onnix gemaakt.
De werkplaats heeft veel weg van een operatiekamer, schoon en veel indrukwekkende instrumenten.
Hans heeft voor de C curve gekozen en de gastoevoer een weinig opgeschroefd, resultaat was een nog soepeler oppakken van laag in de toeren en ook het verbruik is afgenomen, 1ste tankstop (fijne omweg door Duitsland gemaakt) 1:8 (was 1:5.5!)
Ik hou jullie op de hoogte!
![[Afbeelding: Foto-YREJ4HBC-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YREJ4HBC-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-OOIUFTBD-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOIUFTBD-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CQS3N8GV-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQS3N8GV-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-YNZJCLDI-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNZJCLDI-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ABL83JYS-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ABL83JYS-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-NXGOIPJY-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NXGOIPJY-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-EQNMCLXW-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQNMCLXW-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-QFCNJYYF-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFCNJYYF-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-EJK4QPIZ-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJK4QPIZ-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-6TZNJWMM-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TZNJWMM-D.jpg)