Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petronix flamethrower of andere superbobines
#1
Mijn 240 met B230a van 12-1985 start de laatste tijd moeizaam op LPG maar wel direct op benzine. Na overschakelen loopt hij meteen goed op LPG. Ik heb verdeelkap al vervangen door een heavy duty van Hella (duur) en heb ook de bougie- en bobinekabels en bougies al vervangen. Geen resultaat hoewel vervanging van deze spullen op zijn tijd zeker bij het rijden op LPG geen kwaad kan.

Ik denk nu nog aan vervanging van de bobine en lees verhalen over super bobines als de blauwe van Bosch en de Petronix flamethrower in 40000 of maar liefst 60000 volt ipv de 18000 volt van de originele bobine. Zijn er forummers die ervaring met deze bobines hebben?

Groet,

Rik Tuin
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Antwoord
#2
Ik rij al zeker 100.000 km met dezelfde standaard kabels, verdelerkap, rotor (zit vastgeroest) en bobine op LPG. Bougies zijn gewoon oud, geen idee hoe oud. Een B230F met ouderwetse vacuumgestuurde LPG installatie. Start ook altijd op LPG, nooit last mee.
Ik denk dat er iets anders niet klopt in of aan je motor.

Kijk bv. eens naar de 12V voorziening van je LPG installatie. Ze willen nog wel eens uitgeschakeld worden tijdens starten (net als koplampen etc).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Andere tellerunit Bas Kuipers 9 6.596 6 March 2012, 23:29
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)