16 December 2011, 10:37
Drk schreef:Heb je ook een extra knopje (ergens op je dashboard) waarmee je extra gas kan toevoegen?
Nee geen extra knopjes, er zit de gewone schakelaar in.
Wat is het verschil tussen een vacuüm- en elektrische lpg verdamper
|
16 December 2011, 10:37
Drk schreef:Heb je ook een extra knopje (ergens op je dashboard) waarmee je extra gas kan toevoegen? Nee geen extra knopjes, er zit de gewone schakelaar in.
17 December 2011, 21:56
En welk model heb je nu gekocht?
(heb laatst zo'n Lovato verkocht, kwam uit mn 740, zit nu een OMVL R90E in).
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
18 December 2011, 09:57
aernout schreef:En welk model heb je nu gekocht? Ik heb deze verdamper ter vervanging van mijn vorige: http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/6...cts/007111
18 December 2011, 12:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2011, 12:28 door aernout.)
Die is dus gewoon identiek .......
Afsluitertje over zetten (let op de afdichtingen!) en plaatsen maar. Goede kans dat ie direct netjes loopt. Rijker en armer stel je grotendeels met de CO schroef in de slang naar je mixer, en die zit nog gewoon op zijn plek ... Fijn afstelling even aan een CO meter doen ... Oorspronkelijke vraag: Ik heb net nog eens zitten kijken op internet. Mijn eerdere uitleg is waarschijnlijk klinkklare onzin. Zoals ik het nu zie, denk ik dat het verschil in de manier van afsluiten zit. Een vacuum verdamper opent de gastoevoer als er een vacuum op de verdamper getrokken word. Loopt de motor niet, is er geen vacuum, en is dus het gas afgesloten. Een electrische verdamper opent de gastoevoer als er een spanning op een electrische afsluiter komt te staan. Die spanning komt van een schakelunit die aan de hand van inductie meet of er een vonk gegeven word op de bobine. Draait de motor niet, is er geen vonk, dus geen inductie te meten, dus gas afgesloten. Dus als je een simpele wissel schakelaar hebt moet je een vacuum verdamper hebben ivm veiligheid. Het model verdamper is niet auto model afhankelijk, wel installatie model afhankelijk zeg maar. (nu vraag ik mij wel af hoe de tank afgesloten word bij een vacuum verdamper installatie?)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
18 December 2011, 18:02
Weer wat wijzer geworden!
LPG word door vacuum uit de verdamper getrokken in beide gevallen. Bij stationair is de onderdruk te laag om LPG aan te zuigen. De vacuum verdamper heeft een vacuumslangetje waardoor de verdamper weet dat de motor loopt en geforceerd lpg geeft (waarschijnlijk geregeld door de stationair schroef). De electrische verdamper doet hetzelfde alleen door dat er een electrisch signaal is. Dit signaal komt van de schakelaar, en de schakelaar geeft alleen spanning als er een inductie spanning op de bobine gemeten word.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|