Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paspen / remschijf-schroef
Binnenkort komen er nieuwe velgjes onder mijn 142. Ze zijn al binnen, maar met alle winterbanden-heisa heeft de bandenboer pas komende week tijd voor me.

In ieder geval, ik bedacht me zojuist dat er uit de remschijf een schroef (of zijn het er zelfs twee?) uitsteekt. De originele velgen hebben een gaatje waar de schroef in valt, maar mijn nieuwe velgen hebben dat niet. De velgen scheef monteren lijkt me geen optie, dus er moet een andere oplossing komen.
De makkelijkste oplossing is natuurlijk de schroefjes er uit te draaien. De remschijf zit dan nog gewoon vast aan de naaf door de wielmoeren. Is dit een slecht idee?
En anders? Spacers waar wel een gaatje in zit? Gaatje boren in de velg?
Antwoord
In de meeste velgen is ruimte voor het schroefje, en in originele Volvo-velgen ook voor de paspen. Maar de schijf valt er niet af als je ze weglaat en de schijf trek je samen met de velg tegen de naaf. Het kan dus geen kwaad om ze weg te laten.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
heb jij paspennen op een 140 naaf..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nee, het is volgens mij alleen een schroef waarmee de remschijf aan de naaf zit. Of zijn het er twee?
Zal wel geen paspen zijn dan...
Antwoord
ah.. lichtmetaal of staal..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
De nieuwe velgen bedoel je? Dat zijn lichtmetalen nep-Minilites (JBW) 5,5Jx15. Gaat er volgens mij wel goed uitzien, ik post wel een plaatje t.z.t.
Antwoord
Nou, dat is achter de rug. Er zitten in elke remschijf twee schroeven, en de bandenboer beweerde dat dit geen probleem was.
De velgejes zitten er dus op met de schroeven er nog tussen. Snel fotootjes (telefoonpic met dit sippe weer, maar voor het idee):
[Afbeelding: IMAGE_115.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)