Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SwedeDemon's
Jahaha.. :yo:

Hai ik ben Johann en een beetje Volvo ziek.

Heb een paar nieuwe SD projectjes in de pijplijn,

SD9,

[Afbeelding: htfa-142-1.jpg]

[Afbeelding: htfa-142-5.jpg]

Ook bekend onder de noemer Project Ijskast. Dit omdat ik er geen haast mee heb en omdat elke week de plannen veranderen..
Auto gekocht voor 500 Euro. Is redelijk hard. Torretje is oud. Inmiddels de wielophanging op een nieuwer plan gezet en het dak met de knikkerbus wit gespoten, was zwart. Zit een gas systeem in/op maar dat gaat er uit. Had motorische plannen maar denk nu toch dat het bij deze auto een B20 blijft. Inmiddels staat het project weer in de wachtstand. Auto is nog geschorst op dit moment en dat zal zeker tot volgens voorjaar zo blijven.

SD-Jr ofwel project Junior.. Onderdeel van een partijtje 240's en aan mijn oudste zoon geschonken.

[Afbeelding: header1.jpg]

Kan ie lekker opleidingleersel op botvieren... :nerd:
Moet nog wel nakijken of het wel wat is maar zoals het er nu uit ziet valt het met de gaten erg mee. Motor is een K-jet en loopt niet lekker. Bedoeling is om de motor qua vermogen ongeveer te houden zoals hij nu is. Misschien nog eens een moderner injectie systeem op bouwen. Zoonlief wil er wel een nieuwer type neus op hebben de kleur moet anders. Zoals het er nu uit ziet gaat dat Autumn Gold worden met een mat Zwarte motorkap en wit tot crème witte wielen. Airride is al over gesproken en de V8 is gelijk van tafel gegaan. (Een 5 cilinder daarentegen valt altijd over te praten.) :biggrin:

Heeft ie mooi 2.5 jaar om het voorelkaar te bakken.

Een paar mensen op dit forum kennen mij wel van andere Volvo fora.
Denk dat ik inmiddels bijna 10 jaar aan de SD's ben.

Kleine historie,

[Afbeelding: sd1.jpg]
SD1

[Afbeelding: sd2.jpg]
SD2

[Afbeelding: sd3.jpg]
SD3

[Afbeelding: sd4.jpg]
SD4

[Afbeelding: sd5.jpg]
SD5

[Afbeelding: sd6.jpg]
SD6

[Afbeelding: sd7.jpg]
SD7

[Afbeelding: sd8.jpg]
SD8

[Afbeelding: sd9.jpg]
SD9

[Afbeelding: sd-c.jpg]
SD-C

[Afbeelding: sdm.jpg]
SDM

SDM, SD7 en SD8 hebben de vrouw of ik nog in bezit maar die horen op dit forum niet thuis.
Antwoord
Bericht UITERAARD goedgekeurd. Op tb heb ik de SD9 al een beetje gevolgd. Jammer dat het 5cilinderplan weer in de koelkast is gezet Sad.
En inderdaad die andere SD's op het 850forum voorbij zien komen, alhoewel de SD8 had ik nog net eerder gezien.

Ben benieuwd naar je RWD avondturen, leuk dat we hier kunnen gaan meelezen!

ps. Veel urls zorgen ervoor dat het forum berichten als spam herkent... Om direct goedkeuren te krijgenkun je eerst een kaal berichtje typen en die vervolgens wijzigen en helemaal vullen.
Antwoord
zuinig zijn op dat spoilertje..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jeetje!
Is wist niet dat je zoveel projectjes had! Ik heb over SD1 wel eens wat gelezen op het 850 forum en op TB inderdaad over SD9. Ik zat al vol spanning te wachten op een 142 met een 5cylinder. Cool
Antwoord
Jambon schreef:zuinig zijn op dat spoilertje..!

Spoiler is een polyester replica uit Zweden.

[Afbeelding: spoilerlip.jpg]
Had 'm er al op willen zetten maar kwam er achter dat de 142 twee verschillende voorspatborden heeft. Een kant is of een imitatie of een vroeg type want deze heeft een lagere wielsparing dan de andere kant.

@DopdeDouwer, Ik heb altijd aan de 5 cilinders gezeten. Eerste Volvo was een V70T5 en heb daarna altijd 5 cilinder gereden. Bovenstaande SD3 was een T5, de SD4 een 2.5T. Voor de SD3 nog R gereden en ook nog twee T5's. Na de SD4 ben ik voor dagelijks rijden overgestapt op een ander merk maar heb nog wel een auto met een Volvo 5 cilinder er in. De SD6 van de vrouw was een 1.6D DrivE waar inmiddels de SD8 voor in de plaats is gekomen en dit is een 2.0 5 cilinder diesel. Ik ben met SD7 welke oorspronkelijk een 1.6 4 cilinder benzine was wel met 4 cilinders aan de hobbie geweest maar het is niet zo mijn ding. Inmiddels staat deze alweer, te lang, op de brug met een 5 cylinder turbo brouwsel er in. Was eerder dit jaar eigenlijk een beetje sleutel moe maar heb toen nog een Opel Blitz aangepakt en van een 5 cilinder turbo voorzien. Halverwege dit jaar liep ik tegen de 142 aan en heb de auto hoofdzakelijk om de prijs gekocht maar ook wel om een te kijken hoe de techniek van de oudere Volvo's in elkaar steekt. Heel andere slag auto dan een 850 natuurlijk en al helemaal anders dan een SD. Heb al langer met een schuin ook naar o.a. de 200 serie en de 780 gekeken maar was nooit zo weg van de starre achteras. De 780 is nog met multilink geweest maar dan lag ie net weer buiten de oldtimer regeling en dat was met al die projecten voor de deur zo langzamerhand toch wel een must. Met de aanschaf van de 142 kwamen natuurlijk ook de plannen om er een 5 cilinder in te zetten en ik ben hier tussendoor ook wel mee aan het passen en meten geweest. Heb een paar maand geleden nog een 140 serie voorste subframe van de ondergang kunnen redden,

[Afbeelding: spare-front-axle.jpg]

Heb het frame versterkt en gespoten en ben daarmee nog aan het kijken geweest of er een 5 cilinder makkelijk op past.

[Afbeelding: xmember-paint.jpg]

[Afbeelding: i5-situated.jpg]

Een 5 cylinder is er ook wel,

[Afbeelding: getrag-mated-3.jpg]

Maar er zijn inmiddels weer andere plannen. O.A. zoonlief helpen met de SD-Jr en de SD7 wacht ook nog steeds op een gigantische bedradingsklus.

Hou het met de 142 voorlopig maar even bij kleine dingetjes. :wink:
Antwoord
Johann schreef:Jahaha.. :yo:

Hai ik ben Johann en een beetje Volvo ziek.

Maar Johann wat deed je met die Ford dan (geen verkeerde auto natuurlijk)?
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:Maar Johann wat deed je met die Ford dan (geen verkeerde auto natuurlijk)?

Zit toch een Volvo 5 cilinder in.. :wink:
Antwoord
Ik las het op TB, chique hoor!
245L VAN
Antwoord
Die 142 is leuke inspiratie voor mijne.
Wat voor velgen zijn dat?
Antwoord
Bas. schreef:Wat voor velgen zijn dat?

Velgen zijn OZ Superturismo 18x8 ET40.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)