Topics: 52
Topics: 7
Mr.Borrie schreef:Het is een deel van de collectie, ik ken een goede bekleder die momenteel mijn 242 stoelen en bank plus panelen aan het doen is. Ik heb straks dus samples van in iedergeval Skai. Vervolgens zal de 760 turbo compleet van leer voorzien worden (ook dashboard)
het idee is inderdaad een standaard kleuren set aan te bieden via de site die zelf te monteren is of eventueel tegen vergoeding bij de bekleder.
Tevens is de webshop straks niet alleen voor leer maar ook reproductie onderdelen voor een aantal klassiekers. Ik ben zelf geen producent ik hang tussen een aantal leveranciers in die graag op een website hun matriaal willen aabieden.
Dus de bedoeling is om http://www.nordic-car-parts.com straks op te bouwen op deze manier. Speciale reproductie onderdelen van over de hele wereld allemaal in nederland te bestellen via een webshop.
Deze poll ging puur om een klein stukje, wat ik er uit opmaak is dat er wel intresse indien de prijs scherp is. Dat zal voor de standaard set (stoel en achterbank) zeker mogelijk zijn. Meer en andere soort leer etc is ook mogelijk maar zal onder custom vallen en een hoger prijskaartje hebben. Ik hoop de stoel en achterbank combinatie tussen de 500-750 te leveren. Het zit hem puur in de aantallen die de prijs zullen bepalen.
Vinden Nordicar en Nordic het leuk dat je een zeer lijkende naam hebt?

En om wat voor reproducties gaat 't?
Topics: 33
Reproductie van stickers, bepaalde NLA dingen voor Volvo 300 series. Wellicht armsteun houders voor 200 series.
Eigenlijk alles waar genoeg vraag voor is om het zinvol te maken.
Ik werk met allemaal leveranciers die nu al spullen maken maar nog geen webshop hebben of niet in NL zitten.
Voor een bepaalde percentage verkoop ik dan hun spullen aan de NL markt en doe de marketing etc
Topics: 38
Leuk idee. Alleen lijkt de markt erg verzadigd. Wat is het verdienmodel? Een percentage er bovenop?
Hoe weet je zeker dat alle stoelen gelijk zijn? Bv doorgezakte kussens.
Denk ook aan klachtenafhandeling
Ik denk dat er teveel stoelvarianten zijn om series te maken.
Kortom; ik denk dat de winstmarges erg krap worden.
Waarom zou IK het niet kopen voor 500-750euro; voor 800 euro heb ik mijn stoelen laten bekleden met echt leer, en zijn de kussens vernieuwd. Daarom lijkt een overtrek mij te duur.
Realiseer je dat de aantallen laag zijn. Men koopt niet iedere twee jaar een nieuwe set.
Je gedachte is goed. Heb je er al eens aan gedacht om een platform te ontwikkelen waarbij je een Wholesaler wordt die met korting vanwege hoog volume goedkoop kan aanbieden zgn. 'Volvo Youngtimers Upgrades.com.
Samen winst delen kan meer opleveren dan elkaar kapot concurreren.
Groeten, Boele