Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG probleempje... toerental...
#1
ok.. ik dacht wel een 350 uit ÃÃn tank te halen.. nou nu blijkt.. bij krap 300 issie leeg.. (en daar dus niet op geanticipeerd)

proberen en proberen geen resultaat, ik neem dus aan tank leeg..
klein beetje benzine erin, ik denk, misschien genoeg en starten die hap.. alleen met --pedal to the metal-- bleef ie lopen, had dus geen zin...

maar goed, vriend (ook met volvo -V40) sleepte mij weer naar een tankstation..
daar getankt.. maar starten ho maar..
balen...
wat nu.. weer even op benzine.. geen resultaat...
hmmmmmm,,,,,

klep open.. bleek ÃÃn kabel van de ontsteking helemaal los te zijn... vreemd.. maar weer gemonteerd ..
nog geen resultaat...
nog steeds balen...
starter pilot...
gehaald...
vriend in de inlaat spuiten.. wat een lucht...
starten starten.. geen resultaat....
balen.. wat nu.... f***k

op benzine maar weer... en starter pilot spuiten.. hoop rook en slaat aan.. weer met alleen maar --pedal to the metal-- maar ik denk op gas zetten nu kijken wat er gebeurt...

en ja hoor.. starten...
en lopen op LPG.......

Pfffffffffff.. gelukkig...
maar...
nu loopt -ie- stationair wel heel erg hoog... zeker 2x zo hard..
ik dacht dat is die starter pilot die nog in het luchtfilter zat.. (kan bijna niet..)
maar na 2 uur nog steeds...

wie weet wat ik hieraan kan doen?
ik heb niets afgesteld of ben ergens anders aan geweest...
en een nieuwe set rotor-kap-kabels waar gaan we die halen gewoon bij de brezan of zijn er andere interessante zaken waar prijzen interessant zijn en de kwaliteit goed (beter?)

wie weet wat hier? vast dank voor jullie reactie en een mooi weekend...




pffff.... wat een verhaal....
Antwoord
#2
Ik heb ook wel eens 10 km op benzine gereden met mijn LPG 144, de bougies waren meteen pikzwart, en hij was nauwelijks meer te starten. De carb werkt niet meer optimaal na een half leven op LPG.

Ik zou de bougies schoonmaken en stationair en ontsteking opnieuw afstellen, op LPG. En de gasklepveer en -bediening nakijken/smeren/afstellen. Evt. onderdelen bestellen bij Scandcar (N-Br) of Nordicar (N-H)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
..opgelost..
choke kabel stond beetje strak, waardoor het nokje aan de carburateur "anders" stond en het hoge toerental veroorzaakte...

gelukkig..
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)