Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beweging in de vrijstellingsregeling
Het officiële stuk: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/...07-10.html
245 DL 1983
Antwoord
Hartstikke leuk dit. In 2015 deels belastingvrij. De "budgettaire effecten" voor de schatkist zullen voor dat jaar 7 miljoen zijn, waar heb je het over.
Dat zijn of een hoop auto's, of een vreemde rekensom, 7 miljoen gedeeld door 600 euro zijn bijna 12.000 Volvo's. Of zijn die brieven van de Belastingdienst zo duur?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
wakka schreef:Het officiële stuk: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/...07-10.html

Wat wordt er bedoeld met: "In de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 vervalt artikel 72, vierde lid, met ingang van 1 januari 2021."?
Vervallen dan de vrijstellingen zoals bepaald in art 72? Moeten we dan weer gaan betalen voor oldtimers (en bussen, vuilniswagens, ambulances etc)?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
dan zou je creatief kunnen omgaan met de auto en originaliteit achter je laten.. In Engeland worden al langer klassiekers voorzien van moderne motoren (Jaguar, MG (en die doet dan gemeten 1:17 op benzine..!)), dat kan met een modelletje zoals wij hebben ook..

heb vandeweek bv de link van @Yellow ens zitten doorspitten, een 2,5TDI in een 145 mÃt modern stuurhuis op de koop toe (is dan een voorbeeld waarbij het duidelijk om de paardjes gaat..). Doe een dergelijke operatie met huidige techniek en je hebt een Diesel (1:20 bv) (Golf, BMW) met voldoende vermogen en zo'n laag verbruik dat belasting pure humor wordt.. Toch op benzine (1:17 bv), dat kan uiteraard ook.. (Fjord, VW, whatever..)

Wordt alleen winkelen naar een goede donor, zal ws buiten het Volvo gamma worden, echter als eea werkt ben je dat al snel vergeten denk ik..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
En dan moet je nog rommelen met andere kabelbomen en computers/sensoren... Lekker
Antwoord
Ondanks dat ik een 92-er auto heb, hulde! nu al die banger volvo rijders tijdig in het oor fluisteren dat ze beter nieuwe kiaatjes gaan gebruiken
Antwoord
klopt, en nog veel meer, dan moet het dus een oplossing zijn die ná de uitzoekerij probleemloos herhaald kan worden en dus goed gedocumenteerd zijn.. da's een ander verhaal, idee is iig, kost het de klassiekerrijder meer centjes, dan komen met een besparend alternatief zonder een "boodschappentuut" te moeten aanschaffen.. (wat eerlijk gezegd niet onprettig is hoor..) (maar da's wÃer een ander verhaal..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
lars schreef:Ondanks dat ik een 92-er auto heb, hulde! nu al die banger volvo rijders tijdig in het oor fluisteren dat ze beter nieuwe kiaatjes gaan gebruiken

In een Kia durf ik niet, dan houd het spelletje snel op.
Antwoord
Hoezo, je hebt toch 7 jaar garantie haha! Maar gelijk heb je, ik heb alleen wat moeite met banger rijders die te lui zijn om goede inmiddels steeds schaarser zijnde delen eraf te halen.
Antwoord
Ford Mondeo schijnt een goed alternatief te zijn voor de 240.
Ik heb me door een banger laten vertellen dat die van voor nog sterker ijn dan een 240.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)