Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beweging in de vrijstellingsregeling
#11
"Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op
grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen,
wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen
aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige
vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag."


Dus voor LPG- en dieselrijders in auto's t/m december 1986 verandert er volgens mij niets.
245 DL 1983
Antwoord
#12
altijd mistig dergelijke tekst (voor sommigen..) voordeel voor de handel, hoeven ze geen 240's meer om te katten.. ;-)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#13
wakka schreef:"Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op
grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen,
wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen
aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige
vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag."


Dus voor LPG- en dieselrijders in auto's t/m december 1986 verandert er volgens mij niets.

Zoals het erop lijkt niet nee, maar die overgangsregeling kan straks dus best ook e.e.a. bevatten met een brandstoftoeslag van diesel/lpg. Immers: die "overgangsregeling" geldt niet alleen voor de leeftijd zoals het erop lijkt. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#14
Op het Citroënforum zijn ze er ook mee bezig: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewt...9699/P105/
245 DL 1983
Antwoord
#15
Tijd om snel een auto van '87 ofzo aan te schaffen voor heel weinig :wink: Lekker een 780 belastingvrij rondrijden :biggrin:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#16
BartWillem schreef:Zoals het erop lijkt niet nee, maar die overgangsregeling kan straks dus best ook e.e.a. bevatten met een brandstoftoeslag van diesel/lpg. Immers: die "overgangsregeling" geldt niet alleen voor de leeftijd zoals het erop lijkt. Tongue

Ja, in deze door overheden gemanipuleerde crisistijd kunnen we verwachten dat verworven rechten, die toch al discutabel waren, gemakkelijk teruggedraaid worden. Schatkistje spekken door individuele burgers is gemakkelijker en minder spraakmakend dan b.v. subsidies verminderen.
245 DL 1983
Antwoord
#17
Als je dus op de schoonste brandstof rijdt (LPG) ga je het meest dokken?
Je zou toch verwachten dat mensen die in de Kamer zitten geen lege bovenkamer hebben:mad2:
Antwoord
#18
Yellow240 schreef:Tijd om snel een auto van '87 ofzo aan te schaffen voor heel weinig :wink: Lekker een 780 belastingvrij rondrijden :biggrin:
Inderdaad tijd voor een stalling.
En tijd dat de heren een beetje standvastig worden zodat de regeling over een paar jaar niet weer op de schop gaat... dat zou fijn zijn.
Antwoord
#19
jos245 schreef:Als je dus op de schoonste brandstof rijdt (LPG) ga je het meest dokken?
Je zou toch verwachten dat mensen die in de Kamer zitten geen lege bovenkamer hebben:mad2:

Jawel, dat hebben ze wel.........al jaaaaaren. En het milieu is nooit een issue geweest in het licht van "ga beter om met de wereld", het is slechts een onderwerp omdat er aan verdiend kan worden.
245 DL 1983
Antwoord
#20
DopdeDouwer schreef:Inderdaad tijd voor een stalling.
En tijd dat de heren een beetje standvastig worden zodat de regeling over een paar jaar niet weer op de schop gaat... dat zou fijn zijn.
Daar ben ik dus ook bang voor: nu gaat iedereen weer vrolijk van '87 en later aanschaffen en bij een volgend kabinet wordt alles weer vrolijk teruggedraaid. Sad

@ Wakka: helaas heeft de overheid altijd al economische belangen ver boven milieubelangen staan, dat is helaas al jaren zo. Sad Dat er meer wegenbelasting wordt opgehaald dan er in wegen gestopt wordt zegt ook wel iets over hoe men de automobilist ziet: als melkkoe.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)