Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beweging in de vrijstellingsregeling
#1
Dankzij de PVV (de Partij van de grote Vooroordelen en kleine Voordeeltjes) http://www.nu.nl/auto/2665227/oldtimers-...-vrij.html

Er is hoop voor mijn Gustaf, het is zo 2018! Zal ik nu toch dat lelijke roestgat van een schuifdak eens gaan dichtlassen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#2
Fijn zo!

Hopelijk redt dat weer een paar jongere 240's (en andere) van de sloop! Confusedmile:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#3
Net jammer man, die jonge modellen waren goed voor onderdelen!
Antwoord
#4
Nou mensen het akkoord is er zowaar door.....

http://www.nu.nl/auto/2671374/auto-30-ja...gvrij.html

alleen jammer voor ons lpg en dieselrijders....
Volvo 740 B6 GL B230K M47 1987 315.000km
Volvo 340 DL B14 1984 103.000km

Zeilers rijden Volvo.
Antwoord
#5
FrankHoekie schreef:Nou mensen het akkoord is er zowaar door.....

http://www.nu.nl/auto/2671374/auto-30-ja...gvrij.html

alleen jammer voor ons lpg en dieselrijders....

Ergens goed nieuws dus, maar tegelijk ook slecht nieuws. Tongue Want ik neem aan dat die toeslag ook geldt voor de huidige klassiekers met gas of diesel? Daarmee is m'n 244 diesel dus zo goed als onverkoopbaar geworden. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#6
nou ik kan me niet voorstellen dat ze het met terugwerkende kracht gaan instellen, zal dan wel vanaf 1-1-87 zijn
Volvo 740 B6 GL B230K M47 1987 315.000km
Volvo 340 DL B14 1984 103.000km

Zeilers rijden Volvo.
Antwoord
#7
FrankHoekie schreef:nou ik kan me niet voorstellen dat ze het met terugwerkende kracht gaan instellen, zal dan wel vanaf 1-1-87 zijn

Kan me dat wel voorstellen, ze doen wel vaker gekker dingen.
Maar de tekst op Nu.nl lees ik wel als een vervanging voor afschaffing, niet als aanpassing van de huidige regeling. Het lijkt dat voor 1-1-1987 vrij blijft (wordt), en daarna gedeeltelijk. Nog altijd beter dan niets!

Mijn 1976 op LPG wordt er niet op aangepast, als ik het goed begrijp... Maar het is niet helemaal duidelijk nee....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#8
jammer, echter hoef ik niet meer te sparen voor een installatie.. gas injectie gaat ook in de ijskast..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
BartJu schreef:Kan me dat wel voorstellen, ze doen wel vaker gekker dingen.
Maar de tekst op Nu.nl lees ik wel als een vervanging voor afschaffing, niet als aanpassing van de huidige regeling. Het lijkt dat voor 1-1-1987 vrij blijft (wordt), en daarna gedeeltelijk. Nog altijd beter dan niets!

Mijn 1976 op LPG wordt er niet op aangepast, als ik het goed begrijp... Maar het is niet helemaal duidelijk nee....

Op Autoweek speculeren ze dat het inderdaad om de gevallen van 1987 en later gaat, maar het lijkt me eigenlijk vrij stug dat de overheid daar echt onderscheid in gaat maken. Het zou immers raar zijn om bijvoorbeeld een 740 diesel van 31-12-1986 wel volledig vrijstelling te laten houden en eentje van 2-1-1987 moet wel de brandstoftoeslag betalen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#10
De Wetgever schreef:
Deze wijziging strekt ertoe de bevriezing per 1 januari 2012 van de
vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers ongedaan te maken. In
plaats van de in het Belastingplan 2009 voorziene volledige uitsluiting van
motorrijtuigen die op de vaste datum van 1 januari 2012 minder dan 25 jaar
geleden in gebruik zijn genomen, blijft de vrijstelling verbonden aan een
algemene leeftijdsgrens. De huidige voorwaarde dat het voertuig 25 jaar of
ouder moet zijn wordt daarbij vervangen door de voorwaarde dat het
motorrijtuig ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen.
Voor nieuwe gevallen - dat wil zeggen motorrijtuigen die op 31 december 2011
nog geen 25 jaar oud zijn - strekt de vrijstelling zich daarbij niet langer uit tot
een eventuele brandstoftoeslag. Concreet zullen personenauto’s en bestelauto’s
van particulieren die rijden op diesel en LPG en de komende jaren voor het
eerst in aanmerking komen voor de oldtimervrijstelling nog wel de diesel en
LPG toeslag in de MRB betalen maar niet het basisbedrag. Tevens zullen ze
vrijgesteld zijn van de provinciale opcenten.
Voor voertuigen die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder zijn en op
grond van de huidige regelgeving voor de vrijstelling in aanmerking komen,
wordt een overgangsregeling getroffen. Hoewel deze auto’s nog niet voldoen
aan de termijn van 30 jaar, behouden zij ook na 31 december 2011 de huidige
vrijstelling, inclusief eventuele brandstoftoeslag. Daarnaast wordt een
overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd
van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de 25-jaarsgrens al eerder in
aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987
voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de
vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen
uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Voor voertuigen die
voor het eerst in gebruik zijn genomen na 1990 is de algemene grens van
30 jaar van toepassing. De overgangsbepaling verliest op 1 januari 2021 haar
belang en wordt per die datum weer ingetrokken. De budgettaire effecten zijn
als volgt:

2012 2013 2014 2015 Struc.
Oldtimers naar 30 jaar 0 -3 -5 -7 -21

De dekking van dit amendement wordt voor de huidige kabinetsperiode
gevonden in de opbrengst van het amendement Huizing/Omtzigt
(Kamerstukken II 2011/12, 33 007, nr. 8 ). In 2015 vindt een weging plaats over
het beleid dat met dit amendement wordt ingezet, dit in relatie tot de benodigde
structurele dekking daarvoor. Hierop wordt teruggekomen in de eerstvolgende
autobrief (2015).
245 DL 1983
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)