Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dirk242 - "De bruine 2.0"
Verlagingsveren besteld, zodat de veerpoten en remmen weer terug kunnen. Anders zou ik alles met het huidige spulletje moeten monteren, om vervolgens weer alles los te halen voor de veren.
Uiteindelijk moet het toch wel een keer los i.v.m. het monteren van de Koni's, maar dat is van latere zorg.

De bruine heeft achter van die oppompschokbrekers (zit zo'n metertje in de kofferbak, jeweet). Kan ik die gewoon laten zitten i.c.m. verlagingsveren of heeft het dan totaal geen effect?

Trouwens ook de Polarisen hun eerste laklaagje gegeven. Even zoeken naar banden dat die er ook meteen onder kunnen.
Ik ben benieuwd naar de make-over.
Klus ze.

Wat betreft die verlagingsveren, ik had die dempers ook onder mijn 144. De auto is inmiddels verlaagd, volgens mij nog op de diezelfde dempers.
Op de PG zitten ook monroe ride levelers icm Intrax verlagingsveren.
245L VAN
Andere vraag: is er verschil in veerpoten geweest of zijn de nieuwe alleen verzinkt?
De huidige zijn erg verroest en ik heb nog een set nette liggen. Onder de bruine zit geen stuurberkrachtiging, maar onder de auto waar de nette vandaan komen zat wel stuurbekrachtiging.
Is de passing van de stuurkogels ook gewijzigd?
Drk schreef:Andere vraag: is er verschil in veerpoten geweest of zijn de nieuwe alleen verzinkt?
De huidige zijn erg verroest en ik heb nog een set nette liggen. Onder de bruine zit geen stuurberkrachtiging, maar onder de auto waar de nette vandaan komen zat wel stuurbekrachtiging.
Is de passing van de stuurkogels ook gewijzigd?

ruwweg 4 soorten:
-eerste serie, fuseekogelbevestiging anders (zonder rechthoekige plaatje met 4 bouten onder tegen de veerpoot). Zelf niet vaak gezien.
-dan een versie die wel dat plaatje/fuseekogelbevestigingsplaatje heeft
-versie met dikkere asstompen (begonnen met de Turbo's en sommige 260's oid)
-laatste versie vanaf 89? verzinkte schotels+buizen.

Verschil stuurbekrachtiging wel/niet is alleen de fuseekogels, die voor met hebben meer caster.

Heb je wel een rekening bij die Koni's? Ivm garantie etc :p
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
volgens mij past dat altijd, voor de bangers hebben we alles op een grote berg liggen.
Niet meer te herkennen waar ze ooit onder weggekomen zijn en het past altijd.

Oh bijna gelijk geplaatst, wel verschil dus.
Die eerste serie heb ik nog nooit gezien mijn 76er dialy had 4 boutjes onderin, remschijf en
naaf laten wij altijd zitten. Dus dikke asstomp is mij nooit opgevallen.
JW: Ik maak niet alles kapot net als jou. Zonder flauwekul. Ik heb een setje rode Koni's gekocht via MP voor een appel en ei. Volgens mij zijn ze nog goed. Ze staan alleen zo knoerhard waardoor de blauwe nou een enorme stuiterbak is.
Ze mogen dus wel iets zachter voordat ze onder de bruine gaan. Hoe moet dat eigenlijk?

Veerpoten komen onder een 88er vandaan en zijn wel al verzinkt. Het gaat me eigenlijk alleen om de passing van de stuurkogels. Dat ze voor de rest passen wist ik eigenlijk al, want de blauwe heeft ook 93-ers.
Drk schreef:Ik maak niet alles kapot net als jou Tongue

ja dat is ook een goed plan. niet te veel mee vliegen met die 240's XD
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Rode zijn toch niet instelbaar?

edit: dus wel, schijnbaar hetzelfde in te stellen als de Koni Geel achter bij mijn auto, Dirk. Heb dit gevonden: "Rode zijn alleen VOOR montage in te stellen door indrukking en verdraaing."
He Dirk, mooie wagen 'de bruine', zo'n historie maakt het dubbel leuk. Ben benieuwd hoe het gaat vlotten met deze dikke Zweed!

Heb 't blokkie trouwens in de garage staan Smile. Nog bedankt voor de info over die ombouw trouwens! Big Grin

[Afbeelding: 10ft6vk.jpg]

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het bruine bakbeest Paul Oud 11 6.417 5 December 2013, 16:51
Laatste bericht: Paul Oud
  Dirk242 - "Den Blauwe" Dirk242 258 99.864 11 February 2012, 11:01
Laatste bericht: Dopski
  Dirk242 - "De bruine" Dirk242 513 207.599 4 October 2009, 10:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Dirk242 - "De witte" Dirk242 76 34.637 4 October 2008, 13:24
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)