Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
standverwarming
#21
240diesel schreef:Dat klopt, al is wel voorzichtigheid geboden als het een (donor)auto met een CAN-netwerk betreft waarvan de standkachel softwarematig geïntegreerd is in het complete climaatsysteem van de auto.

Ik heb er een 11KW kachel van een touringcar in op 24V maar nog geen gesprongen ramen hoor.Ook wel gasten gezien die een ketel water aan de kook brengen en dat vrolijk uitgieten over het voorruit.Ik zou m'n salaris er om verwedden dat dat niet goed gaat maar met eigen ogen gezien dat die gast het gewoon de hele winter volhield (met hetzelfde raam)
geen idee wat CAN is, maar vaak zit eea in wat oudere modellen, als je terug gaat naar de basis en gebruik maakt van een origineel klokje welke eea aanstuurd via een relais (of die plaats je zelf bij..)en daarachter de hoge stand van de ventilatie, moet het goed gaan. Als ik het goed heb regelt het ding dat zelf nadat het koelwater op temperatuur is. Klokje is instelbaar, dus ook als je om 5 uur bij je baas denkt te vertrekken.. (is ook een ab voor..)

Kachel schuiven zet je gewoon op "interieur", ontdooit de rest vanzelf, het hoeft immers niet veel warmer dan buiten te worden..

Overigens heb ik s'winters wel eens een tuingieter in de gang staan, gewoon koud water is warmer dan -1 en minder (waar dat kokend water in 1e instantie vandaan komt..) , auto starten, wissers los indien nodig, interval stand, gieter er over, klaar.. en gÃÃn krassen op je voorruit..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#22
Op die Duitse E-bay handel zou ik wel mee willen bieden. Precies het type dat ik zoek. De kavel loopt over ruim een dag af, waarschijnlijk gaat het voor minder geld weg dan het in Nederland zou kosten. Jammer genoeg wil de verkoper niet naar het buitenland verzenden.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#23
Jw240 schreef:...met 30-45 minuten is je blok echt wel flink warm...

Helaas niet mijn ervaring. In mijn 245 zit zo'n origineel Zweeds dompelding en ik gebruik hem in de winter. Wanneer hij 1 uur aanstaat, is je motor een beetje warm maar echt nog niet op bedrijfstemperatuur. Vergeet ook niet dat het geheel buiten in de kou staat en je motor koelt ook veel af.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#24
landloper schreef:Helaas niet mijn ervaring. In mijn 245 zit zo'n origineel Zweeds dompelding en ik gebruik hem in de winter. Wanneer hij 1 uur aanstaat, is je motor een beetje warm maar echt nog niet op bedrijfstemperatuur. Vergeet ook niet dat het geheel buiten in de kou staat en je motor koelt ook veel af.

een dompelaar is ergens 400-500 watt (heb er nog 2 liggen voor de PRV en D24). Die Hot frog en co is 1200 watt en heeft een pompje. Denk dat die wel sneller gaat. Is natuurlijk nog niet zo snel als zon ding op diesel/benzine maar ook een stuk simpeler installatie etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#25
Op MP nog een originele Volvo verwarming uit de jaren '80 te koop. Ik ben bang dat zoiets na al die tijd niet erg veilig meer functioneert en vraag me af of dit ook in een laatste serie 240 past (naast een B230f onder de kap) en of revisie onderdelen hiervoor nog te verkrijgen zijn.

http://link.marktplaats.nl/497280264
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#26
Kogelman schreef:Op MP nog een originele Volvo verwarming uit de jaren '80 te koop..
http://link.marktplaats.nl/497280264

Zou hij die dan eerst hieruit slopen?
Lijkt me haast van niet.

Trouwens, verkopert is is hier wel eens vaker langsgekomen, gebruik de zoekfunctie maar eens op "boxmeer"......
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#27
Rob schreef:Zou hij die dan eerst hieruit slopen?
Lijkt me haast van niet.

Trouwens, verkopert is is hier wel eens vaker langsgekomen, gebruik de zoekfunctie maar eens op "boxmeer"......

Dat denk ik haast wel Rob. Op de foto van de standkachel zie je die blauwe 245 er omheen zitten. Toch raar als je een auto met standkachel te koop zet en wellicht de standkachel er apart van probeert te verkopen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#28
Jw240 schreef:een dompelaar is ergens 400-500 watt (heb er nog 2 liggen voor de PRV en D24). Die Hot frog en co is 1200 watt en heeft een pompje. Denk dat die wel sneller gaat. Is natuurlijk nog niet zo snel als zon ding op diesel/benzine maar ook een stuk simpeler installatie etc.

Even nagezocht op site Defa. Je hebt met hun 600W dompelaar ruim 3 uur nodig om de motor 50º warmer te krijgen dan de omgeving. Dan zit je op een thermisch evenwicht. Niet bang zijn dus om hem op tijd aan te zetten.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)