Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe is dit mogelijk?!
Goedemorgen Volvo-members,

Ik heb een vreemde storing in het circuit van mijn 244 uit '79 wat ik niet kan thuis brengen.

De aanjager, radio, ruitenwisser doen het goed zodra je de sleutel op "contact" zet maar zodra de motor loopt doet geen van allen het meer.

Weet iemand hoe dit zou kunnen? Daarnaast knippert het gordel-lampje ook onregelmatig en zodra je de gordel aan hebt hoor je snel geklik maar is het lampje uit! En de dashboard-dimmer doet het af en toe zodra je wat aan het knopje zit!

Alle zekeringen zijn nog heel, misschien iets bij het contactslot of aarde??

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten Joost
Antwoord
de dimmer is denk ik een op zichzelf staand probleem en voor de rest denk ik idd aan een massa probleem
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Zit er geen relais in, wat alle stroomverbruikers uitschakelt onder het starten ?
Misschien is dat relais defect, of blijft het hangen ?
Antwoord
dimmer is idd een opzichzelfstaand item van de dimmer zelf. De rest zou ik zoeken in je contactslot. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Kijk eens aan!

Bedankt voor de reacties,

Maar hoe kun je een contactslot doormeten? Het dashboard weghalen of toch eerst op safe spelen en alle massa's nalopen?

Weet iemand trouwens nog een draadje voor alle gangbare locaties voor de massa?

Zo'n tekening uit het boek is wel leuk maar niet echt overzichtelijk!

Mvg,

Joost
Antwoord
Massapunten nalopen (dus loshalen, schoonmaken en evt. herstellen) is altijd een goed idee Idea

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Joost Kaandorp schreef:Weet iemand trouwens nog een draadje voor alle gangbare locaties voor de massa?

Ik denk dat je gewoon moet beginnen te zoeken. Alles wat je tegenkomt even een fototje schieten en beschrijven waar het zit, alles hier posten en dan kunnen wij het de volgende keer zo opzoeken 8) :lol: Big Grin :lol: 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Bij de zekering kast ff alles nalopen. Evt. nieuwe zekeringen. Die plastic kap er ff vanaf trekken en daar vind je ook wel wat massapunten. Massapunt bij elke voor- en achterlicht ff checken. Massapunten op het blok en de polen van de accu schoonschuren.
Antwoord
Ik heb het probleem gevonden! Het was de stekker achter het contact slot wat niet helemaal fris meer was. Heb er een andere stekker opgeschroefd en klaar is kees! Toch bedankt voor de reacties! Big Grin
Antwoord
fijn dat je ons even hebt verteld wat het dan wel was! En veel rijplezier weer!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)