Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gespot
Ja en nee. Er is een bedrijf die een enrome monopoly positie heeft op het gebied van accu's met een lange duur.ik weet de namen er niet van nu. Maar dit bedrijf is in handen van...je raadt t al denk ik?

Ofwel; ze worden nu pas mondjes maat toegelaten te verkopen anders loopt de verkoop van olie te ver terug in de wereld. Maar omdat er minder en minder olie is, wordt nu een omschakeling ingezet.

Je leest nog eens wat soms ;-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
de meneer van v Roosmalen vertelde dat deze in eigen beheer, samen met een bedrijfje in Udenhout is gebouwd (geen idee, vlakbij, toch ens snuffelen..) Actieradius is ongeveer 150 km.. Het ding zoals ie daar staat heeft ongeveer €130.000 gekost, hoop centjes maar op deze schaal zie je de prijs dan toch zakken. Hij vertelde ook dat Volvo SE druk met een C30 in "E" jas bezig is, blijft het een duur ding, en blijft het een beperkte actieradius. Bovendien is de infrastructuur vwb opladen nog niet zover. Bovendien moet eea ongetwijfeld door de diverse gemeenten worden geplaatst en onderhouden, en zodra het sneuvelt (aanrijschade, vandalisme, onkunde, vandalisme en vandalisme..) zullen de paaltjes niet zomaar worden vervangen vrees ik..

Ik opperde dat het hoog tijd is voor nw accu's (die zijn er uiteraard al, maar mogen nog lang niet van de plank af... op de plank er onder liggen de laatste waterstofplannen, en daaronder in een grote doos de nieuwste "state of the art" zonnecellen, doos is nog geseald.., eerst moet de olie op..) , een standaard platform waar de diverse automerken gebruik van kunnen maken, eigen jas er om, maar wel met de mogelijkheid om in een poep ende een scheet bij het "pompstation" ge-automatiseerd van accu's te wisselen, en zo naar Zuid- EU te rijden zonder oponthoudt..

Zijn antwoord was dat de fabrieken veel te concurerend denken en voorlopig alles in eigen beheer wordt doorontwikkeld, met dus eigen standaard..

Bij dit ding hangen de accu's overigens wel onder de bodem. Er schijnen wel ideeën te zijn om de diverse panelen (deuren, dak, spatborden) als accu uit te voeren zodat ze geen extra ruimte innemen, dat schreeuwt dus om een nw ontwikkeling..! Echter wat kost het om accu's te vervangen na zeg een 1000X + gebruikt te hebben, laat staan een "accudeur en -spatbord" vanwege een aanrijding... tenzij we op de rand staan van een accudoorbraak.... konden we maar in de toekomst kijken... en als dat kon er achter komen dat eea welzeker uit 中國 zal komen en we er hier geen cent aan verdienen, alleen maar teveel aan betalen, want r hangt uiteraard weer een fictief prijskaartje aan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
hier heb je dat ding:[URL="http://www.which.co.uk/cars/coming-soon/volvo-electric-c30"]

http://www.which.co.uk/cars/coming-soon/...ectric-c30[/URL]-
Antwoord
zolang die accu's niet met groene stroom worden opgeladen heeft het TOTAAL geen zin en verspil je juist energie door alle extra productie
Antwoord
242-turbo schreef:zolang die accu's niet met groene stroom worden opgeladen heeft het TOTAAL geen zin en verspil je juist energie door alle extra productie
idd, die vergeet ik nog, 4 euri voor een volle tank, hoeveel kolen is dat als 10% van de auto's electrisch is..?! (daar zijn dus die "state of the art" cellen voor nodig..)
Antwoord
Ik zag in Amstelveen nog een Nissan Leaf met bijbehorend oplaadpaaltje.. Toch een apart aanzicht.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Jambon schreef:idd, die vergeet ik nog, 4 euri voor een volle tank, hoeveel kolen is dat als 10% van de auto's electrisch is..?! (daar zijn dus die "state of the art" cellen voor nodig..)

Het rendement waarmee die stroom is opgewekt kan geen enkele verbrandingsmotor aan tippen (gascentrale waar ik werk 49% totaal rendement). Dus ja het is een verbetering voor het milieu wat betreft uitstoot. Vraag is wat productie en recyclen van accu's doet voor het milieu...
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Het rendement waarmee die stroom is opgewekt kan geen enkele verbrandingsmotor aan tippen (gascentrale waar ik werk 49% totaal rendement). Dus ja het is een verbetering voor het milieu wat betreft uitstoot. Vraag is wat productie en recyclen van accu's doet voor het milieu...
goed verhaal, dat zou dan onderaan de streep beter moeten zijn, maar voorlopig kun je r nog maar net mee naar Rotturdam op en neer als je netjes rijdt... (en niet in Delfzijl woont..)

Wat is het rendement uit accu's recyclen (her-fietsen red.) en de kosten..?

@VOMD, dit is een V70, de auto van gisteren is een eigen ontwikkeling obv een V50.
Antwoord
242-turbo schreef:zolang die accu's niet met groene stroom worden opgeladen heeft het TOTAAL geen zin en verspil je juist energie door alle extra productie

Dit is wel een beetje kort door de bocht hoor.
Een volledige electrische auto schijnt met alle energiekosten (kolen etc) een uitstoot van 100 gr te hebben en een normale auto rond de 300 a 400 gr. (inclusief alle kosten voor het winnen van energie). Van het weekend een test op Discovery gezien.

Men verwacht bij Volvo heel veel van de V60 hybride die volgend jaar uitkomt, kost wel 50K.
14% bijtelling dus heel leaserijdend NL gaat hier waarschijnlijk in rijden. Of dit milieuvriendelijk zal zijn betwijfel ik. Er zit een sportstand in waarmee je puur op vebrandingsmotor rijdt en je extra vermogen hebt.......

Ondertussen blijf ik lekker zuinig en enigszins milieuvriendelijk in mijn LPG ldtimer rijden :-)
Antwoord
of een aardgaspomp in de garage hangen...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Gespot: Welk type velg? gerbenvdlindeu 9 9.895 13 November 2018, 00:22
Laatste bericht: UraniumFever
  bijzondere auto's op de weg gespot, maar geen Volvo's PP! 13 11.349 20 February 2008, 16:10
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)