Topics: 7
Eindelijk de 240 staat voor het huis geparkeerd. Wat een bak geweldig. Ik ben alleen nu aan het uitzoeken waar alle knopjes voor zijn maar nu heb ik deze gevonden..
Voorbeeld foto:
Tussen de achterruit verwarming en de noodverlichting waar hier gewoon plastic tussen in zit heb ik een soort schakelaar met een klein rood lampje erboven. Als ik de schakelaar omzet gaat het rode lampje branden maar heb geen flauw idee waarvoor het is. Ook in het boekje vind ik er niks van terug. Is zo'n metalen pennetje wat naar boven of naar beneden kan..
Hopelijk weet iemand het hier.
Topics: 22
Is waarschijnlijk later ingebouwd en kan van alles zijn. Verstralers, mistlampen, luchthoorn, versterker... Als je de kappen naast de middelconsole weghaalt, kan je het draadje misschien volgen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Ik ben zeker niet technisch dus het draadje volgen gaat hem niet worden.. Wel rottig dat het dan alles kan zijn.. Ook omdat het lampje gaat branden er is dan wel iets in werking gezet.
Topics: 26
mistlampen? alarm? audio-dingetje? heb je dingen aan/op je wagen die niet af-fabriek zijn?
Topics: 289
dat het lampje gaat branden betekent in 1e instantie niet meer dan dat... lampje wordt ook door de schakelaar verbonden. Als je niets hoort of ziet en het is geen Volvoschakelaar is het iets dat wellicht verwijderd is, alleen de schakelaar is nog aanwezig, anders had de vorige eigenaar ook nog op zoek gemoeten naar een plaatje...
leen een voltmeter, prik um in de aansteker, lees de voltjes af, haal de schakelaar over, als er geen extra daling optreedt schakelt ie niets meer buiten z'n eigen contrôlelampje..
Topics: 33
een vergeten stinger? ik kom ze nog wel eens tegen
Op werk zeggen ze dat het een alarm is? Of dat het een nep alarm is dat alleen het lampje gaat branden?
Topics: 49
Hier kun je lang en breed over L*ll%n .... de schakelaar zoals je hem omschrijft is een achteraf ingebouwde schakelaar uit de hobby zaak.
Op basis van die informatie valt er gewoon totaal niets zinnigs over te zeggen.
Je zult het echt zelf moeten uitzoeken door te meten, draden te volgen, of proberen te ontdekken wat er aan of uit gaat o.i.d.
Vorige eigenaar al gevraagd?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Topics: 135
Of...vragen aan de vorige eigenaar?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 49
Het zal wel een "self-destruct" knop geweest zijn ..... niets meer vernomen whahahahahaha
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......