Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe kan een shim los liggen?
Deze vraag houdt me nogal bezig: zoals in het draadje van de auto vermeld ligt in het differentieelhuis van mijn 244 een shim in stukjes.

Hoe kan zo'n ring los raken? Hij hoort als opvulring tussen het ashuis en een lagerschaal te zitten.

edit nader inzicht: het moet bijna een andere ring zijn dan een opvulring die in een uitsparing van het ashuis heeft gezeten. Het kan natuurlijk een productiefout zijn maar ik ga verder zoeken in de ringen in het differentieel.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
In boek TP30039 zie ik een aantal van die ringen. Dikte 0.75 mm wordt 1 keer genoemd, zitten net achter het voorste pinionlager. Maar als ik zo de plaatjes bekijk zijn alle shims in het dif dezelfde diameter en type.

Dana Spicer maakte de assen, hier een hele reeks van die shims: http://www.ringpinion.com/PartsList.aspx...+Shim+Kits

Ze zitten onder allerlei auto's misschien hebben ze in de Jeep wereld meer idee.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Shim-site is goede tip. Ik ga eerst uitpluizen welke ring het geweest kan zijn want er zitten er inderdaad meer in.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
En inmiddels uitgeplozen: veerring uit het differentieel. Andere kant bleek ook kapot (zie auto-draadje).
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)