Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piepende bestuurderszetel
Vägassistans schreef:De beide voorstoelen van mijn 244 piepen niet maar kraken en het komt niet van het stoelframe maar uit het zittingmateriaal.
Heb het idee dat minder wordt als de luchtvochtigheid hoger is.
Roestige veertjes misschien?
Hoogst irritant, maar nog niet erg genoeg om de bekleding van de stoelen te trekken.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Ik heb er 940 stoelen inzitten. Geen kraakje en lekker comfortabel Wink
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Citaat:Hoogst irritant, maar nog niet erg genoeg om de bekleding van de stoelen te trekken.

Valt mee hoor, leuk klusje

Check:
Tony Hoffman's Seat Fixing Pages

of Deze
of Deze
of Deze
of deze
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
jos245 schreef:Het zittingmateriaal is gemaakt van een soort schuim en kan dus eigenlijk niet kraken. Ik zou toch even de stoel demonteren en van onder bekijken.Misschien dat er een paar veren los zijn of iets dergelijks.
Heb net nog even bij de auto gekeken en het blijkt dat reeds bij een lichte druk achter op de zitting en onder op de rugleuning de stoel begint te kraken. Precies op de plek van de stoelverwarming (die niet werkt). Zal er t.z.t. nog wel eens naar kijken.
Volvo 244GL, 1979, B21A, Automatic, kleur 134, schuifdak, stuurbekrachtiging, koplampwissers, hoofdsteunen achter, Pioneer KP-9000, 129000 km en een klein beetje roest.
Antwoord
Gebroken stoelverwarmingsmatjes zou kunnen.
Antwoord
Bedankt voor de reactie, heb er zeker wat aan gehad.
Het probleem was dat het stalen stoelframe gescheurd was op bepaalde plaatsen. Deze plaatsen waar het gescheurd was schuurden over elkaar wat zorgde voor de geluiden. Het frame ligt bij de lasser om het te lassen. :-)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)