Topics: 176
Citaat:ennehhh... het land is enorm groot.
I know, been there done that (3 jaar Stockholm)
en 2 x voor de kat zijn K#@ naar een auto wezen kijken; 1e keer voor mijn neus weg, 2e keer 1 bak ellende terwijl de foto's en de mooie woorden het tegendeel zouden bewijzen.
Maaruh, gelukkig hebben we de foto's nog.
Paar ervaringen rijker, nog meer illusies armer (en een hoop Zweedse knaken).
Aanhouder wint ga ik van uit.
Topics: 22
Rob schreef:Wat een sukkel, Nederlanders willen daar echt wel de hoofdprijs voor betalen, en hij staat er ook al heel lang op.
Beetje laat, maar beslist geen sukkel, wel een echte Zweed.
Een vriend wilde een huis daar kopen en deed een bod, het werd geweigerd.
Hij vroeg waarom en kreeg te horen dat het veel te hoog was.
Hij deed dus een lager bod en weer werd het geweigerd, het was nog te hoog.
Nu vroeg hij rechtstreeks wat de man wilde hebben, maar dat was ver onder de prijs van een simpele garage hier.
Kortom, veel Zweden zijn aardig tegen de mensen die ze kennen en gunnen die ook iets voor een voor hen normale prijs.
Hoger bieden is dan eigenlijk een belediging.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 24
Zwarte Flirt schreef:Beetje laat, maar beslist geen sukkel, wel een echte Zweed.
Een vriend wilde een huis daar kopen en deed een bod, het werd geweigerd.
Hij vroeg waarom en kreeg te horen dat het veel te hoog was.
Hij deed dus een lager bod en weer werd het geweigerd, het was nog te hoog.
Nu vroeg hij rechtstreeks wat de man wilde hebben, maar dat was ver onder de prijs van een simpele garage hier.
Kortom, veel Zweden zijn aardig tegen de mensen die ze kennen en gunnen die ook iets voor een voor hen normale prijs.
Hoger bieden is dan eigenlijk een belediging.
Ben vaak in zweden geweest,prachtig land en zeer vriendelijke mensen. Met alle respect maar het verhaal over dat te hoog bieden een belediging is vind ik wel heel erg sterk

.
Wat betreft een auto kopen is het beste er gewoon voor te zorgen dat je een bekende in zweden hebt die het contact legt en dan zelf de zaak afhandelen.
Volvo 244 DL 1974
Topics: 176
HÃ
, de topictitel is veranderd.
Topics: 107
Dat mensen argwanend zijn voor reacties vanuit het buitenland is begrijpelijk.
Ik las onlangs een artikel over internet scammers in Nigeria. Het is een hele industrie geworden die wereldwijd slachtoffers maakt en waarin honderden miljoenen per jaar verdiend worden.
En ik vermoed dat daarnaast veel Zweden die een 240 aanbieden benaderd worden door Nederlandse sjacheraars die hun auto tot aan de grond afkraken om hem voor een grijpstuiver in handen te krijgen en vervolgens zo'n auto in NL voor duizenden euro's te koop zetten.
Ik denk dat inmiddels veel Zweden wel weten dat zo'n auto in NL veel meer waard is dan in Zweden.
Topics: 257
Rob schreef:HÃ, de topictitel is veranderd. 
dat zal Zwarte Flirt gedaan hebben! Begrijpelijk misschien maar het blijft 'discrimineren', zeker als je het expliciet in de advertentie zet!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 22
Dat was dan vermoedelijk een aardige Zweed die een beetje moe was geworden na elke telefoonlawine als gevolg van weer een ontdekking op Volvolvo. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 257
Inderdaad, dat heb ik ook met mijn 244 GL. De vorige eigenaar ging het echt aan het hart dat hij weg ging. Hij was wel blij dat opgeknapt zou worden en weer deel zou nemen aan het verkeer. Hij rijdt nog steeds Volvo maar dan een V70 of zo.
Ik vind die internationale Volvo contacten leuk!
Ik ga komende twee weken naar Bulgarije, naar een vriend die ook in 240s rijdt, een 245 Turbo geïmporteerd uit NL en een 244 GLE uit Frankrijk.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 135
Jammer dat er zo weinig Zweden hier op dit forum komen :glare:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 46
TheSaint77 schreef:Jammer dat er zo weinig Zweden hier op dit forum komen :glare:
Wel te begrijpen. Er zijn zat Zweedse Volvo websites. Je geeft toch min of meer de voorkeur aan een site in je eigen taal.
Ik doe zelf niet anders.....
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden