Topics: 9
Ik ben enkele weken geleden naar de keuring geweest om mijn witte diesel uit 1987 te laten keuren, het ging al bij de eerste test mis, hij had te veel roet (7.8 ipv 2) dan kreeg ik bij de andere test wel het compliment dat hij er nog zo goed uit ziet voor zijn leeftijd. Ik had er toen ook al zo'n roet additief in gedaan en de tank half leeg gereden.
Ok? dacht ik, ik ga hem naar de volvogarage brengen en om hem in een keer helemaal tegoei laten af te stellen voor roet. Een weekje later kon ik hem gaan afhalen en moest ik 250 euro dokken. Ze hadden de kleppen gesteld nieuwe riemen gelegd (had ik ook gevraagd) en de motor afgesteld. Hij rijd ook merkbaar beter.
Dus reed ik vanmorgen vol goede moed naar de keuring en reed ik zo fier als een gieter de keuring binnen om daar medegedeeld te worden dat hij nog steed 5,6 als waarde aangaf.
Ben nu een beetje de kluts kwijt met wat ik er nu mee moet doen. Tips zijn welkom.
Moet er even bij zeggen dat ik eens hij warm gereden was, flink in de toeren naar daar ben gereden (dit hadden ze me immers aangeraden)
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Topics: 135
je kan een goedje krijgen voor diesels zodat ze worden gereinigd. Speciaal voor dit probleem.
kijk hier eens:
http://www.katho.be/vhti/automechanica/dieseldi.htm
Citaat:Natuurlijk kan een te hoge roetuitstoot meer oorzaken hebben. Een vervuild luchtfilter is bijvoorbeeld funest voor de dieselmotor, maar ook een verlopen pompafstelling komt voor of een mechanisch defecte verstuiver. Toch leert de ervaring dat pompafstellingen niet zomaar verlopen en dat verstuivers zelden stuk gaan. Wel blijkt bijna elke dieselmotor last te hebben van inwendige vervuiling. Met speciale reinigingsmiddelen is deze roet- of koolaanslag op te lossen, die daarna met de uitlaatgassen mee uit de motor verdwijnt.
wat je ook kan doen is wat benzine toevoegen heb ik me laten vertellen. Dan verhoog je de verbrandingstemperatuur en heb je dus minder roetvorming. Dit kan alleen tijdelijk, dus even voor de meting alleen. Daarbij weet ik niet of dat schade kan veroorzaken. Dus let op en vraag t even na.
Of je draait de dieselpom terug voor de keuring en later weer opschroeven. Kan ook volgens mij werken.
PS: filip heeft een diesel die NIET rookt! Vraag hem maar eens wat hij gedaan heeft. :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Thx,
maar ik had zo'n ding er al in gekapt bij de vorige keuring, zou het helpen moest ik er nog een in kappen?
En wat moet ik met die volvo garage mijn geld terug vragen of niet ?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Topics: 67
probeer eens een rondje "ouderwets te trappen" met die auto, dan blaast ie lekker schoon. Gewoon lekker door te toeren jakkeren, wil ook wel eens helpen.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Bert koncept schreef:En wat moet ik met die volvo garage mijn geld terug vragen of niet ?
Welke is het? Ik zou wel inderdaad even naar ze toe gaan. En vragen hoe het nu kan dat hij toch niet door de keuring komt. Stel voor dat ze de auto voor jou herkeuren, op hun kosten. Want hun opdracht was de auto te repareren zodat hij door de keuring kwam.
Topics: 18
Die flesjes werken inderdaad heel goed.Heel veel garages gebruiken ze voor de APK van dieselauto's.
Wel zorgen dat er niet te veel diesel in je tank zit anders gaat het effect een beetje verloren.
Zoals reeds gezegd is "planken" ook een methode,zeker als je daarnaast ook nog een toevoeging in je tank gooit .
Maar ja, met die boetes van tegenwoordig kan het dan nog een hele dure APK worden :lol:
Dat trappen moet je volgens mij wel mee oppassen. Als hij enorm vuil is kun je daar behoorlijk wat schade mee veroorzaken heb ik wel eens gehoord (klepveren). Misschien kan een expert hierover uitsluitsel geven.
79-er 242 GT B23e
in een dieselland als Belgi? moet je daar toch echt wel een oplossing voor vinden. En anders kun je ook eens bij VW vragen waar deze diesel motoren vandaan komen (VW/MAN LT35) Die mannen hebben wel truckjes.
Heb naar de garage gebeld (garage Rutten in Houthalen-Helchteren) mag straks even langskomen en dan kijken ze hem nog eens na. (voor niks)
ken die garage heel goed. Fijne service niets op aan te merken. Staan tenminste niet zo te zeuren als je eens met een oudere volvo aan komt zetten. En ze hebben monteurs die daar nog verstand van hebben.
Mijn pa (Frank) gaat daar ook. Vroeger met de 740, tegenwoordig met de C70 2.0T Hij woont immers in Heusden-Zolder/ Beringen.