Topics: 36
FF een klein experimentje gedaan met 2 action loopledlampen. Deze zijn 12 volt maar omdat de ledstrip te kort was heb ik van de andere een stuk afgeslepen met de dremel en weer aan elkaar gesoldeerd.
Ik kwam op het idee nav een amerikaanse 740 die ook dit front heeft qua verlichting en die had oranje stadsverlichting erin zitten, en ik dacht ik ga het is proberen met LED. Het voordeel van de led looplamp is dat alles al op het printje zit en geschikt is voor 12 volt, nadeel was dat ie ff te kort was maar dat is zoals hierboven opgelost.
Als ik dit doorzet dan zal ik ook mijn stadslichten en de gewone verlichting moeten voorzien van Xenon want nu poremt het voor geen meter als ik mijn verlichting erbij aan zet.
Links de gewone reflector en rechts met led lampjes, foto is genomen met flitser
Nog 1 met flitser
En zonder flitser
Topics: 24
Leuk man! Hoe heb je die ledlampen gemonteerd.....?
Volvo 244 DL 1974
Topics: 107
Zelfs vanaf een foto verblindt dat licht
volvosvenska schreef:Leuk man! Hoe heb je die ledlampen gemonteerd.....?
Zal ik je vertellen.
Het zijn losse units dat wil zeggen je klikt ze uit de kunststof lampomlijsting en dan hou je een reflector over die vast gesmolten zit op zwart kunsstof (achterplaat), daar zitten de klemmetjes ook op om het geheel in de kunststof lampomlijsting te klikken. Bij mij zat de reflector al deels los maar met de fohn en een niet al te scherpe houtbeitel en beetje wurmen en je hebt hem los van de achterplaat. Dan hou je dus de achterplaat over waar de klemmentjes op zitten en de reflector. Je neemt 2 loop lampen van de action en sloopt daar de printplaat met led en omvormer uit, maar het geheel is te kort dus van de 2e looplamp slijp je met een dremel het missende deel af en dit verbind je weer met een paar draadjes (solderen). Dan kit moet je de soldeer puntjes van de ledjes ff met de dremel platter slijpen want je hebt weinig hoogte. Dan nog een + en een - op de printplaat solderen, 2 gaatjes boren in de achterplaat en de draadjes erdoor halen. Dan de printplaat vastlijmen met transparante siliconenkit, ff met tape fixeren, daggie laten drogen dan de reflector met een randje siliconen kit op de achterplaat ook ff met tape fixeren en een daggie laten droegne en het geheel aansluiten op je verlichting.
Zal wel hartstikke illegaal zijn denk ik, maar mijn reflectoren zijn door californische zon behoorlijk gescheurd (kleine droogte scheurtjes) en ik was al van plan om nieuwe te kopen dus vandaar dit experimentje anders had ik het niet gedaan.
jos245 schreef:Zelfs vanaf een foto verblindt dat licht 
Dat is het nadeel van een foto maken in het donker als het om verlichting gaat. Moet je mijn stads verlichting zien als ze branden, je weet niet wat je ziet. Ze waren nl zwart van binnen en dat heb ik met alu plakfolie beplakt zo ook de knipperlicht en als ik nu in het donker rijd dan zijn mijn stadslichten net breedstralers. Ze schijnen behoorlijk de berm in.
Topics: 289
net ook een oude gesloopt, laadde niet meer op, na doorzagen 2 rijen van tig LED's.. nu nog een behuizing..