Topics: 49
He Funs, wat nou VOLGENDE Volvo, man!!!
Gewoon deze weer updaten. Mooier dan een 264 wordt t nooit meer!
:lol: :lol: 8) :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 7
Zo, bij navraag even het beslissende antwoord over LPI.
LPI kan alleen bij een [size=18px]electronische[/size] injectie.
LPI wordt (in)direct aan dit systeem gekoppeld.
Bij een mechanische injectie is dit dus niet mogelijk.
Wij kunnen onze oude beestjes alleen met een conventionele lpg installatie uitrusten.
Heb bij Nieuwenhuis, LPG boer in Rogat, even navraag gedaan. Zij zullen het uiteindelijk wel het beste weten.
Er is natuurlijk wel een andere optie, maar dan is de auto niet echt meer orgineel: een 6 pitter van een jonger bouwjaar inbouwen met electronische injectie. Of dit een optie is? Wel 205 pk, veel kabels aansluiten en ombouwen, kost je een maandje werk, verbruik is dan 1 op 9,5 (op de snelweg) .... ach onzin gewoon.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Houd me aanbevolen om eens met jou (en iedereen met een nuttige bijdrage) iets in elkaar te sleutelen en eventueel uit te proberen.
Hoewel alles simpel is/lijkt, in de aansturing van de kleppen vrij essensieel en het tijdstip en de hoeveelheid.
Hoe zou de deze dingen willen regelen?
Trouwens 'megasquirt'??? Wat is dit?
Misschien leuk om op een sleuteldag hiermee bezig te gaan?
Heb nog een B28e blok liggen (complete sloop 265 van Bart) die loopt met een normale lpg installatie. Die mag van mij part hiervoor gebruikt worden!?
leuke discussie zo.
Voor mijn turbo heb ik vorig jaar geinformeerd en daar schijnt nog maar 1 goed systeem van Lovati leverbaar te zijn. Da's een conventioneel systeem met gewoon een gasmengstuk. MAar zat te denken over een LPi installatie gezien de preciezere inspuiting met behoud van pk's. Daarbij heb ik een inlaatspruitstuk van een 740, waarbij al injectorgaten in het spruitstuk zitten (dus extra, want bij een B21ET zitten ze in de kop).
Maar Carlos' laatste reactie boort alle hoop op een LPi installatie redelijk de grond in. Toch nog eens checken bij HPO volgende week.
Topics: 135
tuurlijk, kijk het zal gewoon veel meer werk zijn. En je zult inderdaad zoiets als Megasquirt nodig gaan hebben lijkt mij. Maar alles is mogelijk. Maarja, tijd, moeite, geld!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 30
Heren,
Ik heb afgelopen donderdag mijn 264 opgehaald bij HPO, Gas installatie netjes ingebouwd en een verbruik van 1 op 7 valt me ook niet tegen bij een gemiddelde snelheid van 140 km/h over de snelweg naar huis.
Nu moet de auto alleen nog afgesteld worden. Welke afstelwaarden gebruilken jullie voor:
-kleppen
-Co
-ontsteking
Ojah het gaat om een b27 met het zogenaamde octopus/spinnekop spruitstuk.
Alvast bedankt
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 55
Joost,
Heb je een injectie of een carburateur ?
ps. Bunt d'r nog meer 264 in Grolle of bu'j d'n eenigsten ?
good goan,
Gerben (nep-Fries met Achterhookse wortels)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Hallo Joost.
Je hebt een carburateur uitvoering dus.
1 op 7, daar zou ik voor tekenen. Dat haal ik bij lange niet. Misschien veel korte ritjes in de stad?. Ik kom uit op 1 : 5,5-6.
CO gehalte op gas was bij mijn apk (1 week geleden: 0,225. Was erg laag volgende de garagehouder.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 3 % voor de volvo's van 1978 en jonger.
Voor benzine is dit tussen 1 tot 4 % voor de volvo's van 1977 en ouder.
adjusting valve Co moet 2% zijn (stationair)
Kleppen voor gas:
Inlaat: 0.15
Uitlaat: 0.35
Voor een koude motor.
Voor warm moet je er 0.05 bij optellen.
Onsteking is electronisch en hoef je waarschinlijk niets aan te veranderen.
De waarden zijn:
Voor een carburateur:
700tot800 rpm 10graden BTDC
2500 rpm 22 tot 26 graden BTDC
at youre service
Succes met stellen
Inlaat:
Topics: 30
Sorry maar er zit wel injectie op K-jettronic, injectoren zijn net schoongemaakt getest en voorzien van nieuwe rubbers
onsteking is inderdaad electronisch maar wil het wel even zeker weten
Kleppen stellen ga ik zelf niet doen maar ik ga wel meekijken bij mijn bevriende wegenwacht monteur en ik ben inderdaad de enigste met een 264 in Grolle. Maar in lichtenvoorde zijn er wel meer. Autoschade bedrijf paashuis handelt ook in oude volvo's en heeft regelmatig 6 cilinders, ook Bertone's
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 0
Ik gok er maar even op dat een 240'er hier ook wel wat kan vragen omdat de topictitel op 264 na wel van toepassing is.
Zoals jullie aan mijn avatar kunnen zien heeft onze oude (bruine) 240 op LPG uit 81 er een vriendje bij uit 91 met een B230F motor en Lamda Sond en LH Jetronic systeem.
In deze willen we ook graag gas gaan laten inbouwen. Heb hier al veel gelezen en nuttige info gezien (waarvoor dank).
Nu geinformeerd bij HPO en er zijn 2 opties, een conventioneel systeem voor rond de 1250,00 of een systeem met gasinspuiting (mocht het geen LPI noemen want dat is alleen iets van Vialle) voor rond de 1975,00 wat neerkomt op een G3 installatie (zonder de bijkomende kosten voordelen omdat de auto daarvoor te oud is).
Ik heb licht de voorkeur voor het systeem met de gas inspuiting omdat ik daar minder problemen mee kan verwachten en hij wat zuiniger is.
Hebben jullie nog suggesties om een goede keuze te kunnen maken?